  • 11. Data: 2017-04-15 22:12:40
    Temat: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:06:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Srednica tarczy 76mm. Jak sie uprzesz to do kieszeni schowasz :)

    Rozwiń proszę co masz na myśli

  • 12. Data: 2017-04-15 22:17:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:12:41 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Rozwiń proszę co masz na myśli

    Ze przeciecie skobla to zaden problem ;)
    No bo zakladam, ze jak ktos chce otwierac brame to zeby np. ukrasc
    samochod, a nie zeby sie dostac do domu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-04-15 22:19:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 22:02, Kris pisze:

    > Żaden z tych pomysłów nie zabezpiecza przed złym człowiekime który bramę przeskoczy
    i sobie od wewnątrz otworzy.
    > A nawet gdyby nie przeskakiwał to autor wątku pisze o przecięciu skobla od
    zewnątrz. Żaden z tych sposobów temu nie zapobiega pomijając to, że tylko skończony
    idiota by chciał skobel nożycami czy innym brzeszczotem od zewnątrz ciąć.

    Nie ma 100% systemów zabezpieczeń. Każdy da się złamać i każdy da się
    ominąć jak ktoś się uprze. Na dobrą sprawę można też się mocniej zaprzeć
    i skobel wykrzywić. Na rasowego złodzieja nie ma zabezpieczeń, a przed
    obszczymurkami, którzy szukają okazji aby coś podpierdolić na piwo czy
    kwacha w zupełności wystarczy. Tacy nie będą skakać przez bramę lub siłą
    jej wyważać.

  • 14. Data: 2017-04-15 22:20:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 21:40:28 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > ale jak zrobić skobel z uchwytem po obydwu stronach?
    To akurat żaden problem
    > a samo suwanie skobla boklować zamkiem na klucz.

    To akurat dobry trop i zwykly zamek tego typu
    http://www.domar5.beep.pl/images/otw_ga_1.jpg
    załatwi sprawę

    Czyli podsumowując: zasuwa tak solidna żeby skobel pionowy był zbyteczny i
    jakikolwiek zamek blokujący odblokowujący zasuwę

  • 15. Data: 2017-04-15 22:27:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:17:05 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ze przeciecie skobla to zaden problem ;)
    A to to tak
    > No bo zakladam, ze jak ktos chce otwierac brame to zeby np. ukrasc
    > samochod, a nie zeby sie dostac do domu :-)

    Używanie Multipli jako samochodu likwiduje ten problem;)

  • 16. Data: 2017-04-15 22:31:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 22:20, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Czyli podsumowując: zasuwa tak solidna żeby skobel pionowy był zbyteczny i
    jakikolwiek zamek blokujący odblokowujący zasuwę

    A niby jak to ma zablokować?

    Przecież chodzi o bramę 2-skrzydłową. Bez skobla nie ma możliwości
    zablokowania takiej bramy takim zamkiem.

    Są co prawda jeszcze zamki z hakiem
    http://static.abstore.pl/img/sklep-agas/03795450-f9f
    5-428f-bdaa-10bf95b12af2/l/zamek-hak-scivola-f16-50-
    kl-mos.jpg
    , ale to też nie będzie zbyt dobre rozwiązanie, bo mocniejsze
    szarpnięcie czy nawet pod wpływem wiatru zamek może się rozlecieć.

  • 17. Data: 2017-04-15 22:45:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:27:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Używanie Multipli jako samochodu likwiduje ten problem;)

    Ale dalej jest ryzyko dla wszystkich pozostalych, ze jakis wlasciciel
    Multipli bedzie ja chcial im podrzucic do garazu ;)

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2017-04-15 22:50:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:31:40 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > A niby jak to ma zablokować?

    Odpowiednio mocną, długą, mocną zasuwą. A ta zasuwę blokować zamkiem jw
    > Przecież chodzi o bramę 2-skrzydłową. Bez skobla nie ma możliwości
    > zablokowania takiej bramy takim zamkiem.
    Pomyśl.
    Przejaskrawię bardzo trochę;):
    dwa skrzydła po 2 metry szerokości każde. Zasuwa 2 metrowa na jednym ze skrzydeł
    która przesunięta powoduje że każde skrzydło blokowane jest elementem ok 1 metrowym.
    I możliwość przesunięcia tej zasuwy blokujesz zamkiem patentowym chociażby takim za
    kilkanaście zł
    https://www.sparta.com.pl/upload/shop/products/0/2/e
    /1_02e1bbde55df.jpg

  • 19. Data: 2017-04-15 22:54:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:45:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale dalej jest ryzyko dla wszystkich pozostalych, ze jakis wlasciciel
    > Multipli bedzie ja chcial im podrzucic do garazu ;)

    Balsam zapodam na Kogutka oczy ale nie znam właściciela domu który w garażu miałby
    miejsce na Multiple czy chociażby jakieś inne zwykłe auto;). Kosiarki, taczki, rowery
    itp tam są ale nie auta;)

  • 20. Data: 2017-04-15 22:56:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > obszczymurkami, którzy szukają okazji aby coś podpierdolić na piwo czy
    > kwacha w zupełności wystarczy. Tacy nie będą skakać przez bramę lub siłą
    jasne że niczego nie zabezpieczymy na 100%. ale dobra kłódka wystarczy
    aby zniechęcić.
    ja muszę zrobić sam "dobrą kłódkę" otwieraną na 2 strony. narazie skoble
    pionowe traktuje jako łatwe do (dzisiaj podniesienia) w przyszłości do
    odcięcia. ale zasuwa pozioma - musi trzymać. zrobię ją solidną, może z
    rury 3/4 cala? i jakiś system oparty na zwykłym zamku na klucz, tak aby
    zamek blokował zasuwę.

    ToMasz