  • 401. Data: 2014-11-10 09:34:36
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:v...@m...org...

    > Okna połaciowe są upierdliwe i brudzą się dużo, dużo szybciej niż okna
    > elewacyjne.

    BZDURA!

    > Bzdurą jest, że deszcz je myje, bo właśnie deszcz jest
    > podstawowym elementem który je brudzi, bo... deszcz jest brudny.

    ROTFL. Deszcz jest brudny przez pierwszych kilka minut gdy opadają z nim
    pyłki z powietrza, później to czysta woda. W dodatku miękka więc nie
    zostawia zacieków.

    > U mnie okna połaciowe są czyste przez tydzień, w drugim tygodniu już widać
    > kurz, a jak w tym okresie spadnie deszcz, to robi się totalny syf. Nie
    > wspominając o tym, że mieszkam w lesie i robi się totalny kocioł podczas
    > wszelakiego pylenia.

    No to może napisz, że takie okna są problemem _w_ _lesie_.

    Bo ja mieszkam pod lasem (kilkaset metrów) i problemu nie mam. Myję te okna
    z rozpędu gdy myję inne, ale tak na prawdę z zewnątrz w ogóle mógłbym ich
    nie myć.

    > Może jak okna połaciowe służą do doświetlania i wiszą dwa metry od oczu
    > ludzi to nie będzie to przeszkadzać, ale ja siedzę na kanapie czy przy
    > stole i widzę, że okna są usyfione. To mnie irytuje, a jeszcze na głowę
    > nie
    > upadłem, żeby je myć co dwa tygodnie. Do tego mycie tych okien jest
    > wyjątkowo upierdliwe.

    Coś strasznie naciągasz - ich mycie jest _prostsze_ bo można je obrócić o
    180 stopni, zablokować w tej pozycji i myć wygodnie od wewnątrz, a ich ramy
    nie mają żadnych zakamarków.

    > Może i dają więcej światła, ale nie jest to znacznie większa ilość biorąc
    > pod uwagę, że okna elewacyjne zazwyczaj są większe, za to zyski cieplne w
    > okresie od godz. 10 do 14 czyli w największą letnią patelnie mają
    > kosmiczne, i się je i tak zazwyczaj przesłania.

    > W zimie oczywiście są zarąbane śniegiem i albo trzeba machać skrzydłem
    > żeby
    > strząsnąć śnieg, albo pogodzić się z faktem, że nie posłużą do wyglądania
    > (a przecież to jeden z elementów do których są stworzone, podobno).

    ROTFL - może śnieg nie spływa bo się o bród haczy :-)
    Rozumiem, że nie podobają Ci się okna połaciowe - ok Twoja sprawa, ale po co
    dorabiasz do tego ideologię? W normalnym dachu o nachyleniu w okolicach 45
    stopni, śnieg na oknach dachowych jeśli leży to tylko przez chwilę aż
    przyjdzie słońce i wtedy spływa. Nigdy nie musiałem otwierać okna by zrzucić
    śnieg. Czasem jak spłynie to się zgromadzi w dolnej części i wtedy jakieś
    15% okna jest zasłonięte tylko tyle. Ale w dokładnie to samo występuje w
    przypadku tradycyjnych okien - śnieg gromadzi się na parapecie i też
    zasłania dolną część okna.

    > Dzięki
    > temu że mam dach dwuspadowy mam na poddaszu okna elewacyjne i połaciowe --
    > zdecydowanie lepsze parametry dają okna elewacyjne.

    Jedne i drugie mają swoje wady i zalety. A dostrzeganie tylko wad jednego
    rozwiązania i zalet drugiego to marketing albo fanatyzm.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 402. Data: 2014-11-10 09:38:31
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 21:21:22 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >Pora wiec zebys udal sie do psychologa podleczyc swoje niskie ego - jakbys
    >nie mogl pisac w swoim imieniu tylko na sile sobie wsparcia szukasz wsrod
    >grupowiczow :)

    Udzielasz najcenniejszego i jedynego potrzebnego w tym temacie wsparcia.
    Choćby tysiąc atletów po tysiąc kotletów, nic by nie było - gdyby nie ty sam
    :-)

    >"wszyscy tu wiemy" - taaaak, jestes szefem tej grupy i mozesz wypowiadac
    >sie
    >w imieniu wszystkich :-) Jezeli ma to ci pomoc to ok - niech tak bedzie :D

    Tak.

  • 403. Data: 2014-11-10 10:05:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 09:38:34 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Udzielasz najcenniejszego i jedynego potrzebnego w tym temacie wsparcia.

    Nie udzielam zadnego - myslalem ze sa tu sami twardziele jak przystalo na
    temat grupy i nie trzeba ich nianczyc :-)

    --
    Adam Sz.

  • 404. Data: 2014-11-10 10:26:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

  • 405. Data: 2014-11-10 10:31:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 10:26:28 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Tak.
    Umówcie się w "realu" i dajcie Sobie buzi albo po mordzie.

  • 406. Data: 2014-11-10 10:31:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 10:26:28 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Tak.

    A tu nie dosc ze mieczaki to jeszcze niedorozwoje umyslowe.. No trudno, mi
    to nie przeszkadza - tolerancyjny jestem :)

    --
    Adam Sz.

  • 407. Data: 2014-11-10 10:58:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Nov 2014 09:34:36 +0100, Ergie

    > ROTFL. Deszcz jest brudny przez pierwszych kilka minut gdy opadają z nim
    > pyłki z powietrza, później to czysta woda. W dodatku miękka więc nie
    > zostawia zacieków.

    Jak jest czysta, to ją sobie zbieraj i pij do obiadu. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 408. Data: 2014-11-10 11:24:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jak jest czysta, to ją sobie zbieraj i pij do obiadu. :P

    Ni chce mi się czekać z obiadem na deszcz.

    A deszczówkę zbieram i używam do spłukiwania samochodu po myciu by nie było
    białego osadu z kamienia. Myję normalnie kranówą pod ciśnieniem, a spłukuję
    deszczówką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 409. Data: 2014-11-10 11:35:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Nov 2014 11:24:08 +0100, Ergie

    > A deszczówkę zbieram i używam

    Jak zbierasz, to nie musisz czekać z obiadem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 410. Data: 2014-11-10 12:06:21
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    napisał:

    >Umówcie się w "realu" i dajcie Sobie buzi albo po mordzie.

    Nie.