  • 1. Data: 2012-02-20 09:24:56
    Temat: Smrodek z kanalizacji... w salonie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Niedorobek i fuck-upów ciag dalszy.

    Od pewnego czasu zalatywalo mi z kanalizacji. Wina obarczalem wysychajacy
    syfon pod kratka sciekowa w kotlowni, ale okazalo sie, ze to nie zawsze
    stamtad. I doszedlem, ze zalatuje mi z instalacji pod kominek z plaszczem
    (zrobionej, ale poki co niewykorzystanej).

    Pod regipsowa obudowa przewodu kominowego biegnie do gory rura
    kanalizacyjna PCV 50 mm, ktora miala sluzyc jako przelew z otwartego
    naczynia wzbiorczego zamontowanego ponad poddaszem.

    Rura wychodzi w tym miejscu spod wylewki. Cale kolano jest schowane w
    wylewce. Wyglada na to, ze smrod wydostaje sie z tego miejsca, gdzie rura
    wychodzi na powierzchnie.

    Czy mozliwe, ze polaczenia sa szczelne, ale smrodek wydostaje sie nimi
    dlatego, ze byl przytkany wywietrznik na pionie kanalizacji? Czy tez mimo
    przytkanego wywietrznika nie ma prawa smierdziec z rur kanalizy na zadnym
    laczeniu?
    Nie bylo smrodu z wanny, umywalki, zlewu itp. - tego jestem pewien.

    Nie mam doswiadczenia, wiec odwoluje sie do waszego.

    Jesli polaczenia maja byc idealnie szczelne nawet przy braku
    wywietrznika/napowietrzacza, to znaczy, ze czeka mnie rozbiorka sciany i
    odkuwanie kolanka.

    Ewentualnie zalanie tej rury jakims uszczelniaczem...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-02-20 09:46:41
    Temat: Re: Smrodek z kanalizacji... w salonie
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przytkanego wywietrznika nie ma prawa smierdziec z rur kanalizy na zadnym
    Nie powinien się tamtęgy wydostawać żaden zapach. Uszczelki powinny wszystko
    trzymać.
    Jeżeli masz rurę pod przelew, to może masz jakiś trójnik póki co zatkany
    folią, szmatami a nie korkiem jak należy ?
    Może to co przechodzi przez wylewkę pękło lub zdeformowało się pod wpływem
    pracy wylewki?
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2012-02-20 09:50:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 10:46:41 +0100, Jackare napisał(a):

    > Jeżeli masz rurę pod przelew, to może masz jakiś trójnik póki co zatkany
    > folią, szmatami a nie korkiem jak należy ?

    Nie.

    > Może to co przechodzi przez wylewkę pękło lub zdeformowało się pod wpływem
    > pracy wylewki?

    Diabli wiedza, nie da sie tego sprawdzic.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-02-20 10:13:55
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Masz zasuwę burzową?. Jeśli nie, i jeśli wykluczyłeś inne przyczyny,
    to zastanów się czy szczury nie podziurawiły ci kanalizacji.

  • 5. Data: 2012-02-20 10:16:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 02:13:55 -0800 (PST), lopi1 napisał(a):

    > Masz zasuwę burzową?. Jeśli nie, i jeśli wykluczyłeś inne przyczyny,
    > to zastanów się czy szczury nie podziurawiły ci kanalizacji.

    Nie mam i nie -- nie wykluczylem innych przyczyn. O tym wlasnie jest ten
    watek.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-02-20 10:45:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 20 Lut, 11:16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie mam i nie -- nie wykluczylem innych przyczyn. O tym wlasnie jest ten
    > watek.

    Trudna sprawa.
    Najpierw pozytyw:
    Zeby smrod wylazil to musi byc jednak troche ruchu powietrza. Jak
    zakleisz szczeline gdze wychodzi rura (tymczasowo) to smrod powinien
    ustac. W ten sposob namierzysz zrodlo.
    U mnie jak robilem remont to rure 50mm z kanalizacji wystarczylo
    zatkac papierowym recznikiem (2-3 sekcje zwiniete w kulke) zeby
    przestalo smierdziec.

    Sam mialem podejrzenie wycieku w wylewce i tez sie zastanawialem jak
    sprawe ugryzc.

