  • 21. Data: 2016-05-27 14:21:04
    Temat: Re: Stihl zdziercy?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 maja 2016 23:08:23 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > To nie jest do konca dobra mysl, acz takie rzeczy sie robi. Teoria mowi,
    > ze wyciagniety lancuch oddaje sie do huty. Rozciagniecie lancucha to
    > zwiekszenie odleglosci miedzy ogniwami, ktore w miare rozciagania sie
    > lancucha zuzywaja szybciej zebatki.

    Wiem, wiem - ogladal go serwisant w Stihlu gdzie zawsze ostrze lancuchy i
    powiedzial, ze spokojnie moge go o jedno ogniwo skrocic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2016-05-27 15:34:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 00:50:40 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A przy okazji to ja o tych lancuchach mysle raczej zle. Wlasnie z
    > powodow opisanych przez Adama i Krisa. Normalny markowy lancuch ze
    > wskazaniem na Oregona, jak do Stihla MS 230, 250 itp. kupuje sie bez
    > laski pewnie w kazdym sklepie za rogiem ponizej 40 zyli i nie boi sie
    > gwozdzi. Najwyzej trzeba bedzie dluzej ostrzyc, ale lancuch po
    > naostrzeniu nadaje sie do dalszej pracy.
    Najczęściej piłuje bukowe i dębowe klocki tzw metrówki(1,2m konkretnie)
    Zwykły łańcuch ostrzyłem min raz dziennie wtedy, łańcuchem pico coś tam spokojnie
    popiłowałem ponad 30m3 bez ostrzenia- niestarszny mu piach od którego belki sa często
    uwalone. Zwykły łańcuch na piachu tępi się szybko.
    Więc i ten pico... nie najgorszy dopóki na coś metalowego czy inny kamień nie
    trafisz. Ja trafiłem i ponad 100zł za łańcuch na złom poszło.
    Drugi problem ze u mnie w mieście nie mieli sprzętu żeby ten widiowy naostrzyć- to ze
    dwa lata temu było teraz może maja już.
    Odpuściłem sobie wiec kupowanie pico... i kupuje zwykle łańcuchy w cenie 1/3 ceny
    pico.

  • 23. Data: 2016-05-27 16:02:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-27 o 13:59, masti pisze:

    > ale czytasz pyatnie na które odpowiadasz?

    No i gdzie napisalem, ze czyms zlym dla klienta jest kupowanie taniej?

    TK

  • 24. Data: 2016-05-30 18:00:34
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-05-27 14:21, Adam Sz. pisze:
    ktore w miare rozciagania sie

    > Wiem, wiem - ogladal go serwisant w Stihlu gdzie zawsze ostrze lancuchy i
    > powiedzial, ze spokojnie moge go o jedno ogniwo skrocic :)
    > pozdr.

    To ja zapytam co się zmieni po skróceniu o ogniwo czy dwa w pracy
    pomiędzy zębatką a łańcuchem?
    Przecież nadal ogniwa o takiej samej długości będą w kontakcie z tą samą
    zębatką.
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2016-05-30 18:30:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 18:00:36 UTC+2 użytkownik krak napisał:
> [...]
    > pomiędzy zębatką a łańcuchem?
    > Przecież nadal ogniwa o takiej samej długości będą w kontakcie z tą samą
    Łańcuch da się naciągnąć.

  • 26. Data: 2016-05-30 19:12:56
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 30.05.2016 o 18:00, krak pisze:
> [...]
    > pomiędzy zębatką a łańcuchem?
    > Przecież nadal ogniwa o takiej samej długości będą w kontakcie z tą samą

    Jeśli łańcuch się wyciągnął i trzeba go skrócić oznacza to że zmieniła
    się odległość między ogniwami i pogorszyła współpraca z zębatką napędową

    M.

  • 27. Data: 2016-05-30 20:50:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przejedz sie na rowerze z wyciagnietym lancuchem a potem z nowym. Bedziesz wiedzial
    gdzie jest myk.

  • 28. Data: 2016-05-30 20:59:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 20:50:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Przejedz sie na rowerze z wyciagnietym lancuchem a potem z nowym. Bedziesz wiedzial
    gdzie jest myk.

    Jeszcze w gre wchodzi to jak lancuch jest wyciagniety. Jak rownomiernie to
    luzik i mozna skracac, jak nierownomiernie to w jednym miejscu bedzie
    naciagniety jak struna, a w innym luzny jak sznurek do suszenia gaci.
    Akurat w tej kwestii mam troche doswiadczenia bo jezdze od dawna na moto,
    a nie dalej jak trzy dni temu nawet wymienialem naped z lancuchem, bo ten
    tez sie wyciagnal - niestety mocno nierownomiernie ;) No ale na lancuch moto
    dzialaja sily wielokrotnie wieksze niz na lancuszek z pilarki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2016-05-30 21:06:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 20:59:34 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    >No ale na lancuch moto
    > dzialaja sily wielokrotnie wieksze niz na lancuszek z pilarki :)

    ale jest tez "troszeczke" solidniejszy :)

  • 30. Data: 2016-05-30 21:10:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 21:06:43 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > ale jest tez "troszeczke" solidniejszy :)

    No jest, ale na ~50 x mocniejszy nie wyglada, a mocowo mniej wiecej taka
    roznica :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.