  • 101. Data: 2017-11-13 21:59:21
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > sposob cudownie ocieplone. Z zewnatrz blacha kontenera w srodku styropian
    > albo welna dykta albo cos estetyczniejszego. Welny z 10 centymetrow czyli
    > szalu nie bylo. Olejak 2kW grzejacy cala dobe wystarczal do -10 zeby
    > w srodku bylo ok 17 stopni. Jak bylo zimniej to wlaczali jeszcze jeden
    > grzejnik.
    > Latem temperatury zblizone do tych co na zewnatrz byly. Wstawienie do
    > dobrze
    > ocieplonego kontenera piecyka na pellet spowoduje ze bedzie w nim
    > w najwieksze mrozy jakie tuta moga byc po prostu ciepo, 20-22 stonie

    Jak dasz w kontenerze 10cm wełny i piecyjk 2kW to przy mrozach -10 stopni
    masz wewnatrz 25 stopni ciepła, tak wychodzi z prostych obliczeń, więc
    pewnie oni tam wstawili dużo duzych i kiepskich okien, daltego mieli tylko
    17 stopni:)

    Więc mały piecyk 10kW wystarczy na ogrzanie zimą aż pięciu kontenerów, tylko
    zastanawiam się jak zozwiazać kwestię rozprowadzania ciepła bez kaloryferów,
    żeby z jednego pieca ogrzać wszystkie, jakieś otwory wentylacyjen między
    kontenerami i pomieszczeniami?

  • 103. Data: 2017-11-13 23:15:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nie piecyk a kociol i podlogowka. Na podlodze musisz miec z 15 centymetrow
    styropianu. Cieplo do dolu raczej nie przechodzi to bedzie grzalo do gory.

  • 104. Data: 2017-11-14 08:09:02
    Temat: do Krisa, nie czytać, ani słowa o kontenerach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    wątek długi, więc pocytuje Ci z objaśnieniami.

    we wrześniu była dyskusja na temat budowy nowego dachu
    cytuje post z 12-09:
    zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt robocizny 32tys.
    na 3 ludzi (kuj-pom).
    koniec
    wtedy szczęka mi opadła. ja staram się zarabiać etycznie. nie różnicuje
    cen usług, w zależności od wartości towaru, płci i wtajemniczenia w
    temat klienta. jak roboty było mniej - rachunek jest niższy, jak więcej
    - telefonuje, ustalam nowe zasady gry. więc jak dlamnie - te ceny są
    bardzo wysokie. Nawet biorąc pod uwagę że to _DACHÓWKA_ pierdylionem
    dodatkóoe, rynnami, dupslami oknami itd. Ale ja jestem pyłem na wietrze,
    więc z bólem serca przyjąłem je jako obowiązujące.

    kilka dni temu ktoś napisał:
    cytuje
    Kumpel teraz buduje parterówkę ~200m2 - firma mu to buduje i ma wycenę
    za stan surowy zamknięty na ok 110k pln. Ale palcem nie rusza - wszystko
    robi firma :) No i oczywiście całość na wypasie, dach prawie 400m2
    wielospadowy z dachówką ceramiczną :)
    koniec
    mowa jest o _DOMU_Z_DACHÓWKĄ_. wcześniej _robota_ związana z
    postawieniem ponad 300m dachu kosztowała ponad 30 tyś, a tu nagle mamy
    cały dom, materiały plus robota za 110tyś? Jak to możliwe? Dlaczego
    ministerstwo budownictwa nie udostępnia na swojej stronie projektów
    tanich domów? W imię poprawy warunków mieszkaniowych wszystkich polaków?
    Dlamnie to niepojęte. stąd pytam fachowców jak to możliwe tym zdaniem:

    (32tys)To (wtedy był) koszt samej robocizny(dachu). Gdzie wtedy byliście
    z tymi cenami?
    ToMasz
    a Ty mi odpisujesz:
    > Kolejny z którym się gada jak ze ślepym o kolorach
    > Oczywiście bez różnicy dla Ciebie jest że tamten dach to może kryty dachówką+
    rynny, opierzenia może okna dachowe itp a tu > piszemy o zadaszeniu blachodachówką
    hali 10x10m.

    nie. nie o kontenerach. o 2 domach. i nawet jak mówimy o dużym dachu, to
    on ma 400(czterysta) metrów. jak o małym to tylko 10x10m. odrazu ten
    mały stał się jeszcze mniejszy, prawda? Dlatego skończyłem dyskusje. bo
    w dyskusji jest cień szansy na zmianę swojego zdania. a tu Ty zdania nie
    zmienisz, a ja zmieniłbym, jakbym usłyszał argumenty. Twoje prównanie
    warunków mieszkaniowych jakie oferuje kontener do tych jakie oferuje
    szopa z drewna nie jest argumentem. jest początkiem kłótni. wyliczenie
    budowy domu nie wygląda rzetelnie, a ja nie jestem w stanie tego
    udowodnic. Więc stojąc daleko od kontenerów, wytykam Ci małe
    nieporozumienie, nieogarnięcie cytatów, na wszelki wypadek, żebyś w
    przyszłości nie twierdził że pewne kwestie zostały wyjaśnione. bo nie
    zostały.
    ToMasz
    Argumentem w dyskusji o porównaniu cen domu i kontenerów, byłaby oferta
    legalnej firmy budowlanej.

  • 105. Data: 2017-11-14 08:26:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Obkładam kontener wewnątrz 10cm wełną, lub styropianem na drewnianym
    > rusztowaniu, wstawiam piecyk i mogę używać cały rok.
    spróbuj zrozumieć, że temat tak naprawdę jest niezbadany. Budowlańcy w
    tym wątku, mają z nas "polewkę". Niestety mają dużo racji, bo do
    zorganizowania mieszkania w metalowym pudełku, szukamy rozwiązań
    zapożyczonych z klasycznych domów. Nie tędy droga. Wszyscy mamy lodówki,
    które na zewnątrz mają blachę na której nic się nie skrapla, pomimo
    różnicy temperatur 40°C. więc technologia jest, pytanie jak ją
    sprowadzić do akceptowalnych cen. To nasze podejście jest
    nieodpowiednie. W domu czy w kontenerze można zamieszkać, ale kontenera
    zdecydowanie się nie buduje, a to grupa budowlana.

    ToMasz

    PS.
    Tylko do Boba
    jeśli w Twoim planie jest rekuperator, albo przynajmiej wentylacja
    mechaniczna, zastanów się czy nie rozszczelnić kontenera, strefy
    wewnętrznej pomiędzy metalową ścianą a "wełną" (warstwą ocieplającą) i z
    tej przestrzeni zaciągać powietrze. będzie przewiew, mniej się skropli i
    złapiesz troszkę ciepła wychodzącego przez ocieplenie. Natrysk pur jest
    drogi, ale nie tak jak dach informatyka który tu pisał we wrześniu.
    taniej wyjdzie pianka i styro, ale znowu nikt nie zbadał jak to będzie
    szczelne i czy coś się nie skropli. Być może najtaniej będzie (mądrze)
    zasypać piachem, ziemią i posadzić krzaki zimozielone.
    Ale ja poczekam aż kontenery staną się legalne, albo ceny budowy domu
    podawane w tym wątku staną się realne

  • 106. Data: 2017-11-14 08:59:28
    Temat: Re: do Krisa, nie czytać, ani słowa o kontenerach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 08:09:04 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > Dlamnie to niepojęte. stąd pytam fachowców jak to możliwe tym zdaniem:
    >
    > (32tys)To (wtedy był) koszt samej robocizny(dachu). Gdzie wtedy byliście

    A co mieliśmy mówic? Jeśli ktoś zapłacił 32tys(95zł/m2) za robociznę dachu to jego
    kasa, widocznie stwierdził ze warto. Ja bym spokojnie znalazł tu u siebie ekipe za
    połowę tej ceny. No chyba ze tam jakieś cuda były typu bawole oka czy inna karpiówka.
    Na dzisiaj ceny robocizny dachu na gotowo to ok 50zł/m2. Bez problemu* znajdziesz
    ekipe która zrobi w tej cenie

    *nie dotyczy Warszawy pewnie.

    > nie. nie o kontenerach. o 2 domach. i nawet jak mówimy o dużym dachu, to
    > on ma 400(czterysta) metrów. jak o małym to tylko 10x10m. odrazu ten
    > mały stał się jeszcze mniejszy, prawda?
    Robocizna dachu 150m2 na domu to na dzisiaj u nas 7500zł
    Przykrycie blacha hali 10*10m będzie kosztowało sporo taniej- to jest zrobienie
    lekkiej konstrukcji i przykręcenie kilkunastu arkuszy blachy
    Zaryzykuje stwierdzenie ze dwóch ludzi w dwa dni to zrobi
    Będzie wątek o budowie domu to możemny licytowac się cenami jak za budowę domu.
    Tu usilnie staramy się wyjaśnić Bobowi jak i Tobie np że powierzchnia 100m2 z 5
    kontenerów wyjdzie drożej jak powierzchnia 100m2 murowana i zadaszona.

> [...]
    > warunków mieszkaniowych jakie oferuje kontener do tych jakie oferuje
    > szopa z drewna nie jest argumentem. jest początkiem kłótni.

