  • 21. Data: 2018-08-16 12:46:46
    Temat: Re: Stawianie ogrodzenia - czy sąsiad powinien partycypować?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Domniemywa się. Jak ktoś sam ze swoich środków dopiero co płot postawił,
    > to nie trzeba niczego domniemywać i procesować się przez 50 lat, czy to
    > było z posagu babki Rzędzianowej, czy też dziadunio Jaworski miał fantazję
    > się grodzić.

    Nie jestem prawnikiem ale inaczej interpretuje ten artykuł.

  • 22. Data: 2018-08-16 13:11:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 12:46:11 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > nie zauwazylem by tak napisal - napisal natomiast o okazaniu granic
    > obecnosci wszystkich - dla mnie to jasne, że płot w granicy ale to
    > moje
    > domniemanie:P

    Płot postawiony został przez fachowców przy granicy, czyli swoją
    płaszczyzna dotyka płaszczyznę kołka po mojej stronie.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-08-16 13:13:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > Nie jestem prawnikiem ale inaczej interpretuje ten artykuł.

    Też nie jestem, ale z prawem i z prawnikami często mam do czynienia
    na tzw. gruncie zawodowym. Stąd wiem, że w aktach prawnych termin
    "domniemanie" ma ściśle określone użycie. Coś jak obsługa wyjątków,
    różne "catch", w językach programowania -- dziłała wtedy i tylko
    wtedy, gdy nie można inaczej. Ale każde domniemanie można przykryć
    konkretnym zapisem umowy lub konkretnym stanem faktycznym.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2018-08-16 17:14:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 16 Aug 2018 11:15:03 +0200, Marek wrote:
    > Ja wiedząc teraz - gdyby ktoś do mnie przyszedl bym zaproponował -
    > czemu nie?

    Wszystko zależy od kontekstu. Jeśli sąsiad też chciałby tam postawić
    ogrodzenie, to pewnie, można na spółkę. Razem wybieracie jak to
    ogrodzenie ma wyglądać, kto ma je stawiać, jakie ma być wysokie, itp itd.
    i składacie się pół na pół. Ale jeśli sąsiad nie widzi potrzeby
    ogrodzenie, to czemu miałby za nie płacić? Robi ci uprzejmość jeśli godzi
    się by połowa twojego ogrodzenia stała na jego ziemi. Równie dobrze
    mógłby powiedzieć że skoro uwidziało ci się ogrodzenie, to stawiaj se je,
    ale ma być w 100% na twojej działce.

    Mateusz

  • 25. Data: 2018-08-16 17:15:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 13:11:41 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Płot postawiony został przez fachowców przy granicy, czyli swoją
    > płaszczyzna dotyka płaszczyznę kołka po mojej stronie.

    Czyli w całości na Twoim gruncie. To Twój płot, sąsiad nie ma więc do niego
    żadnego prawa. Ale też nie ma prawa żeby Ci połowę kasy za niego oddał bo i
    czemu? On do tego płotu nie będzie miał żadnych praw (jest na Twoim gruncie
    i należy do Ciebie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2018-08-16 18:55:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.08.2018 12:08, sirapacz pisze:

    > Paragraf drugi. Nie sugerowałbym się słowami "ich utrzymania" w połączeniu z
    > domniemaniem z paragrafu pierwszego.
    >

    > Art. 154. § 1. Domniemywa się, że mury, płoty, miedze, rowy i inne urządzenia
    > podobne, znajdujące się na granicy gruntów sąsiadujących, służą do wspólnego
    > użytku sąsiadów. To samo dotyczy drzew i krzewów na granicy.
    >
    > § 2. Korzystający z wymienionych urządzeń obowiązani są ponosić wspólnie koszty
    > ich utrzymania.

    Ten artykuł kc nie ma tu zastosowania, gdyż płot nie znajduje się "na granicy
    gruntów sąsiadujących", ale jest w całości na gruncie wątkotwórcy i sąsiad nie
    ma nic do jego płotu. I partycypacja mu lata i powiewa. Sąsiadowi.

  • 27. Data: 2018-08-16 19:19:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.08.2018 09:58, Marek pisze:

    > On Thu, 16 Aug 2018 09:42:34 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    >
    > Nie bądź taki do przodu bo ci tyłu zabraknie. Dałeś niezły przykład jak
    > manipulujesz czyjąś wypowiedzią dopowiadając sobie to czego nie było .

    Nie kąsaj ręki, która Cię karmi. Użyszkodnik p.m.b. próbuje Ci z dobroci
    serca pomóc, a Ty zachowujesz się jak prostak i ciul, jak mówią w łódzkim
    i na Śląsku.

  • 28. Data: 2018-08-16 23:15:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 18:55:58 +0200, collie <c...@v...pl> wrote:
> [...]
    > sąsiad nie
    > ma nic do jego płotu. I partycypacja mu lata i powiewa. Sąsiadowi.

    Sąsiad wtedy powiedział, że mu obojętne gdzie podstawie (na jego czy
    na mojej stronie) bo o pół metra nie będzie się kłócił, więc?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2018-08-16 23:15:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 19:19:13 +0200, collie <c...@v...pl> wrote:
> [...]
    > dobroci
    > serca pomóc, a Ty zachowujesz się jak prostak i ciul, jak mówią w

    Oczywiście, on taki pomocny jest.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2018-08-17 03:10:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 23:15:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Sąsiad wtedy powiedział, że mu obojętne gdzie podstawie (na jego czy
    > na mojej stronie) bo o pół metra nie będzie się kłócił, więc?

    Ale postawiłeś na swojej. To tak jakbyś postawił sobie altankę i chciał
    teraz żeby sąsiad oddał połowę za nią :D Co mu do Twojej altanki? Stoi
    na Twoim terenie. Coś czuje, że szukasz tylko czyjegoś potwierdzenia
    "niech płaci" żeby urządzić sąsiadowi kłótnie :-)

    Nie trzeba było pytać, czy możesz postawić płot, tylko czy sąsiad chce
    uczestniczyć w wyborze, stawianiu i dzieleniu się kosztami takiego
    ogrodzenia. Teraz to już po ptokach, bo sąsiad powie że jakbyś go spytał
    to on by sam rękawy zakasał i wyszłoby w sumie taniej. A Ty go nie spytałeś
    tylko poinformowałeś, że stawiasz płot :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.