  • 11. Data: 2016-05-26 00:38:13
    Temat: Re: Stihl zdziercy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pytanie ile kosztuje zebatka. Jak nowa kosztuje mniej niz polowa ceny lancucha to
    warto wymienic zebatke zeby przedluzyc zycie drozszego lancucha. Pila to nie rower w
    ktorym wyciagniety lancuch i zuzyte zebatki powoduja duzo wieksze opory ruchu. Jak
    moc pily spadnie o 10% to jest to do zaakceptowania.

  • 12. Data: 2016-05-26 00:50:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-26 o 00:25, masti pisze:

    > 65 zł -plus wysyłka vs. chcą 120 zł
    > to ile wychodzi górką?
    > A myślisz, że ten za 65 to dopłacał do interesu?

    Handel internetowy rzadzi sie wlasnymi prawami. Powodow dla ktorych
    sprzedaje sie ponizej kosztow tez jest wiele. Czasem ktos przeinwestuje
    i gotuje sie z platnosciami. Czasem liczy na kilkuprocentowy bonus na
    koniec roku. Czasem kupuje duzo zeby miec dobra cene w sklepie
    stacjonarnym a nadwyzki goni po kosztach w necie a czasami z jakichs
    powodow faktycznie trafi przy okazji dobra cene. Rozne ludzie maja
    powody. Ich sprawa poki nie pieprza rynku takimi wlasnie ofertami z dupy
    wzietymi. Bo pozniej Masti mysli, ze go gola za rogiem, bo w necie
    widzial za polowe tego.

    A przy okazji to ja o tych lancuchach mysle raczej zle. Wlasnie z
    powodow opisanych przez Adama i Krisa. Normalny markowy lancuch ze
    wskazaniem na Oregona, jak do Stihla MS 230, 250 itp. kupuje sie bez
    laski pewnie w kazdym sklepie za rogiem ponizej 40 zyli i nie boi sie
    gwozdzi. Najwyzej trzeba bedzie dluzej ostrzyc, ale lancuch po
    naostrzeniu nadaje sie do dalszej pracy.

    TK

  • 13. Data: 2016-05-26 01:03:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    ktorym wyciagniety lancuch i zuzyte zebatki powoduja duzo wieksze opory ruchu. Jak
    moc pily spadnie o 10% to jest to do zaakceptowania.

    Pierscien zebatki plywajacej kosztuje 33 zyle. Prowadnica w zaleznosci
    od producenta (pomijajac chinskie) to koszt od 50 zyli. Ale to nie
    wszystko. Wyciagniety lancuch to znacznie wieksza tendencja do
    rozerwania lancucha. Jak ma sie pecha to moze zrobic krzywde. Nie ma co
    dramatyzowac w przypadku wyciecia jednego ogniwa, ale dobrze miec
    swiadomosc, ze nie skraca sie lancucha w nieskonczonosc.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2016-05-26 02:54:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale jak sie skroci raz i bedzie to kosztowalo zebatke a zyska sie dodatkowo z 70%
    zywotnosci lancucha za sto dwadziescia zlotych to wedlug mnie warto.

  • 15. Data: 2016-05-26 08:46:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-26 o 00:50, Maniek4 pisze:

> [...]
    > wlasnie ofertami z dupy wzietymi. Bo pozniej Masti mysli, ze go gola
    > za rogiem, bo w necie widzial za polowe tego.

    Ja wczoraj zrobiłem fajny zakup. Specjalistyczny nóż firmy Knipex do
    zdejmowania izolacji z przewodów elektrycznych. Najniższe ceny w necie
    to ok. 180zł z przewagą cen powyżej 200zł tak bliżej 220-250. Trzeba
    jeszcze do tego doliczyć koszty przesyłki. Kupiłem w sklepie
    stacjonarnym w moim mieście za 150zł.
    Tak więc nie zawsze jest tak, że stacjonarnie to drożej, a w necie to tanio.

