  • 391. Data: 2014-11-05 15:18:14
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 listopada 2014 14:58:48 UTC+1 użytkownik Aleksander napisał:

    > Hehe... myles kiedys czy znasz z opowiesci ? ;)

    Myje raz na rok bo ich za czesto nie trzeba myc - wystarczy solidny deszcz
    i sa czyste :-) Szczerze powiem ze okna polaciowego nad klatka schodowa
    nie mylem ani razu od zewnatrz (mieszkam 5 lat!) i jest po prostu czyste :-)
    Jedynie od wewnatrz kijem i szczotka ;)

    > Ptasich kupek pewnie też więcej na pionowym niz polaciowym ? :P

    Zmywa deszcz :)

    > Jak przysypie sniegiem, to faktycznie swobodne wygladanie przez okno.

    Pewnie zalezy od kata dachu - u mnie w sumie nie jest za ostry (~35-36st)
    ale wystarczy lekko poruszyc oknem i snieg sie zsuwa - nie wpada do srodka :)
    Ale fakt - przy pionowym takiego problemu nie ma.

    > A i pewnie jasniej sie robi w pokoju od tego zalegajacego sniegu ;)

    W zimie to i tak caly czas ciemnica :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 392. Data: 2014-11-05 20:02:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Okno polaciowe daje WIECEJ swiatla niz "pionowe" i pozwala na swobodne
    >wygladanie przez nie

    Nawet siedzac przy biurku?

    >Przy myciu nie ma roznic. Wynik? Okno
    >polaciowe jest bardziej praktyczne.

    Eeeeh... machrenkom.

  • 393. Data: 2014-11-08 12:29:10
    Temat: Re: odkurzacz centralny > Re: Rekuperator
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ghost napisał(a):
    > Użytkownik "zbigi" napisał w wiadomości grup

    > Jak długo go już używasz?

    Czwarty rok chyba idzie.

  • 394. Data: 2014-11-08 12:36:24
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ghost napisał(a):
    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    A, to zależy, jak duży pokój. :)
    U nas jest jedna dziura w środku domku i wszędzie dochodzimy ze
    standardową rurą 9m. A i jeszcze werandę się obleci i samochód na
    zewnątrz da radę odkurzyć.

    Czyli tak jak i u mnie. :)

    > I wygodnie się tak łazi z ruro po całej kondygnacji? wazonów nie
    > zrzucasz ze stołu?

    Tu się zgodzę, że wolałbym mieć po jednej dziurze w każdym pokoju i
    chodzić z krótszą rurą - wazonów nie zrzucamy ale samo zwijanie rury
    jest irytujące.
    Jednakże o wiele bardziej irytujące było ciągłe opróżnianie odkurzacza
    przenośnego i jesgo zdecydowanie mniejsza wydajność (siła ssania).
    Stąd właśnie nasz wniosek, że centralny rządzi.
    A jak kogoś stać, to sobie może pozakładać rury samoczynnie chowające
    się w ścianę czy też stacjonarne i ukryte rury rozciągliwe.

  • 395. Data: 2014-11-08 16:48:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Nov 2014 14:58:48 +0100, Aleksander

    > Hehe... myles kiedys czy znasz z opowiesci ? ;)

    Adaś ma blisko przesunięty próg ostrości -- najlepiej widzi koniec własnego
    nosa i dalej już niewiele. :>

    Okna połaciowe są upierdliwe i brudzą się dużo, dużo szybciej niż okna
    elewacyjne. Bzdurą jest, że deszcz je myje, bo właśnie deszcz jest
    podstawowym elementem który je brudzi, bo... deszcz jest brudny.

    U mnie okna połaciowe są czyste przez tydzień, w drugim tygodniu już widać
    kurz, a jak w tym okresie spadnie deszcz, to robi się totalny syf. Nie
    wspominając o tym, że mieszkam w lesie i robi się totalny kocioł podczas
    wszelakiego pylenia.

    Może jak okna połaciowe służą do doświetlania i wiszą dwa metry od oczu
    ludzi to nie będzie to przeszkadzać, ale ja siedzę na kanapie czy przy
    stole i widzę, że okna są usyfione. To mnie irytuje, a jeszcze na głowę nie
    upadłem, żeby je myć co dwa tygodnie. Do tego mycie tych okien jest
    wyjątkowo upierdliwe.

    Może i dają więcej światła, ale nie jest to znacznie większa ilość biorąc
    pod uwagę, że okna elewacyjne zazwyczaj są większe, za to zyski cieplne w
    okresie od godz. 10 do 14 czyli w największą letnią patelnie mają
    kosmiczne, i się je i tak zazwyczaj przesłania.

    W zimie oczywiście są zarąbane śniegiem i albo trzeba machać skrzydłem żeby
    strząsnąć śnieg, albo pogodzić się z faktem, że nie posłużą do wyglądania
    (a przecież to jeden z elementów do których są stworzone, podobno). Dzięki
    temu że mam dach dwuspadowy mam na poddaszu okna elewacyjne i połaciowe --
    zdecydowanie lepsze parametry dają okna elewacyjne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 396. Data: 2014-11-08 20:06:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Wed, 5 Nov 2014 14:58:48 +0100, Aleksander

    >Adaś ma blisko przesunięty próg ostrości -- najlepiej widzi koniec własnego
    >nosa i dalej już niewiele. :>

    Chyba już wszyscy tu wiemy, ze Adam Sz. ma po prostu silnia
    dowartościowania, że mu to śmiesznie wychodzi, bo środki wybiera
    absurdalnie niewiarygodne to już inna kwestia.

  • 397. Data: 2014-11-08 20:10:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >i sa czyste :-) Szczerze powiem ze okna polaciowego nad klatka schodowa
    >nie mylem ani razu od zewnatrz (mieszkam 5 lat!) i jest po prostu czyste

    Pokash fotkjem.

  • 398. Data: 2014-11-09 21:13:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 8 listopada 2014 20:07:44 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Chyba już wszyscy tu wiemy

    Zaloze sie ze jest jakas "psychologiczna" nazwa na te przypadlosc. Jest? :)

    Jak juz szukasz wsparcia wsrod kolegow to przynajmniej robilbys to z kims,
    kto ma IQ wieksze od kozy z mojego nosa. Tworzysz piekny dream-team z
    grupowymi trollami :)

    --
    Adam Sz.

  • 399. Data: 2014-11-09 21:21:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Zaloze sie ze jest jakas "psychologiczna" nazwa na te przypadlosc. Jest? :)

    Niska samoocena, wyraźnie napisałem.

    >Jak juz szukasz wsparcia wsrod kolegow to przynajmniej robilbys to z kims,
    >kto ma IQ wieksze od kozy z mojego nosa. Tworzysz piekny dream-team z
    >grupowymi trollami :)

    Tak.

  • 400. Data: 2014-11-09 21:32:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 21:21:22 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Niska samoocena, wyraźnie napisałem.

    Pora wiec zebys udal sie do psychologa podleczyc swoje niskie ego - jakbys
    nie mogl pisac w swoim imieniu tylko na sile sobie wsparcia szukasz wsrod
    grupowiczow :)

    "wszyscy tu wiemy" - taaaak, jestes szefem tej grupy i mozesz wypowiadac sie
    w imieniu wszystkich :-) Jezeli ma to ci pomoc to ok - niech tak bedzie :D

    --
    Adam Sz.