  • 41. Data: 2011-02-09 19:22:51
    Temat: Re: ciekawe urzadzenie
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > pompa wyciągnie ciepło z powietrza wylatującego z budynku i obniży jego
    > temperature.
    > Odda to ciepło powietrzu wlatującemu i podwyszy jego temperature.
    I jesteś pewny, że odda 100% tego ciepła, które pobrało?

  • 42. Data: 2011-02-09 19:31:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Dlaczego nie ? To urzadzenie dziala z predkosciami wentylow 1400m3/h.
    Nie odnoszę się do tego konkretnego urządzenia, tylko ogólnie, ale jak
    już przy nim jesteśmy, to co mam zrobić z przepływem 1400m3/h w domu o
    kubaturze 300-400m3? Mam utrzymywać nadciśnienie?

    > Masz 400m2 weza zakopanego w ziemi o temp. 8stC i miliardy metrow
    > szesciennych powietrza o temperaturze -5stC. Gdzie jest wiecej
    > zgromadzonej energii ? ;)
    Pomijając to czy Ziemia się nagrzewa od powietrza, czy powietrze od
    Ziemi, i gdzie jest więcej tej energii zgromadzone, to te 400m2 węża
    lepiej się sprawdzi zakopane w gruncie niż luźno wiszące w powietrzu o
    temperaturze o kilka stopni wyższej niż ten grunt.

    > Liczy sie to, co realnie odzyskujesz (w
    > gruntowym dla pompy o mocy 8kW, srednio przy przeplywie 1m3/h
    > pobierasz +8stC a wywalasz +3stC). Czyli pobierasz ok. 5,5kW z gruntu.
    > Tyle samo mozesz pobrac z powietrza o temperaturze 0stC, pobierajac go
    > 1400m3/h i wyrzucajac na zewnatrz okolo -11stC :)
    > pozdr.

    Jak wyżej co mi urządzenia o wydajności 1400m3/h w domu o kubaturze 300m3?

  • 43. Data: 2011-02-09 19:43:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lut, 20:31, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Nie odnoszę się do tego konkretnego urządzenia, tylko ogólnie, ale jak
    > już przy nim jesteśmy, to co mam zrobić z przepływem 1400m3/h w domu o
    > kubaturze 300-400m3? Mam utrzymywać nadciśnienie?

    Nie - utrzymujesz rownowage - nawiewasz 1400m3/h i wywiewasz 1400m3/h.
    Przy okazji masz mega wentylacje w domu :P Inna sprawa, ze nie wiem
    jak bedzie z wilgotnoscia domu przy takiej wymianie powietrza i takim
    typie ogrzewania - tego bym sie troche obawial. Dlatego u siebie bym
    takiej pompy nie zainstalowal - zaznaczylem, ze wklejam to jako
    ciekawostka ;) Co nie znaczy, ze ona nie ma prawa dzialac.

> [...]
    > lepiej się sprawdzi zakopane w gruncie niż luźno wiszące w powietrzu o
    > temperaturze o kilka stopni wyższej niż ten grunt.

    Ale co to wnosi do naszej dyskusji ? To urzadzenie nie pobiera
    powietrza przez 400mb rurki tylko czerpie je bezposrednio z atmosfery.

    > Jak wyżej co mi urządzenia o wydajności 1400m3/h w domu o kubaturze 300m3?

    Da 10kW mocy cieplnej i wymiane powietrza na poziomie 1400m3/h, czyli
    4,6 wymian na godzine.
    No i dom, ktory ma kubature 300m3 to conajwyzej domeczek :) Ja mam
    900m3, a sa pewnie i tacy co maja 10 x tyle. Nikt Tobie konkretnie tej
    pompy nie proponuje.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2011-02-09 19:53:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > I jesteś pewny, że odda 100% tego ciepła, które pobrało?

    Enegia nie ginie. Wiec jesli ci sie straci 10% to gdzie?

    b.

