  • 11. Data: 2010-08-14 06:34:38
    Temat: Re: do mielenia i szatkowania
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i434a2$afn$1@inews.gazeta.pl...

    > po ile mniej więcej jest mąka z młyna?

    A czym mąka "z młyna" będzie się różniła od mąki ze sklepu?
    I, jak już ktoś w wątku pyta, czym jedna i druga się będzie różnić od mąki
    mielonej w domu? Może poza tym jednym szczegółem, że w domowych warunkach w
    życiu tak nie odsiejesz przemiału od łuski, sama gradacja (czy jak to się
    tam nazywa) mąki pewnie też będzie w cały świat?

    J.

  • 12. Data: 2010-08-14 09:12:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Aug 2010 08:34:38 +0200, Jarek P. napisał(a):

    > A czym mąka "z młyna" będzie się różniła od mąki ze sklepu?

    Brakiem gipsu i antyzbrylaczy oraz środków grzybobójczych.

    > I, jak już ktoś w wątku pyta, czym jedna i druga się będzie różnić od mąki
    > mielonej w domu?

    Brakiem otrąb.

    > Może poza tym jednym szczegółem, że w domowych warunkach w
    > życiu tak nie odsiejesz przemiału od łuski,

    Jak wyżej.

    > sama gradacja (czy jak to się
    > tam nazywa) mąki pewnie też będzie w cały świat?

    Dokładnie.

  • 13. Data: 2010-08-14 10:22:21
    Od: Maciej Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>

    Ikselka wrote:

    > Niedługo Unia wprowadzi zakaz prywatnego młynarstwa - aby nas uzależnić od
    > młynów będących w posiadaniu spółek zagranicznych - i wtedy będziemy
    > grzecznie prosić, co łaska...

    Znaczy co? Będą chodzić po domach i sprawdzać, czy nie masz przypadkiem
    młynka do zboża? Zapewne nie potrafisz podać żadnego wiarygodnego źródła tej
    bzdury, więc daj może chociaż kontakt do swojego dealera. Nie wiem, co
    bierzesz, ale daje niezły odlot.

    --
    #!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
    open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

  • 14. Data: 2010-08-14 10:26:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Aug 2010 12:22:21 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

    > Znaczy co? Będą chodzić po domach i sprawdzać, czy nie masz przypadkiem
    > młynka do zboża?

    Już kiedyś chodzili - szło się za żarna pod scianę :->
    Potrzebujesz źródeł?

  • 15. Data: 2010-08-14 10:46:02
    Od: Maciej Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>

    Ikselka wrote:

    > Już kiedyś chodzili - szło się za żarna pod scianę :->
    > Potrzebujesz źródeł?

    Nie zrozumiałaś - pytam o źródła informacji, że _będą_ chodzić. Czas
    przyszły. Potrzebujesz jeszcze prostszego języka?

  • 16. Data: 2010-08-14 13:11:59
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    d.googlegroups.com...

    > a czemu po prostu nie kupisz mąki w sklepie?...

    najtańsza żytnia ok. 2,50 zł
    najtańsza przenna 1,00 zł
    żyto ok. 50gr

  • 17. Data: 2010-08-14 18:08:42
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > po ile mniej więcej jest mąka z młyna?

    24 zł za 30 kg żytniej w 2009 załatwiałem w Nowogrodzie Bobrzańskim.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 18. Data: 2010-08-14 18:16:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SoloHan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Też się nad tym zastanawiałem. Mąka z młyna jest tania, ale mało trwała
    niestety.

    Najtańszy z młynków, które IMHO nadają się do wykonania zadania kosztuje 220
    euro. Sens ekonomiczny raczej niewielki, ale przecież nie zawsze chodzi
    właśnie o to, prawda?
    http://www.getreidemuehlen.de/Getreidemuehlen-Hawos/
    billy-200/991181.html
    http://www.getreidemuehlen.de/Getreidemuehlen-Hawos/
    13.html

    Wysyłają do Polski.

  • 19. Data: 2010-08-14 18:37:18
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

    Na chleb z automatu, a nawet na dwa, wystarczy mąka zrobiona śrutownikiem
    żarnowym (http://www.browamator.pl). Część ziarna czy nawet śruty można
    przemleć w młynku maszynki 986 Zelmer, którym też można zemleć inne dodatki
    do chleba - kminek, czarnuszkę, ziarno dyni czy słonecznika, a także
    amarantusa czy inne.

  • 20. Data: 2010-08-14 18:44:14
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    >
    > Na chleb z automatu, a nawet na dwa, wystarczy m?ka zrobiona ?rutownikiem
    > żarnowym (http://www.browamator.pl). Czę?ć ziarna czy nawet ?ruty można

    Wydaje mi się, że jak zwykle bredzisz.

    Śrutownik na tej stronie kosztuje 1200 zł, czyli o 300 więcej niż koszt
    porządnego młynka z wysyłką do Polski. Mąki z młynka nie trzeba poprawiać
    Zelmerem.

    Idź i nie opowiadaj głupot więcej...