  • 1. Data: 2012-01-12 10:49:38
    Temat: junkers na ściance działowej z dziurawek na sztorc
    Od: froff <f...@i...pl>

    hej
    Czy ktoś może się orientuje, czy można zawiesić junkersa na ściance z dziurawek
    ułożonych na węższym
    boku? Czy jakaś kontrola może robić z tym problemy?

  • 2. Data: 2012-01-12 16:05:24
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > hej
    > Czy ktoś może się orientuje, czy można zawiesić junkersa na ściance z
    > dziurawek ułożonych na węższym boku?
    Tak

    Czy jakaś kontrola może robić z tym problemy?
    A to zależy od róznych czynników, ale na pewno nie od ściany.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2012-01-12 19:52:57
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 12.01.2012 17:05, Jackare wrote:
    > Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tak
    >
    > Czy jakaś kontrola może robić z tym problemy?
    > A to zależy od róznych czynników, ale na pewno nie od ściany.

    Dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie :)
    Dzięki za informację.

  • 4. Data: 2012-01-13 08:32:20
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie :)
    > Dzięki za informację.

    Po prostu musi być spełnionych kilka warunków:
    poieszczenie w którym pracuje junkers musi mieć kubaturę minimum 8 m
    sześciennych
    musi być wyposażone w wentylację grawitacyjną - nie wolno montować żanych
    wentylatorów wywiewnych
    wszelkie przeróbki instalacji gazowej wymagają zgłoszenia robót budowlanych
    i spełnienia związanych z tym procedur (projekt, ,próba szczelności,
    zgłoszenie zakończenia i rozpoczęcia robót do PINB, nadzór kierownika robót,
    odbiór kominiarski). Zgodnie z naszymi przepisami junkers jest częścią
    instalacji gazowej - nie ma podziału na instalację jako rury i urządzenia
    odbiorcze. Urządzenie odbiorcze wchodzi w skład instalacji.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2012-01-13 20:06:36
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 13.01.2012 09:32, Jackare wrote:
> [...]
    jest częścią
    > instalacji gazowej - nie ma podziału na instalację jako rury i urządzenia

    Ha!
    A co z nowymi junkersami z zamkniętą komorą, które mają śmigło wewnątrz?
    Nie odbiorą takiego junkersa?

  • 6. Data: 2012-01-13 20:32:17
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Ha!
    > A co z nowymi junkersami z zamkniętą komorą, które mają śmigło wewnątrz?
    > Nie odbiorą takiego junkersa?

    z tego co ja się orientuję z zmkniętą komorą spalania są produkowane tylko
    kotły C.O. w tym także dwufuncyjne. O ogrzewaczach wody nie słyszałem co nie
    znaczy że takowych nie ma, ale koszt instalacji takiego byłby niepomiernie
    wysoki jeżeli chodzi o komin w stosunku do wartości samego urządzenia, także
    albo takiego urządzenia nie ma, albo do końca nie wiesz o czym piszesz, ale
    jeżeli chodzi o kocioł c.o. to wchodzą wsyztskie wymagania o których pisałem
    plus jeszcze wstępna opinia kominiarska, warunki techniczne dostaw gazu na
    cele grzewcze od dostawcy gazu, zgoda właściciela budynku na wykonanie
    instalacji grzewczej etażowej z kotłem gazowym. Wszystko to na piśmie, do
    tego projekt, tytuł prawny do lokalu, wypis z mapki geodezyjnej i taki
    komplecik dokumentów składa się ze zgłoszeniem robót budowlanych. Urząd ma
    30 dni na ewentualne wydanie sprzeciwu, potem jeszcze 14 dni na
    uprawomocnienie decyzji i można rozpocząć roboty: zgłoszenie rozpoiczącia
    przez kierownika robót do PINB na 7 dni przed przystąpieniem do robót,
    wykonanie, odbiory, zgłoszenie zakończenia przez kierownika do PINB,
    zgłoszenie dostawcy gazu gotowości instalacji do napełnienia gazem. amen.

  • 7. Data: 2012-01-16 19:05:50
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 13.01.2012 21:32, Jackare wrote:
> [...]
    zakończenia przez
    > kierownika do PINB, zgłoszenie dostawcy gazu gotowości instalacji do napełnienia

    Proszę:
    http://www.junkers.com/pl/pl/produkte_1/ogrzewaczewo
    dy_1/podgrzewaczeprzepywowe_1/celsius/celsius_1.aspx

    Nie tylko junkers takie robi.
    Normalny podgrzewacz wody wieszany na ścianie, z zamkniętą komorą i śmigłem.
    Nie tylko junkers takie robi - u kilku producentów się doklikałem.
    Idę o zakład, że są montowane (wymieniane ze starych) w blokach powszechnie bez
    żadnych opinii
    kominiarskich. Czyli w zasadzie nielegalnie?

  • 8. Data: 2012-01-16 23:59:41
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Proszę:
    > http://www.junkers.com/pl/pl/produkte_1/ogrzewaczewo
    dy_1/podgrzewaczeprzepywowe_1/celsius/celsius_1.aspx

    tak jak pisałem, wg katalogu 2950 ceny takie jak kotła c.o. lub nawet
    wyższe, do tego system kominowy. System kominowy 125/80 polskiego
    producenta, koncentryczny przy np kominie wysokości 10 m to koszt materiału
    około 2400 zł + 1200 za roboczinę gdy nie ma komplikacji i nie trzeba
    rozwalać komina gdzieś w jego przebiegu przez inne mieszkania. Tym sposobej
    już za ponad 6 tyś zł mamy ogrzewacz łazienkowy CWU - smacznego ! Już wiem
    dlaczego się jeszcze na takie cuda nie natknąłem.

    a odpowiadając na Twoje pytanie - być może robią to nielegalnie a może mają
    ymagane uzgodnienia - tego nie wiem, ale wiem że ja nie wykonałbym nikomu
    przebudoway insalacji gazowej bez wymahganych dokumentów

  • 9. Data: 2012-01-17 21:27:58
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 17.01.2012 00:59, Jackare wrote:
> [...]
    uzgodnienia -
    > tego nie wiem, ale wiem że ja nie wykonałbym nikomu przebudoway insalacji gazowej

    Ja to wszystko rozpatruję w kontekście wysokiego PRL-owskiego bloku, gdzie
    jakiekolwiek budowanie
    swoich kominów w ogóle nie wchodzi w grę :)
    Mam na stanie starego junkersa - jedna rzecz, że chcę go przełożyć na inną ścianę - i
    robiłby to
    fachowiec z uprawnieniami od lat robiący "w gazie".
    A inna rzecz, to perspektywa wymiany tego junkersa na nowy - te z zamkniętą komorą
    wydaja się bardzo
    fajne. Można je kupić już za 1800 a z innych firm jeszcze taniej.
    Jeżeli jednak ze z tym wszystkim tyle papierkologii to muszę to przemyśleć ponownie.
    BTW: po cholerę tyle wymagań, żeby przewiesić piecyk na sąsiednią ścianę? Skoro zrobi
    to osoba z
    uprawnieniami, to wszystkie dodatkowe wymagania są dla mnie absurdalne.

  • 10. Data: 2012-01-17 22:04:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Sty, 22:27, froff <f...@i...pl> wrote:

    > Ja to wszystko rozpatruję w kontekście wysokiego PRL-owskiego bloku, gdzie
    jakiekolwiek budowanie
    > swoich kominów w ogóle nie wchodzi w grę :)

    jesli nawet uda sie podpiac tak, zeby bral powietrze do spalania z
    zewnatrz/z pomieszczenia, a spaliny beda podpiete do wspolnego komina
    (dawniej takie tylko byly w wiezowcach) to nie przejdzie... a
    wentylator ma duza szanse wtloczyc troche tych spalin sasiadowi!

    WS