  • 291. Data: 2014-11-01 21:58:54
    Temat: Re: odkurzacz centralny > Re: Rekuperator
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    Dnia Sat, 1 Nov 2014 21:04:39 +0100, Ghost napisał(a):

    >Czemu? To to luźne z wierzchu zgarną, a to 90% odkurzania jest.

    Nie, większość kurzy pozostanie. One ściągają tylko śmieci wielkości
    okruszków, no może troszkę mniejsze.

  • 292. Data: 2014-11-01 22:00:19
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Sat, 1 Nov 2014 20:40:20 +0100, Ghost

> [...]
    >do domu z blokowiska niemając pojęcia czym to smierdzi (czyt. niewiedza)
    >albo nie mieć innego wyjścia (WZ) albo mieć nierówno pod sufitem. :P

    >Dlatego ja mieszkając w bloku myślałem o poddaszu użytkowym, bo to było
    >takie "klimatyczne" (no i jest nadal, ale dla domku letniskowego czy
    >zimowego), potem pomieszkałem pod tym ścierwem to mi się szybko odmieniło i
    >próbowałem (w planach nowego domu) emulować proste ściany dachem
    >mansardowym (i choć mam w rodzinie żony ksywkę "hrabia" :> to styl dworkowy
    >nie jest dla mnie). Ostatecznie więc ubiegam się o dwie pełne kondygnacje i

    Ja mieszkałem w bloku, ale wiedziałem, ze skosy to zuo fcielone.

  • 293. Data: 2014-11-01 22:01:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    a.pl...

    >Jak to pogodzić z planem zagospodarowania, który każe mieć dach 35-45 st i
    >wysokość nie większą niż 9m?

    Duzo jest miejsc z takimi chorymi ograniczeniami?

  • 294. Data: 2014-11-01 22:16:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 1 Nov 2014 21:58:54 +0100, Ghost napisał(a):

    > Nie, większość kurzy pozostanie. One ściągają tylko śmieci wielkości
    > okruszków, no może troszkę mniejsze.

    To może te starsze modele, które bardziej wciągały powietrze, niż
    faktycznie odkurzały. Teraz toto jeździ szczotką po czyszczonej
    powierzchni, przykładowo w Neato jest coś takiego:
    http://www.kelrobot.fr/wp-content/uploads/2012/07/ne
    ato-XV-25.jpg

    Rzecz jasna odpada to przy dywanach albo futrzastych zwierzakach. Albo nie
    doczyści albo się szybko zapcha.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 295. Data: 2014-11-01 22:19:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    >faktycznie odkurzały. Teraz toto jeździ szczotką po czyszczonej
    >powierzchni, przykładowo w Neato jest coś takiego:

    Weź przestań te szczoteczki naprawdę niewiele zbierają, cos jak te
    akumulatorowe szczoty, wiem bo mam. Tam nie ma ciągu tylko zbieranie. To nie
    działa, nie ma na to szansy.

  • 296. Data: 2014-11-01 22:27:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-01 14:51, Ghost pisze:

    > Wykonawczo przesrane totalnie, budynek ma standardowe 120m użytkowej (za
    > komuny byl limit 110 i nihuja), ale na szczęście z duża piwnica, która
    > jest de facto użytkowa. Z tym, ze wygląda jakby miał z 250 bo
    > rozłożysty, wiec musiał ładnie kosztować.

    A daj spokoj. Jeszcze piwnica..
    Nie chcialbym tego robic. Korzystac jak najbardziej. :-)
    Te wszystkie wykusze, balustrady pancerne. Natrudzili sie chlopaki.

    Pozdro.. TK

  • 297. Data: 2014-11-01 22:30:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-01 21:00, Borys Pogoreło pisze:

    > Spokojnie, Google już też wie lepiej, czego potrzebujesz.

    Niestety to prawda.

    > Najnowsze
    > Androidy mocno ograniczają dostęp do karty SD.

    Mam chyba najnowszego i nie zauwazylem, acz mozna sie spodziewac.
    Czekamy zatem na Ubuntu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 298. Data: 2014-11-01 22:30:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-01 o 15:42, Marcin N pisze:

    > Ten chłód to niby skąd?

    Z powietrza wyrzucanego i ziemi (jeśli jest GWC)

    > Jeśli już w domu jest chłodniej niż na zewnątrz,

    Chłodne 'zużyte' powietrze schładza 'świeże' i ciepłe powietrze z zewnątrz

    > to najlepiej niczego nie wentylować przynajmniej w godziny popołudniowe.

    Racja.
    Jedynie w przypadku WG.

    > Potem się wywietrzy, gdy już wieczorem znowu będzie znośnie. Mylę się?

    Tak się robi w przypadku wentylacji grawitacyjnej,

    --
    Pete

  • 299. Data: 2014-11-01 22:33:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-01 o 14:56, Myjk pisze:
    > Fri, 31 Oct 2014 09:54:33 +0100, scruffty

    > Mam taki plan. Myślałem co prawda o jakiejś lepszej suszarce zintegrowanej
    > z pralką (będzie stać w pralnio-garderobie na piętrze) -- zatem na jakiej
    > podstawie twierdzisz, że się częściej wysypują? Jakoś tak mało mi się widzi
    > przepychanie towaru z jednej dziury w drugą. ;)

    Minus jest taki, ze suszenie blokuje pranie (i vice versa)

    --
    Pete

  • 300. Data: 2014-11-01 22:33:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-30 10:17, Maniek4 pisze:

    > Racja. Jaka jest norma?
    >
    > Dawnymi czasy, kiedy budowalismy swoje domy i o tym dyskutowalismy, ci
    > ktorzy zdecydowali sie na wentylacje mechaniczna, a jeszcze nie
    > mieszkali pisali o wymianie na poziomie jednej wymiany na godzine.
    > pozniej pojawily sie dane o 300m^3/h. Kiedy sie powprowadzali wymiana
    > spadla do 150m^3/h, a Janusz pisal nawet, ze swoja wentylacje po prostu
    > wylacza, bo nie potrzeba wentylowac non stop. Gdyby odkopac tamte
    Jako wywołany odpowiadam że wyłączam na noc, bo lubię zupełną ciszę,
    zresztą piecem co także w nocy nie grzeję, poza tym nie ukrywam że moje
    wentyle trochę biorą prądu dlatego jak jest w lecie chłodno to otwieram
    okna, włączam wentylację jak jest gorąco i w zimie jak zimno, wtedy
    chodzi cały dzień, poza tym mam dużą kubaturę ponad 1000m3 więc jeden
    dzień bez wentylacji jest nieodczuwalny ale staram się codziennie wietrzyć.
    Co do oszczędności to wg OZC oszczędzam na mocy około 1,5kw w największe
    mrozy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K