    Oczywistym chyba jest że mniej komfortowe i bardziej kłopotliwe i droższe jest
    aranżowanie i wykończenie pod jakiś podstawowy standard powierzchni mieszkalnej w 5
    kontenerach od aranżowania i wykończenia tej samej powierzchni w budynku murowanym
    10x10m

> [...]
    > zostały.
    > ToMasz
    > Argumentem w dyskusji o porównaniu cen domu i kontenerów, byłaby oferta

    Legalna firma budowlana która budowała mi dom wzieła:
    4tys za ławy i fundamenty(w tym ich koparka kopała i zasypywała
    5tyds za 1 kondygnację(w tym ściany działowe, ławy pod schody, ławy pod tarasy
    5tys zł za strop żelbetowy(w tym ich stemple i deski na szalunek)
    5tys za ścianki kolankowe, wieniec i zrobienie więźby dachowej- dach ok 200m2 kryty
    dachówką
    Kolejna ekipa jak pisałem wyżej za 40zł/m2(8tys całość) nabiła łaty kontrłapty folie,
    położyła dachówkę, zamontowała rynny opierzenia i okna dachowe
    Wszytko to trwało od końca października 2007 do końca stycznia 2008
    Firmy legalnie działające na lokalnym rynku zatrudniające pracowników itp.
    Oczywiście materiały zamawiałem i płaciłem za nie ja.
    Ale nie obchodziło mnie żadne załatwianie koparki, betoniarki, wciagarki do dachówek
    na dach itp.
    Nie obchodziło mnie czy łopata czy silnik od betoniarki z budowy zginie czy nie
    zginie.
    Jak doliczyłem się ze cegieł kupiłem 3 palety a zużyte zostały 2 a jednej brakuje to
    właściciel firmy grzecznie mi kasę oddał.
    Jak w 2009 budowę rozpoczęła koleżanka z pracy to zgadnij jaka firmę jej poleciłem i
    kto jej SSO robił;)
    Jak po 6 chyba latach wichura uszkodziła opierzenie wokół komina i mi zaciekło tam to
    poprosiłem właściciela firmy która mi dach robiła aby mi to naprawili. Oczywiście
    gotów byłem za to zapłacić bo ubezpieczyciel mi kasę wypłacił.
    Następnego dnia na dachu było dwóch ludzi w pół godziny naprawili uszkodzone
    opierzenie a ich szef nawet nie chciał słyszeć o zapłacie za to.
    Stratny nie był bo za kilka miesięcy załatwiłem mu zrobienie wymiany dachu na starym
    zabytkowym młynie u mojego znajomego;)

  • 107. Data: 2017-11-14 09:13:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > postawieniem ponad 300m dachu kosztowała ponad 30 tyś, a tu nagle mamy
    > cały dom, materiały plus robota za 110tyś?

    Jaki cały dom? Ledwo stan surowy. Sorry lekko się pomyliłem - to był stan
    surowy zamknięty ale bez stolarki drzwiowo-okienno-bramowej :)
    Czyli mury + dach. To jest na moje oko 1/4 kosztów całego domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2017-11-14 09:20:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 08:09:04 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > postawieniem ponad 300m dachu kosztowała ponad 30 tyś, a tu nagle mamy
    > cały dom, materiały plus robota za 110tyś? Jak to możliwe? Dlaczego

    Ale zaczynam Was rozumieć. Dla Was jak coś ma ściany i nie kapie na głowę
    (jak w kontenerze) to jest już dom prawie gotowy do zamieszkania w którym
    wystarczy pomalować ściany i można mieszkać :-) A to niestety dopiero
    początek zabawy w budowanie domu :-) I ta zabawa dużo prościej i szybciej
    wychodzi jak ściany są z w miarę "ciepłej" cegły i mają już przygotowane
    otwory na drzwi i okna, niż w klockach z rdzewiejącej stali.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2017-11-14 09:47:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:20:36 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > wychodzi jak ściany są z w miarę "ciepłej" cegły i mają już przygotowane
    > otwory na drzwi i okna, niż w klockach z rdzewiejącej stali.

    Własnie coś podobnego miałem napisać. U Tomasza widzę szanse ze to w końcu zrozumie,
    na tłumaczenie oczywistych spraw Bobowi raczej szkoda czasu.
    Mury+ dach(taki odpowiednik kontenerów) to dopiero początek domu
    U mnie było to coś koło 1/3 może nawet 1/4 całkowitych kosztów budowy domu

  • 110. Data: 2017-11-14 15:00:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 08:26:24 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:.
> [...]
    > tej przestrzeni zaciągać powietrze. będzie przewiew, mniej się skropli i
    > złapiesz troszkę ciepła wychodzącego przez ocieplenie.

    cycki opadaja, to jest kompletnie sprzeczne z fizyką budowli

    b.