  • 45. Data: 2011-02-09 21:03:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Enegia nie ginie. Wiec jesli ci sie straci 10% to gdzie?
    Jak to gdzie, energia z budynku ucieka nie tylko wentylacją, Ty
    zakładasz że bez dodatkowego zewnętrznego źródła ciepła odzyskasz 100%
    energii zgromadzonej w budynku. Teoretycznie jest to możliwe, przy
    teoretycznie szczelnym budynku, ale taki nie istnieje.

  • 46. Data: 2011-02-09 21:22:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Nie - utrzymujesz rownowage - nawiewasz 1400m3/h i wywiewasz 1400m3/h.
    Czyli przy powierzchni i kubaturze domu, który rozważam, mam 3-3,5
    wymiany na godzinę, nie ma sensu w/g mnie.

    > Ale co to wnosi do naszej dyskusji ? To urzadzenie nie pobiera
    > powietrza przez 400mb rurki tylko czerpie je bezposrednio z atmosfery.
    To ty zacząłeś z tą ziemią i powietrzem.
    Ale w końcu to urządzenie ma pobierać ciepło z budynku czy atmosfery?
    Bo jak z budynku, to czy się komuś podoba czy nie straty będą i trzeba
    je będzie uzupełniać dodatkowym źródłem.
    Jak z atmosfery, to to zwykła klima z funkcją grzania jest, więc żadna
    nowość i cena też mało rewelacyjna.

> [...]
    > No i dom, ktory ma kubature 300m3 to conajwyzej domeczek :) Ja mam
    > 900m3, a sa pewnie i tacy co maja 10 x tyle. Nikt Tobie konkretnie tej
    Wiem, że są większe kubatury i domyślam się, że można by też
    skonstruować to urządzenie z mniejszym przepływem.
    Ale nawet w tym przypadku bym go nie kupił, bo wiem że nie da się
    odzyskać 100% energii z domu.

  • 47. Data: 2011-02-09 22:06:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > zgromadzonej w budynku. Teoretycznie jest to możliwe, przy teoretycznie
    > szczelnym budynku, ale taki nie istnieje.

    nic nie zrozumiałeś ;) mieszasz straty urządzenia ze stratami budynku itd

    zacytuje sam siebie;
    Dla obserwatora zewnetrznego do budynku wleci powietrze o temperaturze X a
    wyjdzie z niego o temperaturze mniejszej niż X nazwijmy je Y.
    Ilosc energii doprowadzona dzieki temu do budynku wyniesie Q=m* cw * (X-Y)
    (dla jasnosci pomijam wilgotnosc powietrza )
    -> tu rozwine mysl: jesli powyższa ilość Q zrównoważy straty budynku to
    rozważane tu urządzenie może być jego jedynym żródłem ciepła.

    przeczytaj to 2 razy, jak nie zrozumiesz to do skutku. Podstaw jakies
    przykładowe dane do wzoru. Jak w ogóle nie zrozumiesz przenies sie na grupe
    pl.rec.puzzle

    b.

  • 48. Data: 2011-02-14 21:40:32
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Budyn pisze:
    > Uzytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisal w wiadomosci
    >

    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?118381-Kol
    ektor-s%C5%82oneczny-economic

    > autora pytaj co mu to dalo.

    i jeszcze ten
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-
    ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2176946#p
    ost2176946

  • 49. Data: 2011-02-14 21:41:41
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adam pisze:
    > Hej,
    >
    > OSTRZEZENIE! kogucik i papo smerf - nie czytac tego - ryzyko zawalu,
    > udaru, nerwicy - rekuperator z pompa ciepla <!szok!> ;)
    >
    > Tak zupelnie w ramach ciekawostki znalazlem takie oto urzadzenie:
    >
    > http://szyna.civ.pl/RESTOR_P_Karta_Informacyjna_v1.p
    df

    > Cena troche powala (25 tys netto za restor P1) CHOC - mamy w jednym
    > urzadzeniu wentylacje, system grzewczy i klimatyzacje! Tylko dla
    > przeplywow rzedu 1400m3/h trzeba przewidziec duze przekroje kanalow :)

    Rozważałem kiedyś coś podobnego (drugi schemat)
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=876
    3238

    bajcik