  • 21. Data: 2012-01-26 11:27:31
    Temat: Re: Wymiana pieca pilne
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    news:jfp5sm$p6k$1@opal.futuro.pl...
    > mam piec na olej ale olej mi się kończy i nie mam zamiaru kupować
    > nastepnego ze względu na cenę.
    >
    > Co mam zrobić?

    Kupic olej :D

    Kupic PC ;-)

    Grzac gazem :)

    Pozostale rozwiazania wymagaja miejsca
    na skladowanie opalu.

    Ile musisz zaplacic za olej i na ile Ci to starczy ??

    pozdrawiam
    Adams

  • 22. Data: 2012-01-26 17:35:18
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kikiemu jednak chodzi - jak mi się wydaje - o rozwiązanie jako tako
    > bezobsługowe.
    > W zasypowcu trzeba palić ciągle i ciągle przy nim siedzieć. Kocioł z
    > podajnikiem zapewnia kilkudniowe okresy spokoju.

    zasypowiec na paliwie najwolniej spalającym się ma jednak kilknaście godzin
    do doby stałopalności. Z tego typu kotłów polecałbym wybrać dobrej jakości
    kocioł i tu polecić mogę markę DEFRO. Zresztą defro robi kotły wszelkiego
    innego typu - także retortowe

    W większości kotłów olejowych z palnikiem nadmuchowym można wymienic sam
    palnik na gazowy - nie wiem czy Kiki ma gaz, ale można tak zrobić o ile ten
    kocioł to nie żaden dziwoląg

  • 23. Data: 2012-01-26 17:42:19
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > "Plumpi" <p...@w...pl> wrote in message

    > Np jaki ci się wydaje rozsądny ? Pokaż palcem linka :-)
    > Mnie potrzeba 40kW przy -20. teraz idzie 1/3 z 40kW - bo na tyle jest
    > palnik ustawiony.

    Ja ci polecę dwie marki które znam z doświadczenia i oceniam jako dobre:
    Defro i Klimosz Ling
    Jeżeli kupisz jakiegokolwiek ekogroszkowca jakich wiele na allegro np z
    Pleszewa, to za kocioł 25 kW musisz liczyć kwotę 5-6 tyś. Kocioł
    stałopaliwowy pracuje w innym rygorze więć przy 40 kW z gazu czy oleju może
    się okazać że max 30 kW z paliwa stałego jest dla Ciebie wystarczające.
    Bedziesz miał sporo przeróbek: układ zamknięty - otwarty, jakaś automatyka,
    komin który jak napisał już Plumpi ma za mały przekrój i może pracować w
    dolnych partiach na czerwono,

  • 24. Data: 2012-01-26 20:35:00
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote in message

    > W większości kotłów olejowych z palnikiem nadmuchowym można wymienic sam
    > palnik na gazowy - nie wiem czy Kiki ma gaz, ale można tak zrobić o ile
    > ten kocioł to nie żaden dziwoląg

    gazu niet

  • 25. Data: 2012-01-26 20:42:27
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Ten ruszt w większości kotłów nosi nazwę 'awaryjny' i nie służy do
    > faktycznego palenia, tylko do przepalania w razie awarii, a ściślej do
    > uzyskania przez producenta jakiegoś tam certyfikatu 'eko'...

    Lub palić co 2-3 dni, aby podgrzać CWU. Przy czym zasobnik musi mieć
    odpowiednio dużą pojemność, żeby nie było trzeba przepalać codziennie po 2-3
    razy.

  • 26. Data: 2012-01-26 20:45:27
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adams" <n...@n...pl> wrote in message news:jfrddf$iop$1@polsl.pl...

    > Ile musisz zaplacic za olej i na ile Ci to starczy ??

    Nie pytaj :-)

  • 27. Data: 2012-01-26 20:58:58
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    > Np jaki ci się wydaje rozsądny ? Pokaż palcem linka :-)
    > Mnie potrzeba 40kW przy -20. teraz idzie 1/3 z 40kW - bo na tyle jest
    > palnik ustawiony.

    np.
    - Ogniowo Eco Plus z bardzo fajnym adaptacyjnym sterownikiem eCoal z
    możliwością podglądu i sterowania poprzez LAN i internet. Sterownik ten sam
    dobiera parametry podawania węgla i ilość powietrza.
    - Ekoenergia KGS Ceramic z ceramicznym zabezpieczeniem przed korozją
    niskotemperaturową i moim zdaniem z jednym z najlepszych na rynku,
    niezawodnym, prostym w obsłudze i niedrogim sterowniku Compit R501

  • 28. Data: 2012-01-26 21:01:29
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Nie pytaj :-)

    Zdradź, nie bądź taki. My wszyscy uczymy się tu na Twoich błędach :)

  • 29. Data: 2012-01-26 21:52:50
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    > Zdradź, nie bądź taki. My wszyscy uczymy się tu na Twoich błędach :)

    Mój kolega w domu zbudowanym około 6 czy 8 lat temu, ale nieocieplonym
    zużywa na rok 2 -2,5 tys litrów oleju przy czym zimą pali regularnie w
    żeliwniaku drewnem (nie wiem ile tego drewna zużywa - przyjmijmy że 4 m.p.
    na sezon bo w tygodniu nie ma go w ciągu dnia w domu) i ma ograniczony
    dostęp do ciepłej wody. Zasobnik jest grzany 2 razy na dobę.
    Nie wiem ile teraz kosztuje olej opałowy, ale jest to jedna z opcji dla tych
    osób które mogą sobie pozwolić na komfort bez liczenia się z kosztami. W
    momencie gdy ten dom był oddawany do użytku olej był alternatywą cenową
    gazu. Inwestycja wychodziła krocie drożej ale eksploatacja była nieco
    tańsza. Na drugi rok szlag tarfił atrakcyjność z powodu szalonych podwyżek
    cen o.o.
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2012-01-29 17:08:50
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości news:jfs3a2

    > Ja ci polecę dwie marki które znam z doświadczenia i oceniam jako dobre:
    > Defro i Klimosz Ling

    A ja się zapytam:
    Obydwa są dla mnie za wysokie (za nisko mam przyłącze do komina - 107 cm od
    podłogi) ale znalazłem Defro Eko Duo dużo niższy od Defro Duo. Widzę
    różnicę w budowie na obrazku (choćby drzwi wyczystki) ale nie wiem z czego
    wynika - z większej powierzchni wymiany ciepła?
    I drugie pytanie - "przeplatanie się" mocy tych pieców (15-25-35 i
    19-28-38kW) z czegoś wynika (oprócz widzimisię producenta)? Chciałem kupić
    piec do ogrzania 250m2 w tym 1/3 piwnice i tak myślę czy 28kW to nie jest
    już za dużo?