  • 111. Data: 2019-03-09 14:26:26
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To dobrze, genow nie przekazesz.

  • 112. Data: 2019-03-09 14:28:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-09 o 11:57, l...@g...com pisze:
    > Sporo nieścisłości Janusz, struga ogrzanego powietrza przy pomocy grzejnika, (w
    strefie okna) nie ma temperatury równej
    Bo się ochłodziła mieszając z zimnym powietrzem z okna, więc już oknu
    ciepło oddała.

    >temperaturze powierzchni grzejnika, że o temperaturze czynnika nie wspomnę.

    Ma sporo więcej niż średnia w pokoju, a grzejniki jak są małe to są gorętsze
    więc efekt potęgują.

    Efekt ten widać doskonale na zdjęciach termowizyjnych ścian zewn
    gdzie można dokładnie zmierzyć różnicę temp i widać jak okna świecą
    biało-pomarańczową łuną.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 113. Data: 2019-03-09 14:36:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nic nigdzie nie policzyles. Strzeliles jak z dupy dwoma przypadkowymi liczbami. Ale
    jesli policzyles to podaj wzory na ktorych sie oparles, jakich danych uzyles i jaki
    wyszedl wynik. Liczenie ma to do siebie za kazdemu wyjdzie to samo jak bedzie mial
    takie same dane.

    Żadne z dupy, a Ty tuman jesteś więc i tak nic nie zrozumiesz.
    50m2 okien, róznica 30 i 60st, K okna= 1W/m2*stC.
    50*30=1500W
    50*60=3000W
    dla miesiąca styczeń=30*24h*1,5KW=1080kWh=~98m3 gazu=~200zł w plecy, w
    całym sezonie z 500-600zł się nazbiera, do tego jeszcze straty
    wentylacyjne, przy grzejnikach pod stropem robi się poduszka gorącego
    powietrza która wzmaga wentylację w zimie,
    raz że gorące powietrze ucieka, dwa ucika go więcej niż normalnie, przy
    podłogówce tej
    poduszki nie ma, najwyższa temp jest przy podłodze i nie przekracza 30st.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 114. Data: 2019-03-09 16:08:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba Cie pojebalo ze temperatura powietrza omywajaca okna ma tyle co napisales. Z
    metrami kwadratowymi okien tez troche przesadziles. W sumie Ziemia jest dalej plaska
    bo tak napisalem.

  • 115. Data: 2019-03-09 17:12:28
    Od: l...@g...com

    Janusz, jeśli jak piszesz zimne powietrze z pokoju zmieszało sie z tym gorącym to do
    wzoru na stratę ciepła przez przenikanie musisz przyjąć temperaturę mieszaniny, czyli
    nie te przykładowe 50-60 stopni.

  • 116. Data: 2019-03-09 17:49:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jedno mamy ustalone i z tym sie zgadzam. Zeby utrzymac temperature w budynku trzeba
    dostarczyc tyle energii ile z niego ucieka. Masz racje, to oczywiste. Teraz moze
    przejdz do troche trudniejszego zagadnienia. Twierdzisz ze dostarczanie wiekszych
    ilosci czynnika o nizszej temperaturze do wymiennika o wiekszej powierzchni powoduje
    oszednosc w ogrzewaniu w stosunku do ukladu z dostarczaniem mniejszej ilosci czynnika
    majacego wyzsza temperatura i mniejszy wymiennik ciepla.
    Zapominasz o jednej rzeczy, ten mniejszy wymiennik czyli kaloryfer jest
    pod oknem najczęściej, a okno to dziura w ociepleniu. I teraz przy
    podłogówce i np: -10 na zewn i 20 w środku mamy 30st różnicy temp,
    grzejnik żeby grzał musi mieć min 50-60st co daje 60st róznicy temp
    czyli 2 * więcej niż dla podłogówki

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 117. Data: 2019-03-09 17:51:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Chyba Cie pojebalo ze temperatura powietrza omywajaca okna ma tyle co napisales. Z
    metrami kwadratowymi okien tez troche przesadziles. W sumie Ziemia jest dalej plaska
    bo tak napisalem.
    Mówiłem żeś tuman.

  • 118. Data: 2019-03-09 17:52:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-09 o 17:12, l...@g...com pisze:
    > Janusz, jeśli jak piszesz zimne powietrze z pokoju zmieszało sie z tym gorącym to
    do wzoru na stratę ciepła przez przenikanie musisz przyjąć temperaturę mieszaniny,
    czyli nie te przykładowe 50-60 stopni.

    A ile wg Ciebie?
    mierzyłeś kiedyś temp w domu tak trochę dokładniej niż termometr na ścianie?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 119. Data: 2019-03-09 18:25:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalozmy ze nie zauwazylem tego co napisales. Taki juz jestem ze potrafie czasami
    wybaczac. W kuchni mam dzialajacy grzejnik. Napisz gdzie temperatury zmierzyc zebys
    mogl policzyc ile u mnie przez okno ucieka. Grzejnik jest pod oknem. Dobrze by bylo
    zebys i Ty zmierzyl temperatury w takich samych lub bardzo podobnych miejscach. Moge
    zmierzyc temperature na parapecie, na gorze okna, nad grzejnikiem przed firanka, przy
    suficie nad firanka, w srodku kuchni, przy podlodze, pod sufitem i gdzie jeszcze
    chcesz. Moze da sie zrobic ze Ziemia nie bedzie plaska.

  • 120. Data: 2019-03-10 04:31:01
    Od: l...@g...com

    "A ile wg Ciebie?
    mierzyłeś kiedyś temp w domu tak trochę dokładniej niż termometr na ścianie? "

    Mierzyłem koło okien, jest niższa, co oczywiste, niż średnia temperatura wewnętrzna w
    pomieszczeniy. Nie wynosi, jak piszesz, te przykładowe 50-60 stopni.