  • 21. Data: 2011-12-19 19:58:07
    Temat: Re: po co się buduje bloki
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:12:52 +0100, dorato napisał(a):

    Witam,

    > Trochę to pocieszajace co napisałeś ale wezmy taka Warszawę. Gdyby
    > zlikwidować bloki i dać ludziom domek z ogrodkiem to mam wrażenie ze do
    > pracy w Warszawie dojezdzałoby się nie 1 godzinę a kilka.

    Wszystko zależy od infrastruktury i planowania z wyprzedzeniem. Przy w
    miarę stabilnej sytuacji na rynku nie ma potrzeby długiego dojeżdżania, bo
    praca jest obok. Zresztą są badania jak daleko jesteśmy skłonni dojeżdżać
    do pracy, a kiedy już pada decyzja o przeprowadzce.

    Zakładając tę hipotetyczną sytuację,każde przedmieście miałoby swoją
    infrastrukturę napędzaną pracą ludzi mieszkających w pobliżu.

    Już kiedyś ktoś chyba tu dawał ten obrazek:

    http://raider55.blox.pl/2007/03/3000000-mieszkan.htm

    to wizja jak tego nie robić :)

    scruffty

  • 22. Data: 2011-12-20 08:02:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.12.2011 20:58, scruffty pisze:
    > Już kiedyś ktoś chyba tu dawał ten obrazek:
    >
    > http://raider55.blox.pl/2007/03/3000000-mieszkan.htm
    >
    > to wizja jak tego nie robić :)

    "We are the Borg!"

  • 23. Data: 2011-12-20 09:49:48
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > I podejmowaliście już jakąś decyzję o "poważniejszym" obciążeniu
    > finansowym?

    Ostatniego lata remontowaliśmy dach.

    > Właśnie. Piszesz, że jest Ci teraz dobrze. Ale gdy przeanalizujesz układ
    > zależności we wpólnocie, to moim zdaniem jesteś w czarnej d...ziurze.
    > Jak i ja i każdy, kto ma wykupione mieszkanie.

    Nie do końca. Wykup też był moją świadomie podjętą decyzją i wiedziałem co
    się z tym wiąże. Tak czy siak ja przedkładam mieszkanie w takim układzie jak
    mam teraz nad mieszkanie w domu

  • 24. Data: 2011-12-20 13:43:05
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

    > Nie do końca. Wykup też był moją świadomie podjętą decyzją i wiedziałem co
    > się z tym wiąże. Tak czy siak ja przedkładam mieszkanie w takim układzie
    > jak mam teraz nad mieszkanie w domu

    Po naszej wymianie zdań doszedłem do wniosku, że właśnie po to budowane są
    bloki. Żeby każdy mieszkał tam, gdzie mu dobrze.

    mcs

    PS. Ja już nie mogę doczekać się przeprowadzki. Do domu.

  • 25. Data: 2011-12-20 14:01:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Gru, 09:48, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:

    > Ja sam mieszkam w mieście i jest to mój wybór. Mieszkam w mieszkaniu które
    > można określić jako komfortowe o powierzchni większej niż wiele

    Zapominasz ze mozna mieszkac w miescie i we wlasnym domu :) Nie
    dotyczy to bardzo duzych aglomeracji (bo ceny dzialek zabijaja) ale w
    mniejszych takich jak moje (ok 50 tys mieszkancow) jest to normalna
    sytuacja. Ja mieszkam w domu i tez w promieniu 1km mam wszystko - od
    przedszkoli, przez szkoly, szpital, sklepy, kosciol etc a na dodatek w
    tym roku miasto bedzie budowac w okolicznych jarach (zaczynajacych sie
    500m odemnie) gigantyczny rodzinny park rozrywki z mnostwem atrakcji
    dla wszystkich, taki link:

    http://www.naszwodzislaw.com/index.php/site/art/5-ak
    tualnosci/12-wiadomosci/1505-park-rozrywki-nareszcie
    -w-wodzislawiu.html

    Jak widzisz mozna mieszkac w miescie, w domu i miec to wszystko (a
    nawet wiecej) na wyciagniecie reki, a przy tym nie zamykac sie w
    betonowym klocku (ja mam dom z dzialka 0,5ha, z kawalkiem wlasnego
    lasu etc)..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-12-20 14:44:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Wykup też był moją świadomie podjętą decyzją i wiedziałem co
    > się z tym wiąże. Tak czy siak ja przedkładam mieszkanie w takim układzie jak
    > mam teraz nad mieszkanie w domu

    więc nie uogólniaj... trafiłeś idealnie i ok, ale dużo się może
    zmienić...
    ja swego czasu wynająłem mieszkanie w kamienicy czterorodzinnej,
    spokojna okolica nad jeziorem, wokół las, generalnie starsi ludzie,
    żadnego marginesu, na początku było super, zastanawiałem się nad
    zakupem na własność... zaczęło się od głupoty, sąsiadka dokarmiała
    bezpańskie koty bezpośrednio pod moim oknem (choć mogła pod swoim),
    mój pies na jej kici kici demolował parapet i firanki, a jak był sam,
    to całą kuchnię, rozmowy z sąsiadką nie przyniosły rezultatu, zostałem
    uznany za wroga i to drugiej kategorii, bo stwierdziła: dopiero się
    wprowadził, a już się rządzi... i do tego nie u siebie, tylko na
    wynajętym... potem rozpoczęła się wojna, nie moja jedna, bo z czasem
    okazało się, że to normalne w tej okolicy i nawet sporo spraw kończy
    się (a może i nie kończy...) w sądzie... a ulica nomen omen nosiła
    nazwę Aleja Przyjaciół...:-)
    więc prędzej czy później komuś coś nie będzie pasowało i twoja ziemia
    obiecana będzie taka, jaką maja teraz izraelici...
    ale co kto lubi... zawsze marzyliśmy o drewnianym domku w lesie, na
    bezludziu, no i taki teraz mamy, z trudnym zimowym dojazdem,
    przedszkole, sklepik, poczta, jest 4 km ode mnie, po resztę do miasta
    45 min samoichodem, więc nie codziennie tam jesteśmy, pracę mamy w
    domu, jest super... ale już planuję przeprowadzkę, młody za te 6 lat
    pójdzie do gimnazjum... nam się też to zadupie pewnie do tego czasu
    znudzi...

    pozdrawiam
    s_13

  • 27. Data: 2011-12-22 11:13:52
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Dec 2011 15:01:18 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Jak widzisz mozna mieszkac w miescie, w domu i miec to wszystko (a
    > nawet wiecej) na wyciagniecie reki,

    Łeee, opery nie ma ;) I filharmonii też nie ;)

    RobertP.

  • 28. Data: 2011-12-23 22:34:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > Po co się obecnie buduje mieszkania i kto to kupi?

    Widzę że wątek dryfuje na rafy o wyższości mieszkania czy domku.

    Mnie chodziło bardziej o to kto i za co te mieszkania kupi. Przecież
    lepiej to już było. Mamy kryzys. Dlaczego kupi zamiast wynajmować i być
    wolnym od uwiązania z miejscem, miastem? Czy chodzi o to byleby kupić a
    potem jakoś się spłaci, jakoś to będzie? Czy to jeszcze odwaga czy już
    głupota?

    --
    Piotr

  • 29. Data: 2011-12-23 23:05:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Gru, 23:34, PiteR <e...@f...pl> wrote:

> [...]
    > wolnym od uwiązania z miejscem, miastem? Czy chodzi o to byleby kupić a
    > potem jakoś się spłaci, jakoś to będzie? Czy to jeszcze odwaga czy już

    Jezeli wolisz wynajmowac i splacac tym samym komus innemu kredyt to
    Twoja wola.
    Ja majac w perspektywie wynajem mieszkanka 2 pokojowego 50m2 ktorego
    utrzymanie kosztowalo 1,5k pln / mc, wybralem budowe domu ktorego
    utrzymanie kosztuje 500 pln / mc plus jakistam kredyt (no spory, nie
    powiem) ale przynajmniej splacam swoje, a nie czyjes. A przy okazji
    mam 300m2 z silownia i trzema lazienkami, a nie mala klite w bloku :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 30. Data: 2011-12-24 11:05:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

    > wybralem budowe domu

    a Ty swoje. Masz dom więc nie podpadasz pod temat wątku :)

    Wesołych Świąt

    --
    Piotr