  • 121. Data: 2013-01-29 17:46:51
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 15:41:26 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A z jakim dyskiem?

    To cena bez dysku - moj ma 256MB flasha (mieści sie na tym win xp e). Ale bez
    problemu odpalasz z dowolnego pendrive'a dowolny system. Ja sobie wrzuciłem dysk 8GB
    SSD (taki "luzny" z netbooka jakiegoś) który kupiłem dwa lata temu za 70 pln i leżał
    tak sobie w szufladzie nieużywany. Zwykły dysk się nie mieści :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 122. Data: 2013-01-29 19:57:39
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > U mnie wystarczą kostki z Lidla. Ale nie te najtańsze lecz te dwukolorowe.

    Małe sprostowanie trójkolorowe.

    Marek

  • 123. Data: 2013-01-29 19:59:00
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >Takie używamy- 3 kolorowe, "all in one"

    Zgadza się też te używam. Pomyliłem się wcześniej. Te dwukolorowe
    pozostawiały mi smugi na naczyniach.

    >Nie używamy soli ani nabłyszczacza.

    Ja też.

  • 124. Data: 2013-01-29 22:24:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 19:59:00 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Zgadza si? te? te u?ywam. Pomyli?em si? wcze?niej. Te dwukolorowe
    > pozostawia?y mi smugi na naczyniach.

    Bo dwukolorowe nie maja nablyszczacza pewnie? A pisales, ze nie uzywasz. Bez
    nablyszczacza (w pojemniku zmywarki albo na tabletce) beda smugi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 125. Data: 2013-01-30 10:59:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 15:11:30 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A no wlasnie.
    Żeby było ciekawiej zrobiłem symulację dla taryfy weekendowej(energia w drugiej
    taryfioe tańsza o 11% w pierwszej droższa o 11% w porównaniu do G11)
    Tansza taryfa przez cała dobe w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy oraz
    w dni robocze w godzinach 13-15 i 22-6
    Wg moich wyliczeń wychodzi mi że zmieniając aktualnie posiadana taryfe G11 na G12W
    oszczedziłbym miesiecznie 30-40zł. Dodatkowo wszelki prace wykonywane w
    weekendy(spawarka, heblarka, pędzenie bimbru;)) itp) tez byłyby na tańszej o 11%
    energii(ale tego nie brałem pod uwage w symulacji).
    Teoretycznie w takiej taryfie trzeba by pilnować aby pralka i zmywarka chodziła w
    "tańszych" godzinach. Praktycznie jednak można to olać bo zmywarka na cykl to ok 1kWh
    pralka pewnie to samo więc nawet jak poójda w "droższych" godzinach to strata 7 gr na
    pralce i 7 gr na zmywarce. (7gr+7gr)*22(dni robocze)= 3zł.
    Zbliża się wiosna czas majsterkowania w weekendy wiec chyba testowo się skusze na tą
    taryfe. W sumie nic nie ryzykuje. Po 2-3 miesiącach będe miał możliwość porównania
    ile faktycznie 1kWh kosztuje mnie w G12W. W G11 1kWh wychodzi u mnie 65-66gr.

  • 126. Data: 2013-01-30 11:08:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 10:59:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    pralka pewnie to samo więc nawet jak poójda w "droższych" godzinach to strata 7 gr na
    pralce i 7 gr na zmywarce. (7gr+7gr)*22(dni robocze)= 3zł.

    Tam pilnowac - wystarczy sie przyzwyczaic i to wchodzi w nawyk, wazne zeby nie miec
    dyskomfortu wtedy (jak np. pralka chodzi za sciana i nie pozwala nam spac czy tego
    typu akcje ;)

    Daj znac po eksperymencie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 127. Data: 2013-01-30 11:17:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 19:59:00 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Bo dwukolorowe nie maja nablyszczacza pewnie? A pisales, ze nie uzywasz.
    >Bez nablyszczacza (w pojemniku zmywarki albo na tabletce) beda smugi :)

    Nie kupuję nabłyszczacza extra. Adam, chyba dziecko zrozumiało, co znaczyła
    moja opdpowiedź, która prowadzić powinna do wniosku, że nie kupuję i nie
    wlewam nabłyszczacza do przeznaczonego dla niego dozownika. Nie używam
    nabłyszczacza pod pojęciem produktu handlowego. To samo z solą.

    Marek

  • 128. Data: 2013-01-30 11:39:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 11:17:45 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > wlewam nabłyszczacza do przeznaczonego dla niego dozownika. Nie używam
    > nabłyszczacza pod pojęciem produktu handlowego. To samo z solą.

    Wiem i zrozumialem.

    Ja Ci tylko wyjasniam ze dwukolorowe zostawialy smugi bo one nie maja nablyszczacza w
    sobie tylko srodek czyszczacy + sol zapewne. Trzykolorowe (skladnikowe) maja
    dodatkowo nablyszczacz, dlatego nie masz smug bo to brak nablyzszczacza je powoduje.

    --
    Adam Sz.

  • 129. Data: 2013-01-30 11:48:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 11:08:25 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    pilnowac - wystarczy sie przyzwyczaic i to wchodzi w nawyk, wazne zeby nie >miec
    dyskomfortu wtedy (jak np. pralka chodzi za sciana i nie pozwala nam spac >czy tego
    typu akcje ;)

    Zmywarka u nas i tak właczana jest późno w nocy tak koło 22-23 a naczynia wyjmuje
    rano jak kawe robię,(i mie zauwazyłem w związku z tym rano negatrywnych rzeczy o
    których Maniek pisze)

    > Daj znac po eksperymencie :-)
    Plan jest taki że nawet żone nie będe wtajemniczał w "tańsze" godziny itp- po prostu
    zmienię i zobacze wtedy faktyczny koszt 1kWh.
    Pralka u nas chodzi tak co drugi dzień w symulacji przyjełem że codziennie więc
    będzie jeszcze lepiej. Pralke też żona często włącza przed spaniem czyli tak koło
    północy, ale nawet gdyby to te 7gr to marginalny problem.

  • 130. Data: 2013-01-30 12:22:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

> [...]
    >(skladnikowe) maja dodatkowo nablyszczacz, dlatego nie masz smug bo to brak

    Somat trzykolorowy, dokładnie ten
    http://www.henkel.de/de/content_images/Somat_9_0409_
    pboxx-pixelboxx-106336_300dpi_1772H_1772W.jpg.
    Kupiłem kiedyś w okazyjnej cenie po 5zł/paczka 10 opakowań tego badziewia.
    Załatwił mi to znajomy ze sklepu w likwidacji. Nie mogłem się doczekać aż to
    cholerstwo zużyję. Mimo że nabłyszczacz zawarty jest w tabletce, pozostawały
    dość często smugi. Tabletki te kitują też nieznacznie zakamarki zmywarki
    takim czymś gęstym.

    Marek