  • 81. Data: 2021-12-15 00:27:05
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 00:15, Uzytkownik pisze:

    > Gdzie tam wsadzisz różnicówkę 3f i nadprądowe 3f + ze 3 szt. 1f?

    A gdzie napisałem, że nie ma tam być różnicówki? Umiesz w zegarek?
    Przejrzyj może jednak wątek do końca, chronologicznie?

    > Jak doradzasz to doradzaj z głową. A jak nie masz o tym pojęcia to
    > czytaj co inni mają do powiedzenia i się ucz.

    Najpierw czytaj zgodnie z czasem odpowiedzi i wyjaśnieniami wątkotwórcy.
    Książki też czytasz od końca?

    > Póki co to nawet Cavalino nie wie co tam chciał wsadzić elektryk.
    >
    > Może w cenie tej rozdzielnicy chciał jeszcze wykonać uziom?

    Pewnie jeszcze słupy postawić, bo garaż może być 2km od domu, po drugiej
    stronie rzeki jakiejś :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 82. Data: 2021-12-15 08:07:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przecież napisał po co mu to - co Cię to z reszto obchodzi?

    > Bo ma taką ładowarkę do elektryka? i ma zostać jeszcze trochę na inne
    > pobory?

    Nie mam takiej ładowarki i nawet nie zamierzam mieć w najbliższej
    przyszłości.

    Zwłaszcza, że co prawda jedno auto może się ładować z taką mocą, ale nie
    ma takiej potrzeby, bo ma malutką baterię, więc naładuje się przez kilka
    godzin ze zwykłego gniazdka 16A.

    Ale dla 3 gniazdek 230V 16A i tak chcę pociągnąć nowe kable, bo 1 kabel
    2,5 mm nie zapewni mi jednoczesnej pracy takich gniazdek.

    A jak już robię inwestycję w knowe able, to chciałbym żeby w razie
    czego, móc zainstalować wallboxa 22kW, więc kable dam przewymiarowane i
    miejsce w rozdzielni pod gniazko 22kW też zostawię.

    > Ładowarkę zamawiasz wraz z autem.

    Nie do końca.
    Ładowarka to de facto JEST w aucie.
    To co nazywacie ładowarką to tylko evse (albo wallbox) - i tutaj
    zazwyczaj dają z autem tylko podstawowe modele na 10-13 A.

    Mocniejsze trzeba dokupić samemu.

    > Przyłącze to kompetencja ZE - PGE,
    > Tauron czy inny - co ma gmina do tego?

    Jemu chodzi o zgłoszenie rozbudowy instalacji wewnętrznej.
    Nie jest wymagane obecnie.

  • 83. Data: 2021-12-15 08:10:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 19:24, WS pisze:

    > zawsze możesz dołożyć jakiś przekaźnik priorytetowy, który np. przy używaniu
    większego prądu w kuchni odetnie odpowiednie fazy w garażu...

    Niby tak, ale nowe okablowanie ma całkowicie omijać dotychczasową
    instalację w domu i iść bezpośrednio do garażu.
    Czyli jedyne miejsce ich styku to bezpośrednio przed licznikiem, w
    skrzynce w płocie.

    Nie wiem czy tam jest miejsce na przekaźnik priorytetowy.
    Czy są w ogóle takie na moce 11kW?

  • 84. Data: 2021-12-15 08:15:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 21:10, Uzytkownik pisze:

    > Wkopać kabel w ziemię od przyłącza w ogrodzeniu do garażu, zamontować
    > rozdzielnicę, okrosować rozdzielnicę, rozprowadzić przewody, zamontować
    > 3 gniazda 230V + mufę 400V, montaż lampy oraz łącznika oświetlenia. Aby
    > instalacja była bezpieczna to trzeba jeszcze wbić uziom i podłączyć
    > uziemienie do rozdzielnicy. Obawiam się, że w 3-4 godziny tego się nie
    > ogarnie. Jest jeszcze pytanie czy po drodze nie będzie jeszcze
    > rozbierania kostki brukowej i jej układania.
    >
    > Jakoś nie widzę tego, aby ogarnąć za 500zł koszt robocizny + materiały.

    Tyle że ceny na to wszystko były podane osobno.
    W sumie na 2000 zł z materiałami.

    I do tego miał dojść koszt rozdzielnicy, 1500 zł.
    I tu już zrezygnowałem z pomysłu inwestycji za taką kasę.

    A potem zacząłem się zastanawiać, o co chodziło z tą rozdzielnicą, skąd
    ta kwota?

  • 85. Data: 2021-12-15 08:17:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 21:33, WS pisze:

    > 2. skąd ten kabel ziemny? Być może istniejący kabel zasilający budynek ma
    odpowiedni przekrój,

    Nie ma niestety, stąd cały ambaras.
    Do domu idzie kabel 3*6mm bodajże.
    Za mało.

    > 4. miało być bez gniazd i osprzętu.. chyba - cena za samą "rozdzielnię"

    Dokładnie.

  • 86. Data: 2021-12-15 08:20:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Robocizna to osobna pozycja na kosztorysie i nie jest tematem tego
    > wątku. Tak napisał autor.

    No niekoniecznie.
    Akurat robocizna przy rozdzielnicy mogła wchodzić w tą cenę....

    Jeszcze to uściślę, bo jestem umówiony z elektrykiem na montaż samych
    gniazdek na razie.

  • 87. Data: 2021-12-15 08:22:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 00:42, WS pisze:

    > hm, jeśli mają być 3(4) gniazda 1F 16A , to dobrze by było mieć jeszcze trzy RCD
    1F (na wszystkich fazach), ja bym zamontował...

    Nie znam się na tym - czym się różni różnicówka od wyłącznika
    różnicowoprądowego, że wymienione zostało i to i to?

  • 88. Data: 2021-12-15 08:24:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 18:43, LordBluzg(R) pisze:

    >Cavallino wyraźnie zaznaczył, że nie
    > chodzi o montaż.

    Nie chodzi o montaż RESZTY.
    O montaż rozdzielni może chodzić.

  • 89. Data: 2021-12-15 09:30:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 08:10, Cavallino pisze:
    > Niby tak, ale nowe okablowanie ma całkowicie omijać dotychczasową
    > instalację w domu i iść bezpośrednio do garażu.
    > Czyli jedyne miejsce ich styku to bezpośrednio przed licznikiem, w
    > skrzynce w płocie.
    To nic nie zmienia, przed licznikiem masz bezpiecznik dopasowany do
    twojej mocy przyłączeniowej czyli pewnie C16 lub C20 i to jego będzie ci
    wywalać.
    Żeby założyć przekaźnik priorytetowy, to trzeba na kablu do domu na
    każdej fazie dać przekładnik i z nich sterować poprzez elektronikę
    przekaźnik odcinający garaż, czyli dodatkowa skrzynka na płocie obok
    istniejącej.
    --
    Janusz

  • 90. Data: 2021-12-15 09:32:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 00:02, Uzytkownik pisze:
    > Przetwornice ładowarek generują masę harmonicznych oraz przepięć, które
    > mogą się przedostawać z garażu do domu i mogą uszkadzać delikatny sprzęt
    > elektroniczny. W tym przypadku ograniczniki przepięć nie pozwalają
    > polecieć tym przepięciom w świat.
    Bajkopisarz.

    --
    Janusz