    Wymyslilem trzy metody:
    1. Endoskop i przeswietlic stan rur. Nie uda sie stwierdzic
    szczelnosci ale moze cos tam sie uda zobaczyc a przynajmniej
    zlokalizowac ewentualne laczenia (jesli nie pamieta sie gdzie sa) I
    ewentualnie je rozkuc...
    2. Zaszczelnic obie strony i uzyc jakiegos gazu do wykrycia
    nieszczelnosci. Instalacja kanalizacyjna powinna utrzymac niskie
    cisnienia wiec po jego spadku bedzie wiadomo czy nieszczelnosc jest
    duza czy jej nie ma.
    3. Zaszczelnic i uzyc wody do sprawdzenia szczelnosci. Tyle ze trzeba
    uzyc wiekszych cisnien i istnieje szansa ze:
    -Cisnienie spowoduje wlasnie rozszczelnienie ktorego wczesniej nie
    bylo. Dla poprawnie zmontowanych instalacji to nie powinno zajsc ale
    rozne sytuacje sie zdarzaja.
    -woda wypychana moze nie wyjsc tam gdzie widac a pojdzie gdzies w
    dol w spekana wylewke...

    Dlatego zmądrzałem i cala kanalize puscilem tak zeby miec mozliwosc
    jej podejrzenia. Przepusty w scianach mam z grubych rur w ktorych ida
    te 50mm. Przepust w wylewce to tez rura 110mm.

  • 7. Data: 2012-02-20 10:58:11
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-20 10:24, Maciek pisze:

> [...]
    > odkuwanie kolanka.
    >
    > Ewentualnie zalanie tej rury jakims uszczelniaczem...

    Skoro to jest rura schowana pod regipsem, to może nie śmierdzi z
    jakiegoś tam kolanka, tylko zwyczajnie zalatuje z góry, czyli z
    kielicha, do którego jest zrobiony przelew, a smród rozchodzi się pod
    całą zabudową? Zobacz, czy ten przelew jest szczelny, bo
    najprawdopodobniej rura od naczynia wzbiorczego zwyczajnie jest wsadzona
    do kielicha pcv i niczym nie uszczelniona. Uszczelnij, albo zamontuj
    syfon. Przy czym syfon jest na tyle niewygodny, że czasami będziesz
    musiał uzupełniać w nim wodę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2012-02-20 11:00:44
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-20 11:45, ptoki pisze:

> [...]
    > nieszczelnosci. Instalacja kanalizacyjna powinna utrzymac niskie
    > cisnienia wiec po jego spadku bedzie wiadomo czy nieszczelnosc jest

    Za dużo kombinowania. Do sprawdzenia szczelności rur stosuje się
    zadymianie. Tam gdzie widać dym, tam jest nieszczelność.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2012-02-20 11:04:34
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Od pewnego czasu zalatywalo mi z kanalizacji. Wina obarczalem wysychajacy
    > syfon pod kratka sciekowa w kotlowni, ale okazalo sie, ze to nie zawsze
    > stamtad.

    tak przy okazji, polecam suchy syfon kessela umiejscowiony pod buforem i
    zapomniałem, że istnieje... :-)

> [...]
    > kanalizacyjna PCV 50 mm, ktora miala sluzyc jako przelew z otwartego
    > naczynia wzbiorczego zamontowanego ponad poddaszem.

    ale jak ten przelew jest zrobiony? czy ta rura wychodzi szczelnie z tego
    naczynia? czy samo naczynie jest szczelnie zamknięte?
    czy w instalacji kominka, czyli w naczyniu masz juz wodę?
    ja miałem też problem ze smrodem w podobnym przypadku, u mnie z naczynia
    wzbiorczego wychodzą dwie rury miedziane jedna z góry, a druga tak 10 cm
    poniżej, obie były wciśnięte w jeden kielich rury 50-tki pcv i obciapkane
    silikonem, długo lokalizowałem smród, bo czułem do w różnych miejscach domu,
    okazało się że ciąg w tym wysokim kanalizacyjnym "kominie" była taki, że
    przez niewidoczne nieszczelności w tym silikonowym połączeniu dmuchalo jak z
    przebitej dętki rowerowej, dopiero danie trójnika i pasującej gumowej
    uszczelki na każdą rurkę z osobna rozwiązało problem, do tego na dole tej
    pcv-ki zrobiłem syfon z kolanek, który generalnie zamyka dostęp smrodu z
    kanalizacji...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2012-02-20 11:11:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 11:58:11 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
    > najprawdopodobniej rura od naczynia wzbiorczego zwyczajnie jest wsadzona
    > do kielicha pcv i niczym nie uszczelniona.

    Nie, naczynia w ogole nie ma, rura jest zaslepiona korkiem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio