  • 71. Data: 2021-12-14 22:19:15
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 22:04, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 14.12.2021 o 21:50, Uzytkownik pisze:
    > [...]
    >>
    > Podpowiem Ci że w wątku podałem linki do konkretnych sprzetów i cen.
    > Jak Ci sie już uda ogarnąć wątek, to wróć. Widziałem jak wszedłeś z
    > buta w wątek bez czytania reszty :) Zawsze mnie to zastanawiało, jak
    > to jest, nie czytać a później zadawać pytania na które odpowiedzi
    > zostały już udzielone :) Dla mnie to zawsze będzie zagadka, bo
    > prowadzi do jakiegoś wniosku...:D

    Nie wszedłem z buta tylko odpowiedziałem na głupoty jednego mądrali,
    który podał, że za taką skrzynkę elektryk powinien wziąć maksymalnie
    500zł, a ja na szybko podałem ceny podzespołów i wychodzi mi, że sam
    osprzęt skrzynki to koszt 500-700zł.

    Czego tu jeszcze nie kumasz?

    Co najciekawsze to nie wiemy co tam jeszcze zaplanował elektryk w tej
    skrzynce? Cavallino sam nawet nie wie.

    Może elektryk stwierdził, że muszą tam być jeszcze ograniczniki przepięć
    klasy B+C. Najtańsze w miarę przyzwoite takie ograniczniki to koszt
    800-900zł.

    Gdyby mi klient wyskoczył z tekstem, że docelowo chce mieć w garażu
    ładowarkę do pojazdów elektrycznych i podłączane jacuzzi to nawet nie
    odważyłbym się zrobić takiej rozdzielnicy bez ochronników przepięć i
    wykonania uziemienia w garażu. Tak więc podstawowym jest pytanie - o
    jakim wyposażeniu Cavallino rozmawiał z elektrykiem.

    Tutaj zaś grono tępych ignorantów grupowych liczy ceny najbardziej
    chujowego, chińskiego osprzętu próbując wmówić Cavallino, że elektryk
    chciał go wyruchać.

  • 72. Data: 2021-12-14 22:31:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 22:19, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > który podał, że za taką skrzynkę elektryk powinien wziąć maksymalnie
    > 500zł, a ja na szybko podałem ceny podzespołów i wychodzi mi, że sam

    Spoko, kwestia priorytetu. Ja zawsze się rozglądam i zabijam na końcu,
    nikt mi nie ucieknie z wątku :] a przynajmniej zdążę się rozeznać czy
    nadal pierdoli głupoty, czy sie poprawił, nim go rozstrzelam :)

> [...]
    >
    > Może elektryk stwierdził, że muszą tam być jeszcze ograniczniki przepięć
    > klasy B+C. Najtańsze w miarę przyzwoite takie ograniczniki to koszt

    W garażu?

> [...]
    >
    > Tutaj zaś grono tępych ignorantów grupowych liczy ceny najbardziej
    > chujowego, chińskiego osprzętu próbując wmówić Cavallino, że elektryk

    Jak dla mnie, to ma to być skrzynka bezpiecznikowa 4 bezpieczniki i 2
    różnicówki. Gdzieś tam później Cavallino dopisał, po mojej wypowiedzi,
    że chce mieć karuzelę dla dzieci, jacuzzi, ładowarkę auta, lotnisko ale
    tak po prawdzie to niczego w sumie nie zmienia. Uziemienie garażu, jeśli
    nie jest z blachy to dziwna sprawa w sumie a uziemienie w garażu też,
    jeśli leci tam kabel z PE to jakiś problem?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 73. Data: 2021-12-14 22:56:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    On już ma gniazda. Rozdzielnica ma być bez gniazd, tylko dla
    zabezpieczeń :> czyli zwykła puszka na bezpieczniki za pisiąt zł.

    w/w idzie kupić taniej i nie chińskie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 74. Data: 2021-12-14 23:42:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 22:58:16 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > w/w idzie kupić taniej i nie chińskie.

    hm, jeśli mają być 3(4) gniazda 1F 16A , to dobrze by było mieć jeszcze trzy RCD 1F
    (na wszystkich fazach), ja bym zamontował... niby 3F wystarcza, ale jak się wrednie
    zepsuje (brak połączenia na N) to obwody 1F dostaną napięcie przekraczające limity...

  • 75. Data: 2021-12-15 00:02:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 22:31, LordBluzg(R) pisze:

    > W garażu?

    A niby gdzie mają być? W stodole? Może w studni?

    Przetwornice ładowarek generują masę harmonicznych oraz przepięć, które
    mogą się przedostawać z garażu do domu i mogą uszkadzać delikatny sprzęt
    elektroniczny. W tym przypadku ograniczniki przepięć nie pozwalają
    polecieć tym przepięciom w świat.

> [...]
    > jeśli nie jest z blachy to dziwna sprawa w sumie a uziemienie w garażu
    > też, jeśli leci tam kabel z PE to jakiś problem?

    Jaki kabel z PE? Skąd to PE? Z powietrza? A może od sąsiada?

    Weź no się chłopie ogarnij i nie pisz pierdół.

    Do przyłącza doprowadzone są 4 żyły: L1, L2, L3 oraz PEN.

    Od przyłącza do rozdzielnicy prowadzi się przewód 4-żyłowy z żyłą PEN. W
    rozdzielnicy czy to w domu czy w garażu dopiero następuje rozdział PEN
    na oddzielny N i PE. Przewód PE ma być lokalnie uziemiony i objęty
    połączeniami wyrównawczymi. To na wszelki wypadek jakby jakiś ciul źle
    dokręcił zacisk PEN w przyłączu lub rozdzielnicy, albo jakiś niedouczony
    pracownik energetyki grzebał na sieci i rozłączył PEN. Albo też jakieś
    wyładowanie atmosferyczne upierdoliło ten przewód.

    Robienie podziału PEN na PE i N w przyłączu jest niezgodne z obecnymi
    przepisami.

  • 76. Data: 2021-12-15 00:02:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 14.12.2021 15:15, LordBluzg(R) wrote:

    > Tak tylko dodam, że "stare elektryki" lubią montować metalowe
    > szafki/rozdzielnie. Osobiście nie mam zaufania bo mnie kiedyś jebła taka
    > szafka u znajomka, bo się kabelek odłączył i dotknął obudowy a PE gdzieś
    > się upaliło czy nie kontaktowało a druga sprawa to są drogie i rdzewieją.

    niby tak, z drugiej strony w krainie deszczowców, zacieków, rdzy, grzyba
    w domach i szkoleń okresowych z zakresu wiązania sznurowadeł - czyli w
    UK - takie skrzynki (metalowe) są od kilku lat wymagane - ponoć jak ma
    się palić, to nie przepali skrzynki. Podobnie z resztą metalowe
    mocowania kabli na trasach ewakuacyjnych (co często oznacza "wszędzie")
    - czyli jak korytko pcv, to musi mieć dodatkowe uchwyty metalowe

    Lukasz

  • 77. Data: 2021-12-15 00:08:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 23:42, WS pisze:

> [...]
    wrednie zepsuje (brak połączenia na N) to obwody 1F dostaną napięcie przekraczające

    I dokładnie z tego samego powodu zrobiłbym identycznie i tak właśnie ja
    mam zrobioną rozdzielnicę na zewnątrz budynku.

    Ale do wyliczeń ceny osprzętu wziąłem już pod uwagę tylko jedną
    różnicówkę 3-fazową, aby udowodnić jakie głupoty pisze "fachura od
    wszystkiego co to się zna najlepiej na wszystkim", który tak mnie nie
    lubi, że nie potrafi nawet napisać wypowiedzi, aby się do mnie nie
    dopierdolić. Nawet z jedną różnicówką nie d a się zrobić osprzętu za 500zł.

  • 78. Data: 2021-12-15 00:12:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 00:02, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > mocowania kabli na trasach ewakuacyjnych (co często oznacza "wszędzie")
    > - czyli jak korytko pcv, to musi mieć dodatkowe uchwyty metalowe

    Oni to majo 2 krany osobno i pod prąd jeżdżo :>
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 79. Data: 2021-12-15 00:15:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 10:49, LordBluzg(R) pisze:

    > No. Podałem linka do gotowca, nie chiński za 100zł

    Gdzie tam wsadzisz różnicówkę 3f i nadprądowe 3f + ze 3 szt. 1f?

    Jak doradzasz to doradzaj z głową. A jak nie masz o tym pojęcia to
    czytaj co inni mają do powiedzenia i się ucz.

    > Tam są już gniazda i to dość dobre, kable. Brakuje bezpiecznika i
    > powieszenia tego na scianie.
    >
    > Za 1400zł chcesz przyczepić kable zasilajacy i wieszać to na ścianie?

    Póki co to nawet Cavalino nie wie co tam chciał wsadzić elektryk.

    Może w cenie tej rozdzielnicy chciał jeszcze wykonać uziom?

  • 80. Data: 2021-12-15 00:19:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 22:05, a a pisze:
> [...]
    obciążeniu na full główne zabezpieczenie, pewnie ze 32A?

    > kópa jesteś
    > garaż to nie warsztat z projektu
    > Jedyny pretekst do takiego przyłącza w garażu to obecnie
    > szybka ładowarka dla elektryków

    A przeczytałeś co napisał autor wątku?

    Chce mieć rozdzielnicę trój-fazową o mocy 22kW.

    Gdzie tam kur... masz zabezpieczenia 55A?

    Przecież on nie pisał o przyłączu jedno-fazowym.