  • 31. Data: 2015-01-12 17:26:46
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 17:19:15 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Prawda pewnie gdzies posrodku jest ;)
    > Zapewne pokazali najnizsze jakie udalo sie znalezc ;)
    >
    > Do tego ( wygooglane na szybko) dochodzi sporo dodatkow:
    >
    > np. wg http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3638330,wladz
    e-khw-dogadaja-sie-ze-zwiazkowcami-chca-im-odebrac-j
    edna-trzecia-poborow,id,t.html
    > 1. nagroda barbórkowa
    > 2. czternastą pensja (wiec pewnie jest i 13)
    > 3. nagroda roczna,
    > 4. deputat węglowy dla pracowników i emerytów
    > 5. bilet z Karty Górnika
    > 6. ekwiwalent za pomoce szkolne.
    >
    > Deputat wg http://www.nettg.pl/news/118950/abc-deputatow-weglow
    ych rozny, np. W Jastrzębskiej Spółce Węglowej pracownicy do 8 t węgla, po
    515PLN/tone na reke, czyli extra 4120PLN

    > WS

    W telewizji czasami jak się pomylą to prawdę powiedzą. Powiedzieli że nie ma dla
    górników na wypłaty. I że rząd ma problem bo kwota jest duża i nie mogą tyle dać bo
    jest to sprzeczne z jakimiś przepisami unijnymi. Jeśli wydobycie jest opłacalne to
    niech z zarobionych przez kopalnie pieniędzy dadzą na pensje. A nie z kieszeni reszty
    Polaków. Ogólnie niech górnicy spierdalają na bambus. Jak bym był królem Kogutkiem to
    dałbym protestującym 10 minut na odblokowanie dróg i torów. Jak by nie odblokowali to
    bym wysłał robokopów żeby przywrócili porządek.

  • 32. Data: 2015-01-12 17:35:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-12 o 17:13, k...@g...com pisze:

    > Wszystko się zgadza. Do tego z innego funduszu dodatki za cośtam.
    Podziel 13 i 14 pensję, ołówkowe, deputat węglowy na 12 miesięcy i
    wyjdzie 6 tysi na miesiąc.
    Chyba jesteś na bakier z arytmetyką.
    13 tej pensji nie ma od lat, 14-tą mają tylko pracownicy dołowi.
    Ołówkowe, czyli zasiłek na pomoce szkolne chyba 120 zł.
    Taka dyskusja jest jak kłótnia z żoną. Jak już jej braknie argumentów,
    to Ci powie, że masz małego.
    Jacek

  • 33. Data: 2015-01-12 17:56:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 14:14:09 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Z tym antracytowym też Cie w chuja zrobili bo w Polsce nie ma żadnej
    > kopalni w której wydobywa się antracyt.

    Jak to nie ma???

    www.youtube.com/watch?v=TV_5N3DO03k

    L.

  • 34. Data: 2015-01-12 18:00:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 17:35:35 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Ołówkowe, czyli zasiłek na pomoce szkolne chyba 120 zł.
    > Taka dyskusja jest jak kłótnia z żoną. Jak już jej braknie argumentów,

    Nie wymyśliłem sobie tych sześciu tysięcy. W jakimś programie informacyjnym to
    powiedzieli, pokazali wyliczenia. Przy podstawowym wynagrodzeniu 2900 z dodatkami
    wychodziło prawie 6 tysięcy. Podali jeszcze że w Niemczech górnik zarabia o 20%
    więcej niż inni a w Polsce 4 razy więcej. Górnicy chcą żeby ludzie kupowali ich drogi
    węgiel. Ale chuje trochę droższych podkoszulek z Lodzi kupować nie chcieli. Woleli
    tańsze chińskie. To ja Łodzianin z krwi i kości chcę żeby ich sprowadzić na
    odpowiedni poziom. W`Łodzi większość ludzi zarabia 1600 brutto. Trzy tysiące pensji
    dla przeciętnego łodzianina to jakiś kosmos. Większość Łodzian nie wiedziała by co
    zrobić z taką ilością pieniędzy jak by mąż przyniósł 3 tysiące a żona 2,5. A w
    telewizji jakiś pierdolony hanys drze ryja że jak zrezygnowali z części przywilejów
    to by zarobił 4 tysiące i z czego dzieciom buty kupić.

  • 35. Data: 2015-01-12 18:03:25
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 17:56:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak to nie ma???
    >
    > www.youtube.com/watch?v=TV_5N3DO03k
    >
    > L.
    No nie ma.
    "Antracyt był w Polsce wydobywany w latach 1993-1998 z jedynego udokumentowanego w
    kraju złoża Wałbrzych-Gaj. Po likwidacji KWK Wałbrzych i KWK Victoria antracyt
    skreślono z listy zasobów geologicznych Polski[1]."
    Źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Antracyt_%28w%C4%99giel
    %29

  • 36. Data: 2015-01-12 18:17:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-12 o 18:00, k...@g...com pisze:

    > Nie wymyśliłem sobie tych sześciu tysięcy.
    Nie będę im zaglądał do portfeli, ale mam znajomego emeryta, który
    poszedł ze stanowiska z-cy dyrektora kopalni. Ma 3400 emerytury, to
    pewnie zarabiał z 8-10 tys.
    Ale nie o to chodzi.
    Kupujemy od Ruskich najdroższy gaz w Europie, więc ich stać dotować
    węgiel i opychać go u nas w dumpingowych cenach. Tym sposobem u nas
    kopalnie się pozamyka, a potem Niemcy będą nam sprzedawać energię, a
    Ruscy węgiel, gaz, ropę i energię.
    Nie rozumiem jednego: jak Ruscy zablokowali import jabłek to Sawicki
    namawiał rolników, żeby przerabiali jabłka na sok, jabole, cydr i co tam
    jeszcze i żeby tworzyli spółdzielnie i spółki.
    W identycznej sytuacji węgla nie wolno przerabiać go na benzynę (w RPA
    przerabiają 47 mln ton rocznie, czyli da się) i nie wolno traktować go
    jako półprodukt, tylko jako towar handlowy, który MUSI być
    konkurencyjny. Żaden minister tego samego rządu nawet się nie zająknie.
    Marzy mi się sytuacja, że kopiemy 150 mln ton węgla rocznie, kopalnie są
    w koncernach górniczo-energetycznych, wszyscy mamy prąd po 10 gr/kWh,
    grzejemy prądem i na nim gotujemy, jeździmy na benzynie w 50% z węgla po
    3,99 zł.
    Jacek

  • 37. Data: 2015-01-12 18:33:47
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 18:17:11 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > w koncernach górniczo-energetycznych, wszyscy mamy prąd po 10 gr/kWh,
    > grzejemy prądem i na nim gotujemy, jeździmy na benzynie w 50% z węgla po

    Znowu powołam się na dzisiejsze informacje z tvp info. Rząd nie może dać kopalniom
    pieniędzy na wypłaty pensji bo to duża kwota a przepisy unijne zabraniają takich
    działań. Jacyś dziennikarze to drążyli. Spółki węglowe chciały zgodę na wyemitowanie
    obligacji. I taką zgodę dostały. Ale nikt nie chciał kupić tych obligacji. Nawet
    górnicy nie chcieli ich kupować. A w telewizji ci sami górnicy pierdolą bez sensu o
    ojczyźnie, patriotyzmie i jak bardzo są potrzebni. Nie są potrzebni. Przed chwilą w
    tvp info jakiś gostek powiedział że węgiel z Syberii razem z transportem jest 10%
    tańszy od tego z polskich kopalń. Twoje marzenia są bez sensu bo jak kupić tańszy
    węgiel z Syberii to wszystko co piszesz będzie bardziej opłacalne.

  • 38. Data: 2015-01-12 18:56:39
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-11 22:22, adam pisze:

    > Póki co palę owsem za 400/tona i mam w dupie ich węgiel. Nie kurzy się,
    > czysto, i sąsiad zadowolony, i jeszcze mi workuje i przywozi.

    A jaką kaloryczność ma ten owies?

  • 39. Data: 2015-01-12 19:06:49
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-11 22:17, Marek pisze:
> [...]
    będzie dopłacać z budżetu do każdej tony. Mnie to pasuje. Na pewno nie poprę górników
    bo oni nie stanęli w obronie łódzkich prządek i szwaczek.

    Pewno przy długoterminowych umowach cena jest sporo niższa niż na giełdzie.

    > Pieprzysz Kogutek.
    > Kupowalem po 860zl/tone, to byl taki szajs, ze nie chcialo sie palic.
    > Jak sie wkurzylem, to kupilem ekogroszek antracytowy po 1000zl/tone.
    > Zreszta inne gatunki dobrego ekogroszku tez nie byly duzo tansze ( wszystko ponad
    920/tone)

    Ja w tym roku kupiłem bardzo dobry ekogroszek w cenie 850 zł za tonę.
    Pierwszy raz od 5 lat (bo tyle palę w piecu) jestem naprawdę zadowolony
    z węgla.

    Da się? Da się.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 40. Data: 2015-01-12 19:26:41
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 19:06:50 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    > >

    > Ja w tym roku kupiłem bardzo dobry ekogroszek w cenie 850 zł za tonę.
    > Pierwszy raz od 5 lat (bo tyle palę w piecu) jestem naprawdę zadowolony

    Ktoś kupił mieszkanie w wyremontowanej kamienicy i jest tam ogrzewanie piecem na
    ekogroszek. Kupują węgiel w markecie, czyli według niektórych największe gówno. Nie
    mają w tej kamienicy żadnych problemów z ogrzewaniem, piecem itp. Różnica pomiędzy
    ich kotłem a kotłem z domku jest moc. Oni maja piec 150kW. Nie pierwszy raz spotkałem
    się z tym że im kocioł ma większą moc tym jest bardziej tolerancyjny co do jakości
    węgla.