  • 1. Data: 2009-05-09 06:02:15
    Temat: ZRUBAŁ JA KALYNU...
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Owoce kaliny nadają się na pierogi, podobnie jak czarnej jagody, a po
    usmażeniu jako dodatek do dań mięsnych, podobnie jak agrestu, żurawiny,
    borówki brusznicy.
    Maruda dawała sok z kaliny koralowej (zbieranej po przymrozkach) synowi na
    przeziębienie i wzmocnienie...

  • 2. Data: 2009-05-10 17:13:55
    Temat: Re: ZRUBAŁ JA KALYNU...
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Panslavista pisze:
    > Owoce kaliny nadają się na pierogi, [...]

    Czego to ludzie z biedy nie zjedzą.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 3. Data: 2009-05-10 17:16:08
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

    JerzyN wrote:
    > Czego to ludzie z biedy nie zjedzą.

    Dobrze że ją "zrubał" bo jej nie lubię na tym Dworcu Centralnym :-D
    --
    Pozdrawiam ciepło, Dziadek

  • 4. Data: 2009-05-10 17:29:28
    Od: "Jan P. Ciecinski" <s...@o...pl>

    Panslavista pisze:
> [...]
    > borówki brusznicy.
    > Maruda dawała sok z kaliny koralowej (zbieranej po przymrozkach) synowi na

    Witam!
    Owoce kaliny koralowej (Viburnum opulus) tracą gorycz po przemrożeniu.
    Kto pisze bzdury że owoce kaliny są trujące, z pewnością nie pił nigdy
    czerwonej wódki "Kalinka".

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 5. Data: 2009-05-10 18:01:32
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Jan P. Ciecinski pisze:

    > Witam!
    > Owoce kaliny koralowej (Viburnum opulus) tracą gorycz po przemrożeniu.

    To prawda.

    > Kto pisze bzdury że owoce kaliny są trujące, z pewnością nie pił nigdy
    > czerwonej wódki "Kalinka".

    Jeszcze podaj recepturę to może zrozumiesz w czym rzecz.

    W lecznictwie tez jest stosowana, a co tam już sie poświecę i zrobię Ci
    te pierogi. Ile zjesz?
    Szlag cię nie trafi ale brzuch rozboli i sranie murowane.
    Sikać też będziesz ponad miarę.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 6. Data: 2009-05-11 17:29:37
    Od: "MM" <m...@w...pl>

> [...]
    > borówki brusznicy.
    > Maruda dawała sok z kaliny koralowej (zbieranej po przymrozkach) synowi na

    A ja gdzieś czyta łem, że owoce kaliny są trujące...