  • 1. Data: 2010-02-28 11:51:08
    Temat: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Powiedzcie jaki materiał wybrać na instalację wodną, z czego robić?

    Do tej pory tradycyjnie robiłem wszystko z ruru ocynkowanych, ale wszyscy
    mówią że to stara technologia, droga i czasochłonna.

    Możecie owiedzieć jakie istalacje macie, jak sie je układało- układa i ile
    kosztowały?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-02-28 12:24:13
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mówią że to stara technologia, droga i czasochłonna.
    >
    > Możecie owiedzieć jakie istalacje macie, jak sie je układało- układa i ile

    najtaniej wychodzi plastik klejony i nie potrzeba do niego praktycznie
    zadnych narzedzi
    pozniej plastyk zgrzewany (zgrzewarke mozna wypozyczyc lub kupic (~600pln)
    Plastik zgrzewaany wystepuje w dwoch wersjach zwykly i zbrojony
    PEX - nie znam cen ale chyba na poziomie zgrzewanego
    miedz jest najdrozsza z tego wszystkiego
    a co lepsze...
    ilu fachowcow tyle opinii ;-)

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2010-02-28 12:26:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedzcie jaki materiał wybrać na instalację wodną, z czego robić?

    Plastik.

  • 4. Data: 2010-02-28 12:29:57
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (zgrzewarke mozna wypozyczyc lub kupic (~600pln)

    Taka za ~150PLN do amatorskiej pracy w zupełności wystarczy.

    J. (i dość duża instalacja zrobiona bez najmniejszego problemu chińskim
    badziewiem za mniej więcej taką kwotę)

  • 5. Data: 2010-02-28 12:48:28
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > najtaniej wychodzi plastik klejony i nie potrzeba do niego praktycznie
    > zadnych narzedzi
    > pozniej plastyk zgrzewany (zgrzewarke mozna wypozyczyc lub kupic (~600pln)

    A co lepsze, co bezpieczniejsze i bezproblemowe w użytkowaniu, rzeby potem
    gdzieś w podłodze rura nie walneła?

    > Plastik zgrzewaany wystepuje w dwoch wersjach zwykly i zbrojony
    > PEX - nie znam cen ale chyba na poziomie zgrzewanego
    > miedz jest najdrozsza z tego wszystkiego

    A jakie to ma znaczenie, który lepiej zastosować i gdzie i dlaczego?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2010-02-28 12:49:33
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > Plastik.
    A możesz powiedzieć czemu?
    Jaka ma przewage nad innymi?

    Czy te wszystkie opinie wśród fachowców dotyczą tylko montażu czy też
    walorów uzytkowych?

  • 7. Data: 2010-02-28 12:50:22
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    > Taka za ~150PLN do amatorskiej pracy w zupełności wystarczy.

    Cieżko sie to robi? Na co trzeba uważać żeby nie było niespodzianki za pare
    lat?

  • 8. Data: 2010-02-28 12:58:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:
> [...]
    > wszyscy mówią że to stara technologia, droga i czasochłonna.
    >
    > Możecie owiedzieć jakie istalacje macie, jak sie je układało- układa

    AluPex jeśłi idzie o jakość i trwalość

    ewentulanie PP jeśli idzie o minimalna cenę.

  • 9. Data: 2010-02-28 13:00:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:
> [...]
    >
    > J. (i dość duża instalacja zrobiona bez najmniejszego problemu
    > chińskim badziewiem za mniej więcej taką kwotę)

    co zabawne do firmy też kupuje te najtańsze :)

    bo czas ich zycia jest porównywalny z tymi drogimi.

    ponadto taniej wychodzi kupić nową zgrzewarkę z kompletem kamieni niż kupić
    komplet nowych kamieni. zabawne ale prawdziwe. Pomijam że mniejszy żal jak
    ktoś ukradnie :)

  • 10. Data: 2010-02-28 13:00:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:

    > Cieżko sie to robi? Na co trzeba uważać żeby nie było niespodzianki
    > za pare lat?

    na solidnie zrobioną próbę ciśnieniową instalacji.