  • 21. Data: 2015-01-12 12:05:07
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 11:20, WS pisze:

    > Jesli spora czesc kosztow przerzuca sie na budzet, to wychodzi, ze "rentowne"
    >
    > np. emerytury gornicze
    > http://www.polskieradio.pl/42/3146/Artykul/1174472,E
    merytury-gornicze-bardzo-kosztowny-przywilej

    > albo koszty leczenia - wypadkow zdaje sie troche duzo u nas jest (?)
    >
    > WS

    Aha, rozumiem! Górnicy z Bogdanki leczą się w NFZ i mają emerytury z
    ZUSu a Kompania Węglowa z własnych pieniędzy leczy i daje emerytury...

  • 22. Data: 2015-01-12 12:20:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 12:04:56 UTC+1 użytkownik Robson napisał:

    > Aha, rozumiem! Górnicy z Bogdanki leczą się w NFZ i mają emerytury z
    > ZUSu a Kompania Węglowa z własnych pieniędzy leczy i daje emerytury...

    ta... ;)
    bez doplat z budzetu zadna kopalnia nie bedzie miala szans na istnienie - teraz sa
    tylko lepiej lub gorzej zarzadzane i ew. pozornie rentowne... gdyby potraktowac je
    tak jak wszystkie inny firmy, czyli pelny ZUS, emerytury od 65-67 lat, to zbankrutuja
    + zapewne nikt nie bedzie chcial pracowac do tych 65

    Tylko Polski raczej nie stac na zamkniecie wszystkiego... wiec doplacac trzeba dalej,
    tylko im mniej tym lepiej

    WS

  • 23. Data: 2015-01-12 12:32:07
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 09:52:08 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > wcześniejsze emerytury, ochronę środowiska i inne rzeczy płacimy my wszyscy
    > z budżetu.
    >
    > Śląscy górnicy wykonują ciężką i niebezpieczną ale kompletnie niepotrzebna
    > pracę. Taka jest smutna prawda.
    >
    > Już dawno powinni robić coś pożytecznego, a węgiel powinien być sprowadzany
    > stamtąd gdzie jest tańszy, tyle że za robienie czegoś pożytecznego średnia
    > pensja jest dwu albo trzykrotnie niższa niż to co dostają górnicy więc nic
    > dziwnego że wolą robić bezsensowną robotę i będą jej bronić do końca.

    Żeby jeszcze ta ich wysoka pensja ( przed chwilą podali ile zarabia początkujący
    górnik to ok 6 tysięcy z wszystkimi dodatkami) wynikała z tego że kopalnie są
    rentowne i wypracowują zysk pozwalający na takie wysokie wynagrodzenia. To bym słowa
    nie powiedział. Przed chwilą w dzienniku powiedzieli że każdy Polak jest biedniejszy
    o 2000 złotych rocznie bo tyle dopłaca do kopalń i górników. Dać im 4 tysiące na
    miesiąc i jak chcą to niech robią a jak nie to niech spierdalają. A te 2 tysiące
    niech wrócą do ludzi.

  • 24. Data: 2015-01-12 12:58:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Robson" napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście, masz rację. A w Bogdance ludzie na kartofliskach węgiel
    > wyorowują i dlatego kopalnia nie przynosi strat.

    Przynoszą straty ale nie spółce a państwu. Wcześniejsze emerytury nie są
    wypłacane ze składek odprowadzanych przez górników jak planował Buzek tylko
    z budżetu więc to my wszyscy się dokładamy do tego by oni "nie mieli strat".

    Idąc dalej dochodzą koszty ochrony środowiska, koszty budowy znacznie
    mocniejszych dróg i mostów, koszty ciągłej pracy przepompowni na terenach
    które stały się zapadliskami i tak dalej i tak dalej.

    A gdzieś na końcu tego łańcuszka są elektrownie które z przyczyn
    politycznych przepłacają za węgiel i wszyscy mamy droższy prąd - prezesów to
    nie boli drogi węgiel i drogi prąd to taki sam zysk jak tani węgiel i tani
    prąd - ale społeczeństwo jak najbardziej tak.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2015-01-12 13:27:09
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 12:58:23 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > nie boli drogi węgiel i drogi prąd to taki sam zysk jak tani węgiel i tani
    > prąd - ale społeczeństwo jak najbardziej tak.

    W zeszłym roku kupiłem opakowanie węgla lekarskiego. Nie dość że to nie węgiel
    kamienny to było go z 10 gramów. Mój wkład w kopalnie w zeszłym roku to było jakieś
    500 złotych. Tyle mi ukradziono z portfela. Nie zgadzam się na taką sytuację i liczę
    że pani Premier rozwiąże problem na korzyść takich jak ja czyli większości. W
    Konstytucji mamy napisane że nikt w żadnej sytuacji nie może być dyskryminowany z
    żadnego powodu. Nie oznacza taki zapis że kilka tysięcy górników ma być faworyzowane.
    Górnicy nie dość że jak sępy żyją okradając resztę społeczeństwa to zaczęli blokować
    drogi i tory. W związku z ich niczym nie uzasadnionymi żądaniami domagam się
    odblokowania dróg i torów. Jeśli zajdzie taka potrzeba to również metodami siłowymi.
    Domagam się również żeby spółki węglowe zwróciły do budżetu 170 miliardów złotych.
    Pieniędzy te były przekazywane sektorowi węglowemu w celu stworzenia systemu
    umożliwiającego samofinansowanie sektora węglowego. Jeśli do tego nie doszło i
    pieniądze zostały przejedzone to dotacje się nie należały i powinny wrócić do
    budżetu.

  • 26. Data: 2015-01-12 14:14:08
    Od: Marek <m...@g...com>

    Z tym antracytowym też Cie w chuja zrobili bo w Polsce nie ma żadnej kopalni w
    której wydobywa się antracyt.

    A gdzie jest taka kopalnia ?
    Slyszalem, ze jest w Rosji ...
    Wez Kogutek, najpierw troche sie podszkol, zanim otworzysz dziób.

  • 27. Data: 2015-01-12 16:49:47
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 14:14:09 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >

    > A gdzie jest taka kopalnia ?
    > Slyszalem, ze jest w Rosji ...
    > Wez Kogutek, najpierw troche sie podszkol, zanim otworzysz dziób.

    Wcześniej się podszkoliłem. Antracytu w Polsce się nie wydobywa. Antracytowy
    ekogroszek musiałby być zrobiony z węgla importowanego. Antracyt to relatywnie bardzo
    drogi węgiel. Jesteś z tych że jak do twoich wiadomości rzeczywistość nie przystaje
    to jet to gorzej dla rzeczywistości?

  • 28. Data: 2015-01-12 17:04:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-12 o 12:32, k...@g...com pisze:

    > Żeby jeszcze ta ich wysoka pensja ( przed chwilą podali ile zarabia
    początkujący górnik to ok 6 tysięcy z wszystkimi dodatkami)
    Stara stalinowska metoda napuścić jednych na drugich.
    Przed chwilą w TV pokazywali górników z Brzeszcz, którzy pokazywali
    "paski" z wypłat młody miał bodajże 1600 netto, a ten starszy 2200.
    Gdzie tu do tych 6 tysięcy??
    Jacek

  • 29. Data: 2015-01-12 17:13:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 17:04:03 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Przed chwilą w TV pokazywali górników z Brzeszcz, którzy pokazywali
    > "paski" z wypłat młody miał bodajże 1600 netto, a ten starszy 2200.

    Wszystko się zgadza. Do tego z innego funduszu dodatki za cośtam. Podziel 13 i 14
    pensję, ołówkowe, deputat węglowy na 12 miesięcy i wyjdzie 6 tysi na miesiąc.

  • 30. Data: 2015-01-12 17:19:14
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]

    > Przed chwilą w TV pokazywali górników z Brzeszcz, którzy pokazywali
    > "paski" z wypłat młody miał bodajże 1600 netto, a ten starszy 2200.

    Prawda pewnie gdzies posrodku jest ;)
    Zapewne pokazali najnizsze jakie udalo sie znalezc ;)

    Do tego ( wygooglane na szybko) dochodzi sporo dodatkow:

    np. wg http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3638330,wladz
    e-khw-dogadaja-sie-ze-zwiazkowcami-chca-im-odebrac-j
    edna-trzecia-poborow,id,t.html
    1. nagroda barbórkowa
    2. czternastą pensja (wiec pewnie jest i 13)
    3. nagroda roczna,
    4. deputat węglowy dla pracowników i emerytów
    5. bilet z Karty Górnika
    6. ekwiwalent za pomoce szkolne.

    Deputat wg http://www.nettg.pl/news/118950/abc-deputatow-weglow
    ych rozny, np. W Jastrzębskiej Spółce Węglowej pracownicy do 8 t węgla, po
    515PLN/tone na reke, czyli extra 4120PLN

    WS