  • 41. Data: 2011-09-02 10:21:38
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 10:58:48 +0200, Adam napisał(a):

    > Jeszcze jedno: jeśli panel (LCD, plazma, czy inne krasnoludki) mają
    > wisieć na ścianie, to jeszcze gruba rura lub nawet dwie na przewody od
    > kina domowego do dupki telewizora. Ważna na tyle duża średnica rur i
    > duże promienie zgięć, aby przeszły wtyczki.
    Osadziliśmy u bracha pod tynkiem płaskie korytko. Nawet szerokie wtyczki
    przejdą.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 42. Data: 2011-09-02 12:16:35
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Tutaj jeszcze uwaga: kable HDMI mają ograniczoną długość. Jeśli
    > odległość wyszłaby znaczna, może być potrzebny wzmacniacz po drodze.

    Tak po około 40 metrach :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 43. Data: 2011-09-02 13:18:02
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Osadziliśmy u bracha pod tynkiem płaskie korytko. Nawet szerokie wtyczki
    > przejdą.

    ja dałem fi 110
    i juz ciasno sie robi
    od strychu do piwnicy przez salon centralny punkt za LCD
    wczesniej dawalem fi50 w rodzinnym domu i to byl blad za ciasno szybko sie
    zrobilo

  • 44. Data: 2011-09-02 13:42:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 14:16, rrr pisze:

    > Tak po około 40 metrach :)
    >
    > pozdrawiam
    > rafał

    Ja już widziałem tanie kable ze sklepu dla idiotów, gdzie 10 metrów było
    za dużo :(

    Oczywiście raczej nie ma sensu przesadzać w drugą stronę i kupować
    2-metrowego HDMI za kilkaset zł ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 45. Data: 2011-09-02 13:55:36
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Oczywiście raczej nie ma sensu przesadzać w drugą stronę i kupować
    > 2-metrowego HDMI za kilkaset zł ;)

    Pleciesz głupoty :)

    Mam na 10m kablu za 10zł hdmi komputer podlaczony do LCD, i działa juz 5
    miesięcy rewelacyjnie.

    A powiem ciekawostkę, z znajomy sprowadza takie kable z chin
    i sprzedaje tez wersje za 199zł :) i super się sprzedają

    oczywiscie w zakupie kosztuje go 10zł :), podobnie jak ten tani caly czarny

    tak więc inwestujcie w drogie kable, trzeba placic podatki i firmy muszą
    zarabiac aby PKB szło w górę

  • 46. Data: 2011-09-02 16:18:24
    Temat: Re: jak rozplanowa? gniazda elektr.?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 15:55, Amir pisze:

    > Pleciesz g?upoty :)
    >
    > Mam na 10m kablu za 10z? hdmi komputer podlaczony do LCD, i dzia?a juz 5
    > miesiecy rewelacyjnie.
    >

    > A powiem ciekawostke, z znajomy sprowadza takie kable z chin
    > i sprzedaje tez wersje za 199z? :) i super sie sprzedaj?
    >
    > oczywiscie w zakupie kosztuje go 10z? :), podobnie jak ten tani caly czarny
    >
    > tak wiec inwestujcie w drogie kable, trzeba placic podatki i firmy musz?
    > zarabiac aby PKB sz?o w góre

    E tam, jeszcze nie ta pora (albo nie ten wiek), żebym plótł głupoty ;)

    W życiu widziałem już różne rzeczy, jak choćby kable zasilające
    komputerowe cechowane na 16A, zaś w środku żyły mające średnicę ułamka
    milimetra; kabel RG58 sprzedawany jako antenowy; pyta do miksera, która
    z 48 żył miała nieco ponad połowę drożną; kabel "mikrofonowy" zrobiony z
    UTP kat. 3; itd, itp.

    Widziałem też kable HDMI z niedociśniętym przewodem. Jak go pociąłem w
    plasterki, to w każdym miejscu linka miała inną ilość drucików :(
    Takich "zdechlaków" u klientów i znajomych namierzyłem kilka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 47. Data: 2011-09-02 18:24:08
    Od: Jacek <n...@g...com>

    1. Naszkicuj sobie planowany rozkład mebli i sprzętu i pod tym kątem
    dobierz rozmieszczenie i ilość gniazdek
    2. Zakoduj sobie, że po jakim czasie zawsze okaże się, że gdzieś jest
    gniazdko nigdy nie wykorzystane a gdzieś brakuje.
    3. Do sprzętów typu komputer, czy sprzęt AV nie rób za dużo gniazdek bo
    i tak podłączysz je listwą.
    4. Zrób dużo gniazdek w kuchni - u mnie były 4 podwójne i okazało się
    mało: ekspres do kawy, czajnik, krajalnica, frytkownica, toster,
    zmywarka, mikrofalówka, lodówka, radio,
    potem okazuje się, że trzeba coś wyłączyć, żeby inne załączyć
    5. Jak nie masz odkurzacza centralnego to zaplanuj gniazdka pod kątem
    wygodnego podłączania odkurzacza.
    6. Zaplanuj jakieś gniazda na zewnątrz domu - podłączenie kosiarki, czy
    też podcinarki, nożyc do żywopłotu itp. W ostateczności mogą być w
    pobliżu drzwi wewnątrz budynku.
    Jacek

  • 48. Data: 2011-09-05 11:39:02
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Myślę, żeby kierować się takimi zasadami:
    1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku
    2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)
    3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44
    4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach
    5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym

    Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?
    Wszelkie praktyczne rady i własne doświadczenia mile widziane :)

    Warto wiedzieć gdzie co będzie stało, zwłaszcza w pokojach, bo w przeciwnym
    przypadku i tak skończy się na przedłużaczach...
    w kuchni należałoby pamiętać oprócz zwykłych "użytkowych" gniazd o:
    - piekarniku i/lub płycie - najlepiej odrębny obwód
    - zmywarce
    - mikrofalówce
    - okapie kuchennym
    - lodówce
    - jeżeli miałby być jakiś lokalny podgrzewacz wody, to też warto go umieścić
    na osobnym obwodzie
    - młynku do odpadków

    Można pomyleć o odrębnym RCD przed obwodami urządzeń "mokrych" w kuchni
    (kuchenka/piekarnik, zmywarka, młynek do odpadków itp)

  • 49. Data: 2011-09-05 16:02:55
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Gniazda mój odwieczny problem. Ile razy brałem sie za jakieś
    planowanie za każdym razem przewracałem sie o ilość gniazd i
    przełączników. Nigdy nie mogłem dopasować. teraz kiedy jestem po
    wykończeniu mieszkania widzę już, że przydałoby się jeszcze kilka.
    1. Gniazda na pewno podwójne. W kilku miejscach przewidziałem gniazda
    ale nie przewidziałem, że będa potrzebne 2 - mały dyskomfort bo za
    każdym razem coś trzeba wyłączać.
    2. Narożniki to nie zawsze najlepsze miejsce, za to ta część ściany
    która jest jej grubością (jeśli takie masz) to idealne miejsce i
    zawsze sie przyda. Kilka miejsc ominąłem i teraz żałuje.
    3. jeśli nawet zrobisz puszkę tam gdzie masz kontakt to zawsze możesz
    to potem zamalować a w razie czego przyda się (ważne żeby pamietać o
    tym)
    Przełączniki to najgorsza cholera z ty miałem najwięcej kłopotów i
    błędów. Teraz widzę, że dałbym więcej schodowych.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 50. Data: 2011-09-05 16:08:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > http://bankmodeli3d.pl/go.live.php/PL-H6/przegladaj/
    SMjE2OQ%3D%3D/tel...
    > -- Pozdrawiam
    >
    > Kris

    Drogie to jak cholera (fakt efektowne) a jak dobrze rozplanujesz
    urządzenia to na ścianach wystartczająco można zmieścić.

    KADAR