  • 31. Data: 2009-11-27 16:21:16
    Temat: Re: przerwany przewod
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    news:4b0f9a59$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > przewod tel. 1-parowy.
    > Ciagnie sie od skrzynki TP po elewacji i przechodzi przez sciane do mojego
    > mieszkania. W mieszkaniu wisi mi jego koniec.
    >
    > Podczas remontu polegajacego na ociepleniu styropianem elewacji ktos
    > musial wiercac otwory przeciac mi go.
    > Nie wiem kiedy, nie wiem w ktorym miejscu. Wiem tylko tyle ze nie mam na
    > tej koncowce w mieszkaniu napiecia.
    >
    > Czyli przerwa jest gdzies pod 15cm styropianem.
    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    > miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Są specjalne mierniki, które potrafią zmierzyć długość przewodu na zasadzie
    odbicia fali. Jednak tego typu przyrządy kosztują po kilka tysięcy złotych.
    Ale są też po kilkadziesiat zł. na Allegro tzw. szukacze przewodów, które
    składają się z nadajnika wysokiej częstotliwości oraz odbiornika z
    głośniczkiem.
    http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=szu
    kacz+przewod%C3%B3w
    Po podłączeniu nadajnika do końca szukanego przewodu, szukasz przewodu w
    ścianie przy pomocy odbiornika. Wystarczy go tylko zbliżyć do miejsca, gdzie
    jest przwewód wtedy usłyszysz w odbiorniku sygnał. Im bliżej przewodu tym
    dźwiek będzie silniejszy. Bez problemu zlokalizujesz koniec urwanego
    przewodu z dokładnością do 10-20cm.
    Tylko jest kwestia czy jest sens niszczyć ocieplenie elewacji ?
    Chyba lepiej będzie pociągnąć nowy odcinek przewodu inną trasą.

  • 32. Data: 2009-11-27 16:28:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > No popatrz a my na polibudzie śląskiej mierzyliśmy. Nie pamiętam
    > szczegółów

    Tak myslalem, znow ruscy rozdaja zegarki.

  • 33. Data: 2009-11-29 00:03:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    Ten "magiczny" przyrząd nazywa się reflektometr, zasada działania jest
    taka sama jak w reflektometrach optycznych do pomiaru światłowodów, tyle
    że zamiast światła wysyła odpowiednie impulsy elektryczne.

    Generalnie urwany kabel to nie Twój problem tylko operatora, no chyba,
    że Ty go uszkodziłeś, &tp akurat ma odpowiednie ekipy do wykrywania
    takich uszkodzeń, więc zgłaszaj i ich ewentualnie poganiaj żeby kabel
    naprawili.
    Z resztą jest duże prawdopodobieństwo, że nikt się nie będzie bawił w
    lokalizowanie i naprawę tego konkretnego kabla a położą nowy w środku
    lub na zewnątrz budynku, w zależności od okoliczności.

  • 34. Data: 2009-11-29 00:15:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lis, 17:21, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ścianie przy pomocy odbiornika. Wystarczy go tylko zbliżyć do miejsca, gdzie

    Mam taki - przez 15cm styropianu nie zadziala ni cholery :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2009-11-29 07:15:47
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Tak myslalem, znow ruscy rozdaja zegarki.

    Pobaw się np. fluk'iem za parę tysięcy a zdziwisz się co potrafi.

    Robek

  • 36. Data: 2009-11-30 10:09:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak myślałem nie mamy nic konkretnego do napisania więc sugerujemy, że
    > rozmówca pisze bzdury, ale tylko sugerujemy, bo nie mamy żadnych
    > argumentów.

    No faktycznie, powinienem operowac konkretami i udowodnic na podstawie czego
    Ty wyznaczasz ta dlugosc.

    > Ech jeśli oczekujesz, że ja po latach będę pamiętał przebieg każdej
    > laborki to masz dziwne oczekiwania. Lbborki są po to by zapamiętać wyniki
    > i wnioski.

    I to by sie zgadzalao - niewiele z tego pamietasz.

  • 37. Data: 2009-11-30 11:21:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Skoro wiesz lepiej to się tą wiedza podziel bo na razie nic konkretnego w
    > tym wątku nie napisałeś tylko kilka niemerytorycznych uwag.

    Faktycznie, nawet nie wspomnialem o laborce zagubionej w czelusciach
    niepamieci - tak bardzo zagubionej, ze nawet nie wiadomo co i jak bylo
    mierzone, ale na 100% wiadomo, ze dokladnosc byla 0,1%.

    BTW merytorycznie to linia dluga przy rozwartych koncach slabo wychodzi

  • 38. Data: 2009-11-30 14:16:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Znowu żadnych konkretów tylko "słabo wychodzi". Napisz jakich danych Ci
    > brakuje do policzenia długości z zadaną dokładnością.

    Poprosze o metode pomiaru.

  • 39. Data: 2009-11-30 14:52:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Czego?

    Dlugosci kabla z rozwartymi koncami.

    > Parametrów kabla czy czasu propagacji sygnału? Kabel był już pomierzony, a
    > czas propagacji odczytywaliśmy na oscyloskopie - przesunięcie fali czy coś
    > takiego. Fala dochodzi do końca kabla i się odbija czy jakoś tak. Pisałem
    > już, że nie pamiętam szczegółow. Może w końcu napiszesz o co Ci chodzi

    Caly czas o to samo, o dokladnosc 0,1%.

  • 40. Data: 2009-11-30 17:10:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No to napisz wreszcie czego Twoim zdaniem nie da się zmierzyć z taką
    > dokładnością by wynika miał dokładność 0,1%.

    Jakie zmierzyc? Ty to musisz znac, przeciez nie wyprujesz kabla, zeby go
    obmierzyc i dodatkowo to musi byc wystarczajaco jednorodne - 0,1% to
    naprawde niesamowity wynik w tych warunkach.