  • 21. Data: 2016-07-29 23:14:34
    Temat: Re: jaki dom jest najtańszy?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 22:52, Budyń pisze:

    > ciekawe wyzwanie :)
    > A mus byc tradycyjny? Bo jesli celem ma byc megacena bez utraty podstawowego
    poziomu komfortu to i

    szkieletowce tez powinny brac udzial w konkursie.

    Ale szkieletowiec wcale nie jest tani a poza tym trudny w wykonaniu,
    jest sporo miejsc gdzie można popełnić spore błędy, drzewo jest drogie
    a będzie jeszcze droższe w przeciwieństwie do pustaków,
    sam się ostatnio zdziwiłem będąc w castoramie że bloczki z bk białego!
    tak mocno spadły z ceną, do tego styropian i siatka z klejem + tynk bez
    kołków, w stosunku do szkieletu łatwizna dla 99% budowlańców, nie ma
    prawie czego spartolić a przy szkieletowcu ściana jest wyzwaniem,
    ocieplenie, szczelne ułożenie paroizolacji od wew, a i poszycie zewn
    terz trzeba zrobhić tak aby woda się nie dostawała do wnętrza ściany,
    okna są krytycznym elementem.

    > Powierzchnia - 100m2
    > Bryła - stodoła z dwuspadowym dachem, poddasze uzytkowe z oknami w połaci, rolety
    zewnetrzne na oknach polaciowych.
    > W miare mozliwosci - brak okien na północnej stronie.
    > Brak garazu, wykuszów, lukarn, balkonów.
    > Wentylacja maechanczna, zadnych kominów.

    Pełna zgoda.
    > Dach w blachodachówce, chyba wyjdzie najtaniej.

    Ja bym jednak dał betonową dachówkę, większa odporność na wiatr
    i trwalsza.

    > Trzeba tak kombinowac zeby jak najwiecej zrobic samemu - juz na starcie odpadnie
    vat i podatek :)
    A to zgoda, dodałbym podłogówkę wszędzie, koszty takie same jak grzejniki
    a nawet taniej a wygoda nieporównywalna.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2016-07-29 23:21:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma sprawy. 100m2 to trzy kontenery morskie. Do tego fleks i spawarka.

  • 23. Data: 2016-07-30 00:13:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-29 o 22:04, wolim pisze:

    > A może stworzylibyśmy wspólnie projekt domu magataniego w budowie? Dla
    > standardowej rodziny 2+2.

    A mialem niedawno taki pomysl, zeby napisac grupowy dyskutowany poradnik
    jak bydowac dom od podstaw. Podobny pomysl mial kiedys Kiki, ale
    niestety przepadl. Moglo by byc ciekawym kompendium dla
    rozpoczynajacych. Tylko znajac zycie skonczy sie na okapach bora i
    krzyzu w sejmie.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2016-07-30 00:34:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-29 o 21:20, Marek pisze:

    > Termin "spłata" w pytaniu "ile ma do spłaty" nie pozostawia wątpliwości
    > o wartości czego jest mowa.

    W jakim pytaniu?

  • 25. Data: 2016-07-30 00:43:22
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 22:52:06 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    >
    > Powierzchnia - 100m2
    > Bryła - stodoła z dwuspadowym dachem, poddasze uzytkowe z oknami w połaci, rolety

    Parterowy, na poddaszu jakaś suszarnia i składzik "przydasiów" strop drewniany.
    Okna tylko na scianach bez okien w połaci.

> [...]
    > Dach w blachodachówce, chyba wyjdzie najtaniej.
    >
    > Trzeba tak kombinowac zeby jak najwiecej zrobic samemu - juz na starcie odpadnie

    Z resztą się zgadzam.
    Od siebie bym dodał:
    Ustawienie osi wschód-zachód. Od południa dużo okien.
    Kuchnia, łazienka i wc sąsiadują ze sobą, instalacje wodne w sumie na jednej scianie.

  • 26. Data: 2016-07-30 00:52:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 00:43, s...@g...com pisze:

    > Od siebie bym dodał:
    > Ustawienie osi wschód-zachód. Od południa dużo okien.

    Mam dużo okien od południa. Zimą cieplej przez to nie jest, za to latem
    jest chujnia, potrafi być 27 stopni w pomieszczeniu i nie da się tego w
    nocy wychłodzić.

  • 27. Data: 2016-07-30 07:30:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 00:52:05 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Mam dużo okien od południa. Zimą cieplej przez to nie jest, za to latem
    > jest chujnia, potrafi być 27 stopni w pomieszczeniu i nie da się tego w
    > nocy wychłodzić.

    bo jak zwykle idealny jest mój :-) Zobacz na bryłe
    https://www.youtube.com/watch?v=1KNy_FkxKpU
    Wysuniete okapy zacieniają okna latem a niskie słonce zimą dochodzi bez problemow.
    Wysuniete okapy i kat dachu odpowiedni dla solarów od razu wymusza wykorzystanie
    pietra jako uzytkowe.

    b.

  • 28. Data: 2016-07-30 07:34:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 23:14:38 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > jest sporo miejsc gdzie można popełnić spore błędy, drzewo jest drogie
    > a będzie jeszcze droższe w przeciwieństwie do pustaków,

    nie mówie ze to musi byc szkielet ale tylko ze nie mozna go wykluczyc z rywalizacji.
    Lekka konstrukcja to tansze fundamenty - a szukamy oszczednosci.
    Co do trudnosci w wykonaniu - rozsadnie jest zalozyc ze stan surowy wykona jakas
    firma. Firma od drewniakow będzie sie na drewniakch znać.

    b.

  • 29. Data: 2016-07-30 07:36:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 23:14:38 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
    > Ja bym jednak dał betonową dachówkę, większa odporność na wiatr
    > i trwalsza.

    ale robimy mega cenę - szukamy tanich ale dzialajacych alternatyw.

    > A to zgoda, dodałbym podłogówkę wszędzie, koszty takie same jak grzejniki
    > a nawet taniej a wygoda nieporównywalna.

    zapomnialem o podlogówce - jasne ze tak.

    b.

  • 30. Data: 2016-07-30 09:27:43
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Powierzchnia - 100m2
    > Bryła - stodoła z dwuspadowym dachem,
    a może "kostka rubika"? Dach płaski. ostatnio gdzieś widziałem reklamę,
    pokrycie dachu /misy basenu jakimś plastikiem, 49zł/metr. Jaki jest
    koszt metra dachówek? Jaki jest koszt odeskowania( ofoliowania,
    odizolowania termicznego) dachu w porównaniu do najtańszego stropu?