  • 1. Data: 2010-08-12 22:42:55
    Temat: do mielenia i szatkowania
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    główny cel: mielenie ziarna na mąkę w warunkach domowych dla potrzeb
    automatu chlebowego, z tego względu pierwsza mi się nie podoba, bo to chyba
    plastik i nie wiem czy wytrzyma

    poboczny cel: szatkowanie surówek

    http://allegro.pl/item1186350427.html (i jeszcze sok)
    http://allegro.pl/item1179969172.html
    http://allegro.pl/item1177324640.html

  • 2. Data: 2010-08-13 03:11:44
    Temat: Re: do mielenia i szatkowania
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    > główny cel: mielenie ziarna na mąkę w warunkach domowych dla potrzeb
    > automatu chlebowego, z tego względu pierwsza mi się nie podoba, bo to
    > chyba plastik i nie wiem czy wytrzyma
    >
    > poboczny cel: szatkowanie surówek

    To wszystko i jeszcze więcej ma maszynka do mielenia mięsa firmy Zelmer
    typ "986" dopełniona pasującymi modułami maszynki Diana tej samej firmy. Dwa
    moduły mielące nr. 8 i nr 5 z pasującymi do nich sitkami i przystawkami,
    tarka i szatkownica, młynek do ziaren suchych i oleistych (miele zboża,
    pieprz, kawę, inne przyprawy - np. gałkę muszkatołową, ryż na kaszkę dla
    niemowląt, siemię lniane i czarnuszkę dla potrzebujących, przystawki do
    ciast i makaronu, praska ślimakowa do owoców miękkich, lejek do nadziewania
    kiełbas i kiszek oraz moduł cytrusiarki - wycisnąć sok można w mig, do
    surówek i dla dzieci do picia.
    I najważniejsze - części zamienne - stale do kupienia za niewygórowaną
    cenę w serwisie fabrycznym.

  • 3. Data: 2010-08-13 03:15:21
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > można w mig, do surówek i dla dzieci do picia.
    > I najważniejsze - części zamienne - stale do kupienia za niewygórowaną

    Dostępna na raty poniżej 50zł miesięcznie w wielu sieciach handlowych
    oraz (drożej bo po cenie katalogowej) w sklepie fabrycznym.

  • 4. Data: 2010-08-13 07:05:35
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Mielenie ziarna na mąkę w maszynce do mięsa kończy się błyskawicznie
    ukręceniem wałka napędu a w najlepszym razie zablokowaniem maszynki. Na
    przystawkach IMO można co najwyżej mielić orzechy a nie zboże.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-08-13 07:50:23
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    On 08/13/2010 12:42 AM, zlotowinfo wrote:
    > główny cel: mielenie ziarna na mąkę w warunkach domowych dla potrzeb
    > automatu chlebowego, z tego względu pierwsza mi się nie podoba, bo to
    > chyba plastik i nie wiem czy wytrzyma
    >
    > poboczny cel: szatkowanie surówek

    a ja napiszę trochę nie na temat, ale może wygodniej będzie jeśli
    poszukasz młyna w Twojej okolicy i tam zaopatrzysz się w odpowiadającą
    Ci mąkę. Ja tak robię i chwalę sobie to rozwiązanie.
    A niezależnie od tego, posiadam wspomnianego w wątku Zelmera i tez sobie
    chwalę. Mielę nim mięso, mak, ser na serniki itd. itp., ale nie ziarno
    na mąkę.

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 6. Data: 2010-08-13 08:33:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 09:50:23 +0200, SoloHan napisał(a):

    > a ja napiszę trochę nie na temat, ale może wygodniej będzie jeśli
    > poszukasz młyna w Twojej okolicy

    Niedługo Unia wprowadzi zakaz prywatnego młynarstwa - aby nas uzależnić od
    młynów będących w posiadaniu spółek zagranicznych - i wtedy będziemy
    grzecznie prosić, co łaska...

  • 7. Data: 2010-08-13 09:46:43
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "SoloHan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a ja napiszę trochę nie na temat, ale może wygodniej będzie jeśli
    > poszukasz młyna w Twojej okolicy i tam zaopatrzysz się w odpowiadającą Ci
    > mąkę.

    po ile mniej więcej jest mąka z młyna?

  • 8. Data: 2010-08-13 10:13:12
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mielenie ziarna na mąkę w maszynce do mięsa kończy się błyskawicznie
    > ukręceniem wałka napędu a w najlepszym razie zablokowaniem maszynki. Na
    > przystawkach IMO można co najwyżej mielić orzechy a nie zboże.

    próbowałem ręczną i jakoś dawałem radę, jednak to bardzo męczące
    czy naprawdę to nie ma sensu? nawet jakbym to porcjując mielił?

    czy jest jakaś jest alternatywa? śrutownik?

    po niedzieli będę wiedział ile kosztuje z młyna

  • 9. Data: 2010-08-13 12:04:44
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > czy jest jakaś jest alternatywa? śrutownik?
    >
    > po niedzieli będę wiedział ile kosztuje z młyna

    Śrutownik żarnowy jest zbudowany tak samo jak moduł młynka do maszynki
    Zelmera 986.

  • 10. Data: 2010-08-13 21:29:23
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > główny cel: mielenie ziarna na mąkę w warunkach domowych dla potrzeb
    > automatu chlebowego,

    a czemu po prostu nie kupisz mąki w sklepie?...

    pozdrawiam
    s_13