  • Data: 2018-04-26 16:30:45
    Temat: Re: pszczoly..
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Widziałam. Kilka się kręciło nad moimi kwitnącymi skimią i magnolią.

    Jeszcze widziałem trzmiela. Czasem myślę sobie, by takiego grubasa
    przygarnąć. Ostatnio trzmiele stały się popularne, można takiego
    po prostu kupić w internecie, wraz za całą trzmielą rodziną (szukać
    pod hasłem "trzmniele do zapylania"). Wiele pożytku z takiego bąka,
    zwłaszcza w szklarni. Pracowity bardziej od pszczoły, a przy tym ma
    stoickie nastawienie do człowieka -- można przy nim robić co się
    chce, on na nic nie zważa i zapyla.

    Taki trzmiel nawet drogi nie jest, ale zawsze to lepiej gdy sam
    przyjdzie i zechce w ogrodzie zamieszakać. Znajomy biolog, spec od
    tych owadów, wyjaśniał mi jak się z takim zaprzyjaźnić. Pomocne jest
    przy tym pośrednictwo myszy. Trzmiele lubią mieszkać w mysich norach.
    Wiosną latają nisko nad ziemią i węszą. Jak wyczują zapach myszy,
    szukają opuszczonej dziury i zakładają tam swoje gniazdo. Jeśli nora
    nie jest całkiem opuszczona, starają się nakłonić właścicielkę, by
    wykopała sobie nową, a starą oddała potrzebującym.

    Wcale nie trzeba instalować myszy w ogrodzie, by osiedliły się w nim
    trzmiele. Można zrobić sztuczne nory. Zakopuje się w ziemi doniczkę
    odwróconą do góry dnem. Tylko trzeba nieco rozwiercić otwór, mając
    na uwadze tuszę trzmiela. Do takiej doniczki trzeba włożyć mysie
    gniazdo lub pozostałości po nim. W ostateczności materiał atrakcyjny
    zapachowo da się uzyskać w najbliższym sklepie zoologicznym.

    Jarek

    --
    Zakopanie trupa w porcie, Zanurzenie wuja w stawie,
    Zakładanie myszy w torcie, Osaczenie pary w trawie,