  • 11. Data: 2018-10-24 15:11:25
    Temat: Re: więźba dachowa - ciekawostka
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 24, 2018 at 2:40:21 PM UTC+2, Adam Sz. wrote:

    > Nie ma opcji - przecież to musi paręnaście ton ważyć.

    tu http://www.phd.pl/artykuly/stalowa-wiezba-dachowa/
    twierdza, ze lzejsza od drewnianej

  • 12. Data: 2018-10-24 15:11:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.10.2018 14:28, Adam Sz. pisze:

    > Wszystko przemawia przeciw. Trwałość? Tylko po co
    > komu konstrukcja dachu na kilkaset lat jak dom zostanie pewnie zaorany
    > i zbudowany od nowa za 100 :)

    Niepalna i niejadalna. Jakoś Starego Miasta po stu latach nie orano
    i nie budowano od nowa wszędzie. Oczywiście poza Starym Miastem
    w Warszawie. A nim się stały cennymi zabytkami, to były zwykłymi
    domami. Trochę wiary w sens długowiecznego budownictwa, jaką mieli
    budownicy katedr. Niby nie ta skala, ale jednak.

  • 13. Data: 2018-10-24 15:29:12
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    656c5f6d617263696e_494d475f32303138313031345f3132313
    735312e6a7067

    > Nie wiem nic.
    > Robiłem z daleka telefonem i musiałem zoom cyfrowy użyć, stąd jakość pod
    > psem.
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że inwestor się para takimi
    > konstrukcjami.

    Możliwe pod Gorzowem tez jest forma stawia całe szkieletry stalowe i to
    nie tylko hale ale właśnie domki!

    Robak

  • 14. Data: 2018-10-24 15:38:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    Koło mnie są 2 domy, które mają całą konstrukcję stalową tzn ścianu i dach:

    50°12'01.1"N 19°06'40.3"E tu widać nawet stelaż na zewnątrz

    drugi dom w polach wiec street view nie dojechał :-)

    uciu

  • 15. Data: 2018-10-24 16:04:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Z linkowanej powyżej strony:

    " stal jest już na etapie produkcji pokrywana dodatkowymi powłokami, które nadają
    materiałowi sztywność, wytrzymałość i stabilność."

    :)

    b.

  • 16. Data: 2018-10-24 19:20:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Jezusie.. Tylko PO CO? :-) Waga, cena, "znakomity" inaczej współczynnik
    > przewodzenia ciepła. Wszystko przemawia przeciw. Trwałość? Tylko po co
    > komu konstrukcja dachu na kilkaset lat jak dom zostanie pewnie zaorany
    > i zbudowany od nowa za 100 :)

    Za komuny nie było innej możliwości, lekkie ścianki działowe robiono na
    drewnianym stelażu. Komuna się skończyła, dzisiaj nikt by nie dał się
    namówić na klecenie z drewnianych łat, są profile z blachy ocynkowanej
    do obijania karton-gipsem. PO CO? -- niekórzy pytają. Waga, cena -- to
    są główne powody. Lżejsze i tańsze to od drewna. Przewodzenie ciepła
    wpoprzek takiej konstrukcji. Wadą może być trwałość -- solidne belki
    przetrwają dłużej od takich blaszek.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-10-25 00:26:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Za komuny nie było innej możliwości, lekkie ścianki działowe robiono na
    > drewnianym stelażu.

    Lekkie ścianki działowe to pomysł szatana. ;)
    Gdyby ludzi choć trochę uważali na fizyce w szkole - budowaliby co
    najmniej "średniociężkie" ścianki działowe - takie, które pod
    karton-gipsem mają płyty wiórowe.

    --
    MN

  • 18. Data: 2018-10-25 00:47:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Lekkie ścianki działowe to pomysł szatana. ;)
    > Gdyby ludzi choć trochę uważali na fizyce w szkole - budowaliby
    > co najmniej "średniociężkie" ścianki działowe - takie, które pod
    > karton-gipsem mają płyty wiórowe.

    Na fizyce uważałem, a za moich czasów jeszcze nie było w szkole
    lekcji o szatanie. Tak czy inaczej, ścianki lekkie mają takie
    samo prawo do istnienia jak i ciężkie. Ważne tylko, by wiedzieć
    gdzie która będzie lepsza.

    Jarek

    --
    Wali się ścianka prosto na Janka
    Który kolankiem podpiera drzwi

  • 19. Data: 2018-10-25 08:04:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.10.2018 15:29, Sir_Robak wrote:
    > Możliwe pod Gorzowem tez jest forma stawia całe szkieletry stalowe i to
    > nie tylko hale ale właśnie domki!

    A stąd do Gorzowa niedaleko

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2018-10-25 20:48:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 24.10.2018 o 14:40, Adam Sz. pisze:
    > Nie ma opcji - przecież to musi paręnaście ton ważyć.

    Jak weźmiesz płaską blaszkę albo pręcik, to go na kolanie wygniesz. Ale
    jak weźmiesz taki sam pręcik zbrojony albo blaszkę ale pozaginaną w
    profile, to już tak łatwo tego nie zrobisz. To nie musi być stal jak na
    kowadło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz