  • 1. Data: 2018-08-23 16:49:56
    Temat: element elektroniczny
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    potrzebuje takie jakieś ustrojstwo do sterowania pompa w studni.
    Mam wszystko, pompę, wyłącznik pływakowy, zdalne odpalanie tego i teraz
    potrzebuje taki element elektroniczny,
    ktory spowoduje, że jak pompa będzie pracować, poziom wody spadnie do
    określonego punktu i czujnik pływakowy
    wyłączy te pompę, to jak znowu napłynie woda do studni to ta pompa się nie
    włączy.

    Innymi słowy cos co pomimo ponownego załączenia czujnika pływakowego nie
    puści prądu do pompy aż tego ja sam, rękami nie odblokuje.

    ktoś ma pomysł?

  • 2. Data: 2018-08-23 17:10:26
    Temat: Re: element elektroniczny
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    właściwie to mógłbym tak podpiąć ten wyłącznik pływakowy by robił zwarcie i
    wywalał bezpiecznik. I mam to co chciałem. :)

  • 3. Data: 2018-08-23 17:16:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 17:10:29 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > właściwie to mógłbym tak podpiąć ten wyłącznik pływakowy by robił zwarcie i
    > wywalał bezpiecznik. I mam to co chciałem. :)

    Przekaźnik zastosuj

  • 4. Data: 2018-08-23 17:48:52
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    przekaznik sie rozewrze lub zewrze jak sie podniesie poziom wody i bedzie
    zmiana z wylacznika plywakowego.

    oglegroups.com...

  • 5. Data: 2018-08-23 18:02:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2018 17:16, Kris pisze:

    > Przekaźnik zastosuj

    Taka rada, jaki radca - czyli głupia. Przekaźników nie stosuje się
    w obwodach 230 V - ich cewki pracują zwykle pod napięciem 12 i 24 V.
    A przy 230 V pracują styczniki. Zawołaj teraz "stycznik zastosuj",
    to przynajmniej będzie wyglądało, że się znasz na prundzie.

  • 6. Data: 2018-08-23 18:22:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyczaj ile mniej wiecej czasu pompa pompuje do obnizenia poziomu zeby sie wylaczyla i
    za ile czasu chcialbys ja pozniej zalaczyc. Jesli np pracuje dwadziescia minut a
    potrzebujesz ja wlaczyc raz dziennie to wystarczy wlacznik czasowy ustawiony na
    troche dluzszy czas niz pompuje pompa. W najtanszej wersji zmodyfikowany dobowy
    wlacznik czasowy za dyche. Trzeba przelaczyc w nim silniczek z przed wlacznkiem na za
    wlacznikiem. Po takim przelaczeniu po odmierzeniu czasu silniczek sie zatrzyma i
    trzeba bedzie przekrecic pokretlem zeby go znowu wlaczyc. W wersji luksusowej za
    45-50 zyli elektroniczny wlacznik czasowy w ktorym mozna zaprogramowac chyba siedem
    wlaczen w czasie siedmiu dni. Timer takie wlaczniki tez maja. Zaleta takich
    wlacznikow jest to ze dzialaja z kazdym gniazdkiem sieciowym.

  • 7. Data: 2018-08-23 18:32:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 18:03:27 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > A przy 230 V pracują styczniki. Zawołaj teraz "stycznik zastosuj",
    > to przynajmniej będzie wyglądało, że się znasz na prundzie.

    A Ty dalej pijesz i trolujesz.

  • 8. Data: 2018-08-23 18:57:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 18:02 collie <c...@v...pl> pisze:

> [...]
    > A przy 230 V pracują styczniki. Zawołaj teraz "stycznik zastosuj",
    > to przynajmniej będzie wyglądało, że się znasz na prundzie.

    Prawie dobrze :-) - nie o napięcie chodzi a o prąd i gaszenie łuku. Do
    silnika tylko stycznik.

    TG

  • 9. Data: 2018-08-23 19:17:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 16:49, pierdofon pisze:
> [...]
    >
    > Innymi słowy cos co pomimo ponownego załączenia czujnika pływakowego nie
    > puści prądu do pompy aż tego ja sam, rękami nie odblokuje.

    Przekaźnik podtrzymywany napięciem, dopóki nie wyłączy go pływak.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-08-23 19:33:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2018 18:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Prawie dobrze :-) - nie o napięcie chodzi a o prąd i gaszenie łuku.

    O mało co dobrze ;) - nie o prąd i gaszenie łuku chodzi, ale o napięcie
    podawane na cewkę stycznika, by mógł on włączyć duży prąd i zgasić łuk.