  • 41. Data: 2017-07-10 09:57:16
    Temat: Re: Żeby nie było niczego
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:59632751$0$653$65785112@news.neostrada.pl...

    >. Bo nie o cięcie żywopłotu chodzi tu akurat.

    Hejka. W moich stronach mówi się inaczej. Cioneś 100mb? cionem,
    (wzioneś, wzionem itp.)
    Pozdrawiam gwarowo Ja...cki

  • 42. Data: 2017-07-10 10:41:07
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 09:57:26 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
    > Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. W moich stronach mówi się inaczej. Cioneś 100mb? cionem,
    > (wzioneś, wzionem itp.)
    Cionżeś, cionech.
    Wzionżeś, wzionech.

    * "o" tutaj jest "ciężkie" takie w polowie "ó"

    górny sląsk.

  • 43. Data: 2017-07-10 12:43:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.07.2017 10:41, s...@g...com pisze:

    > Cionżeś, cionech.
    > Wzionżeś, wzionech.
    >
    > * "o" tutaj jest "ciężkie" takie w polowie "ó"
    >
    > górny sląsk.

    Ładne. Mam słabość do gwary śląskiej i poznańskiej i wtrącenia gwarowe
    stamtąd zupełnie mnie nie rażą, choć moje korzenie wykarczowano w 1945
    na Kresach (a wcześniej wyrżnięto i rozłupano tryzubem), ale to Krisowe
    "ciełem" kojarzy mi się z ogólnopolską gwarą knajacką, do której mam
    podobny stosunek jak do gwary góralskiej.