> [...]
    > gwozdzi. Najwyzej trzeba bedzie dluzej ostrzyc, ale lancuch po
    > naostrzeniu nadaje sie do dalszej pracy.

    Dokładnie. Wszelkie wynalazki w stylu łańcuchy widiowe, łańcuchy z
    szybkim ostrzeniem poprzez przyłożenie pracującej piły do osełki służą
    wyciąganiu kasy z kieszeni klienta.

    Jeżeli chodzi o standardowe łańcuchy to do ostrzenia nawet nie zdejmuję
    z piły, a cały ostrzenie zajmuje mi raptem kilka minut.

    Ponadto jeżeli chodzi o Stihla to ja już się wyleczyłem z tej tandety z
    nieuzasadnioną ceną.

    Dałem za piłę ok. 1700zł i tylko biegałem po serwisach, gdzie zamiast
    naprawy i regulacji, uczono mnie, że należy kilka razy wykręcić świecę i
    przedmuchać komorę spalania podczas prób odpalania, a odpalenie to cała
    procedura: właczyć pierwsze ssanie, pociągnąć raz .... itd. W końcu się
    wkur.... i pozbyłem się gówna. Kupiłem jakiegoś chińczyka za 350zł z
    którym nie ma takich problemów i odpala zawsze, a pracuje się lepiej bo
    piła mocniejsza. Nigdy więcej Stihla.

  • 16. Data: 2016-05-26 09:41:40
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Maniek4 wrote:

    >65 zł -plus wysyłka vs. chcą 120 zł
    >to ile wychodzi górką?
    >A myślisz, że ten za 65 to dopłacał do interesu?

    BTW nie wiem czy umowy typu, nie wolno wam sprzedawać za mniej niż X czasem
    nie podpadają pod zmowę.

  • 17. Data: 2016-05-26 20:29:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Ale jak sie skroci raz i bedzie to kosztowalo zebatke a zyska sie dodatkowo z 70%
    zywotnosci lancucha za sto dwadziescia zlotych to wedlug mnie warto.

    Nie mowie nie. Kwestia ile trzeba skrocic i w jakim ogolnym stanie jest
    lancuch. Jezeli zrobil sie ze tak powiem flakowaty (po uniesieniu plasko
    do gory za jeden koniec) to jest to zwyczajnie zlom, ktory moze zrobic
    krzywde, bo zerwie sie na bank. Jezeli nie jest jak flak, ale zabek na
    dole w okolicy nita w czesci slizgajacej sie po prowadnicy wyglada na
    zuzyty i cienki to tez jest zlom, bo zerwie sie na bank. Ogolnie
    trzymajmy sie zasady, ze lancuchow nie powinno sie skracac, bo
    rozciagniety lancuch ma juz cechy zuzycia. I nie chodzi tu tylko o
    trwalosc calego ukladu tnacego. Trzeba miec swiadomosc, ze lancuch kreci
    sie z predkoscia ok. 13 000 obr./min.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2016-05-26 23:25:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > powody. Ich sprawa poki nie pieprza rynku takimi wlasnie ofertami z dupy
    > wzietymi. Bo pozniej Masti mysli, ze go gola za rogiem, bo w necie

    nie jest to nic specjalnego dla handlu internetowego. To działa
    wszędzie. A nadal nie wyjaśniłeś co jest złego dla klienta w kupieniu
    taniej.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2016-05-27 00:42:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-26 o 23:25, masti pisze:

    > nie jest to nic specjalnego dla handlu internetowego. To działa
    > wszędzie. A nadal nie wyjaśniłeś co jest złego dla klienta w kupieniu
    > taniej.

    Makroekonomicznie, subiektywnie, czy ten konkretny przypadek?

    TK

  • 20. Data: 2016-05-27 13:59:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Makroekonomicznie, subiektywnie, czy ten konkretny przypadek?

    ale czytasz pyatnie na które odpowiadasz?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?