  • 11. Data: 2016-07-29 11:06:50
    Temat: Re: jaki dom jest najtańszy?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 09:21:02 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > dajcie linka proszę

    To taka lekka ironia Zenka :)
    Bo tu na grupie jest uzytkownik który sie pobudował i nie do końca się Zenek zgadza z
    tym co Adam pisze.

    Adam sie pewnie pojawi więc ci wyjasni co i jak.

    Ale posty Ergie-go musisz sobei poszukać przez groups.google.com

  • 12. Data: 2016-07-29 12:38:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-29 o 09:21, ToMasz pisze:

    > dajcie linka proszę

    Między innymi wątek "Budowa małego domu - od czego zacząć?" z 24 lipca.

  • 13. Data: 2016-07-29 13:23:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Najtaniej wyszedl dom Adama i jest jednoczesnie najwiecej wart.

    To akurat charakteryzuje wszystkich właścicieli domów, którzy pobrali na
    nie olbrzymie kredyty. Dom za 400 tysięcy, kredyt na 20-30 lat i do
    spłaty pół miliona i więcej, stąd się potem biorą wyimaginowane i
    wyśrubowane ceny za domy. Bo przecież trzeba być frajerem żeby
    sprzedając dom nie doliczyć sobie prowizji dla banku, jedynie co to
    trzeba znaleźć innego frajera, który tego nie ogarnia i słono przepłaci
    za dom.

  • 14. Data: 2016-07-29 13:49:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 11:06:51 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Adam sie pewnie pojawi
    Jak ze ŚDM wróci albo jak uchodźcy coś nawywijają;)

  • 15. Data: 2016-07-29 14:17:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-29 o 13:49, Kris pisze:

    > Jak ze ŚDM wróci albo jak uchodźcy coś nawywijają;)

    Pewnie na tej Malcie nie ma zasięgu ;)

    --
    Pete

  • 16. Data: 2016-07-29 16:42:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Jul 2016 13:23:38 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > To akurat charakteryzuje wszystkich właścicieli domów, którzy
    pobrali na
    > nie olbrzymie kredyty. Dom za 400 tysięcy, kredyt na 20-30 lat i do
    > spłaty pół miliona i więcej,

    Jak wziął kredyt na 400k to do spłaty ma dużo więcej niż pół miliona
    :)

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-07-29 17:48:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-29 o 16:42, Marek pisze:

    > Jak wziął kredyt na 400k to do spłaty ma dużo więcej niż pół miliona :)

    Jakby nie patrzeć wartość domu, to nie to samo co wartość kredytu.

  • 18. Data: 2016-07-29 21:20:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Jul 2016 17:48:54 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Jakby nie patrzeć wartość domu, to nie to samo co wartość kredytu.

    Termin "spłata" w pytaniu "ile ma do spłaty" nie pozostawia
    wątpliwości o wartości czego jest mowa.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-07-29 22:04:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-07-28 o 19:35, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Budownictwo - rzecz techniczna, ale nie widziałem ofert - zbudujemy Ci
    > dom za xxx-zł za metr - i jest to najtańsza oferta. Czy jest gdzieś
    > jakieś zestawienie, konkurs dla projektantów - stworzymy 150m2 domu jak
    > najtaniej?

    Tu panowie odstawiają śmichy chichy, ale rzeczywiście temat jest
    ciekawy. Jak wybudować w tradycyjnej technologii najtaniej? Albo inaczej
    - czego nie powinien mieć dom, żeby go tanio wybudować? Wykusze? Dachy
    wielospadowe? Balkony? Tarasy? Okna?

    A może stworzylibyśmy wspólnie projekt domu magataniego w budowie? Dla
    standardowej rodziny 2+2.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 20. Data: 2016-07-29 22:52:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 22:04:24 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > wielospadowe? Balkony? Tarasy? Okna?
    >
    > A może stworzylibyśmy wspólnie projekt domu magataniego w budowie? Dla

    ciekawe wyzwanie :)
    A mus byc tradycyjny? Bo jesli celem ma byc megacena bez utraty podstawowego poziomu
    komfortu to i szkieletowce tez powinny brac udzial w konkursie.

    Powierzchnia - 100m2
    Bryła - stodoła z dwuspadowym dachem, poddasze uzytkowe z oknami w połaci, rolety
    zewnetrzne na oknach polaciowych.
    W miare mozliwosci - brak okien na północnej stronie.
    Brak garazu, wykuszów, lukarn, balkonów.
    Wentylacja maechanczna, zadnych kominów.
    Dach w blachodachówce, chyba wyjdzie najtaniej.

    Trzeba tak kombinowac zeby jak najwiecej zrobic samemu - juz na starcie odpadnie vat
    i podatek :)

    b.