  • 11. Data: 2017-06-12 14:17:24
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.06.2017 12:40, Adam Sz. wrote:

    > Widac celujesz w najnizsza polke (tak sprzety jak i robotnicy ;)
    > Mi sie do tej pory zepsula jedynie indukcja. Znalazlem na hiszpanskim
    > e-bayu nowa plyte glowna (z demontazu rozbitkow), zaplacilem 200 pln i
    > dziala dalej :) Jak gowno kupisz to tak tez bedziesz mial.
    > pozdr.

    A baterie te Chińskie są trwalsze niż 10 x droższe z PL. z tamtych czasów.
    Napędy bram były z wyższej półki.
    Telewizory najdroższe jakie były HD dostały pionowych pasków.

  • 12. Data: 2017-06-12 21:16:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 11:30:12 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ano wlasnie, czym on to chce ogrzewac? własnym prundem?

    On tam ma 12,5 kW paneli, tylko gdzie on ten prąd kisi na zimę?
    Żeby ogrzać taką popierdółkę magazynując energię w prosumencie
    wystarczyłaby 1/3 tego. Ale skoro usilnie chce być odcięty od sieci...

    L.

  • 13. Data: 2017-06-12 21:19:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wydal sporo kasy na panele to moze kupil akumulator do magazynowania pradu. Kto
    bogatemu zabroni?

  • 14. Data: 2017-06-12 21:53:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 21:16:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > On tam ma 12,5 kW paneli, tylko gdzie on ten prąd kisi na zimę?
    > Żeby ogrzać taką popierdółkę magazynując energię w prosumencie
    > wystarczyłaby 1/3 tego. Ale skoro usilnie chce być odcięty od sieci...

    Ogrzewanie jak ogrzewanie - pasywniaka to i systemem odzysku pierdów
    możnaby ogrzać ;) Gorzej z CWU. Tutaj już nie ma zmiłuj i 2-4 tys. kWh
    trzeba mieć na sezon :) W lato pewnie luzik. Gorzej w zimę jak panele
    dadzą pojedyncze Waty :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-06-12 21:56:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Żeby ogrzać taką popierdółkę magazynując energię w prosumencie
    > wystarczyłaby 1/3 tego. Ale skoro usilnie chce być odcięty od sieci...

    OK odpisał mi na YT, cytuję:

    "Wentylacja mechaniczna przeciwprądowa 90% odzysku ciepa, płyta fundamentowa grzewcza
    na 40cm styropianu i ściany 24 suporeks, 30 styropian i 12 klinkier dziurawka
    powodują że każde ciepło pozostaje. Na okresy przejściowe nadmiary energii
    elektrycznej trafiają do płyty grzewczej która nagrzewa sie kilka dni i kilka dni
    stopniowo oddaje. Na najgorszy okres zimowy piecyk jak kiedyś na którym gotując obiad
    możemy piec ciasto i nagrzewa się woda użytkowa a później płyta grzewcza. Co
    najważniejsze na jednym opale, sam piecyk też kumuluje ciepło waży ponad 200kg."

    ROTFL. Czyli gość ma zwykły dom energooszczędny tylko dach wyłożył panelami.
    Ogrzewać jak widzę będzie piecykiem (węgiel?) jak moja babcia przed wojną
    :-) Generalnie widzę u gościa więcej pierdolenia niż wiedzy. Szkoda gadać:)

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2017-06-12 22:28:05
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    napisał:

    >Nie uciagnalby. Smieszy mnie ton tego goscia jaki to on niezalezny od
    >innych - jakby sam stworzyl ze slomy i krowiego gowna akumulatory i solary
    >to moglby tak mowic. Gosciu widac z tych co wszedzie widza zielone ludziki
    >- wszyscy to niewolnicy systemu i instytucji, musza placic za prad i wode,
    >szkoda tylko ze nie zauwaza ze on jest najwieksza ofiara / owieczka
    >producentow nowych technologii bo z gory zaplacil wiecej niz kazdy
    >"tradycyjny" uzytkownik zaplaci do konca swojego zycia za prad i wode :-)

    >Tez jestem ciekawy jak ma rozwiazane ogrzewanie - az go zasubskrybuje :-)

    Jakiż ten adaś zawistny, ten kij w dupie musi go uwiera :-)

  • 17. Data: 2017-06-12 23:12:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 21:56:28 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > :-) Generalnie widzę u gościa więcej pierdolenia niż wiedzy. Szkoda gadać:)

    Ano niestety na to wygląda. A jakby te panele podpiął do sieci to miałby
    rocznie, odliczając haracz, ponad 10 tys. kWh. Wystarczyłoby mu do grzania,
    świecenia, gotowania i jeszcze by mógł sąsiadom w wiadrze wynosić :>

    L.

  • 18. Data: 2017-06-12 23:43:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 23:12:43 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ano niestety na to wygląda. A jakby te panele podpiął do sieci to miałby
    > rocznie, odliczając haracz, ponad 10 tys. kWh. Wystarczyłoby mu do grzania,
    > świecenia, gotowania i jeszcze by mógł sąsiadom w wiadrze wynosić :>

    No ale jak to w koncu jest? Nikt nic nie wie, a jak zaczniesz drazyc
    szczegoly to wychodzi, ze sie nie oplaca, ze liczniki nie takie, ze nikt
    tego nie uzywa, ze prawo zaraz sie zmieni i w ogole tysiac problemow.
    Na juz nie slyszalem / nie widzialem uzytkownika, ktory oddawalby nadwyzke
    kWh do sieci i mial z tego jakiekolwiek korzysci. Za to czytalem dzisiaj
    artykul w ktorym pisalo, ze 70% farm wiatrowych (wiatraki) generuje w
    Polsce straty. Do dupy ta fotowoltaika :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-06-12 23:46:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 22:28:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Jakiż ten adaś zawistny, ten kij w dupie musi go uwiera :-)

    To nie ma nic z zawiscia wspolnego. Jakby gosc naprawde mial dom
    samowystarczalny to bym mu pogratulowal. Ale gosc ma zwykly dom
    energooszczedny. Widac, ze jeszcze w nim nie mieszka a pierdoli juz
    profesorskim tonem jaki to on ma zajebiscie samowystarczalny dom w ktorym
    juz mieszka :P Japierdole, a w dachu jeszcze dziura.

    No jak slysze takie pierdolenie to mi sie odrazu ty przypominasz.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-06-13 00:50:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.06.2017 21:56, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > :-) Generalnie widzę u gościa więcej pierdolenia niż wiedzy. Szkoda gadać:)

    Poproś go o foty z budowy :-)