  • 361. Data: 2017-07-04 20:35:29
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Jun 2017 04:02:33 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, "Adam Sz."
    <a...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    kraju i wystawcy lewych faktur? Z relacji z protestu kodu. Dziennikarz do ludka "
    przeciwko czemu pan protestuje" nie wiem odpowiada ludek.

    > http://www.rp.pl/Sadownictwo/170619690-Lider-KOD-Kap
    eli-skazany-za-handel-kobietami.html

    > Tacy sa ich liderzy :D

    Szef kapeli muzycznej to lider? :)

  • 362. Data: 2017-07-04 20:54:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.07.2017 20:27, r...@k...pl wrote:

    > Wreszcie spotkałem kogoś kto przebywał z uchodźcami i wie o nich wszystko.
    > Opowiadaj.

    Jak są nam bliscy kulturowo i z wyglądu to zapraszamy.

  • 363. Data: 2017-07-04 21:52:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 04.07.2017 20:27, r...@k...pl wrote:

    >Jak są nam bliscy kulturowo i z wyglądu to zapraszamy.

    No to najpierw musisz zaprezentować fotkę swojej facjaty, bo inaczej się nie
    da stwierdzić. Dajesz.

  • 364. Data: 2017-07-06 20:40:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Ciołku, jak nic nie masz do powiedzenia to przestań już srać po grupie.

  • 365. Data: 2017-08-23 11:34:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-23 o 13:51, Adam Sz. pisze:

    > Zenek z sensem pisze i mam podobne odczucia do niego. A nie jestem wyznawca
    > PISu. Twoj argument zostal inwalida ;)
    > pozdr.

    Wracając do tematu:
    http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,2226112
    8,sedziowie-nie-chcieli-aresztowac-prokuratura-ziobr
    y-znalazla.html

    Zaczyna się powoli sypać oskarżenie.
    Więc teraz trzeba zastraszyć sędziów.

    --
    Pete

  • 366. Data: 2017-08-23 12:03:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 11:34:22 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Wracając do tematu:
    > http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,2226112
    8,sedziowie-nie-chcieli-aresztowac-prokuratura-ziobr
> [...]

    Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów Wyborczej

    moze zacytujesz o co chodzi

    b.

  • 367. Data: 2017-08-23 12:17:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 12:03:07 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów Wyborczej
    > moze zacytujesz o co chodzi

    Chodzi zapewne o kupno terenu w Senegalu, co okazało się jakąś bujdą na
    resorach i dzięki czemu państwo straciło 30 mln pln, a ktoś inny tą kasę
    zgrzytnął pod stołem. Pis chce zakratkować prezesa Polic i 10-ciu innych
    wysokich pracowników, który ten wałek zorganizowali, a klika broni się jak
    może, bo ma na to 30 mln ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 368. Data: 2017-08-23 12:54:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-08-23 o 12:03, Budyń pisze:

    8,sedziowie-nie-chcieli-aresztowac-prokuratura-ziobr
    y-znalazla.html

    > Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów Wyborczej
    >
    > moze zacytujesz o co chodzi

    Czegoś takiego nie widzieli najstarsi prawnicy. Prokuratura Regionalna w
    Szczecinie wszczęła śledztwo w sprawie sędziów, którzy - ku oburzeniu
    ministra Zbigniewa Ziobry - nie zgodzili się aresztować byłych prezesów
    Zakładów Chemicznych Police podejrzanych o przestępstwa menadżerskie.

    - Pracuję jako adwokat już ponad 40 lat, a o czymś takim nie słyszałem,
    nawet w PRL - mówi mec. Włodzimierz Łyczywek, dziekan Okręgowej Rady
    Adwokackiej w Szczecinie, syn Romana Łyczywka, pierwszego polskiego
    adwokata w powojenny Szczecinie. - To przypomina mi powiedzenie ,,dajcie
    mi człowieka, a znajdzie się na niego paragraf". W tym przypadku chodzi
    o paragraf na sędziów, którzy śmieli nie wypełnić woli prokuratora
    generalnego Zbigniewa Ziobro.

    Jeszcze we wtorek sąd oficjalnie nic o śledztwie w sprawie sędziów nie
    wiedział. ,,W przypadku oficjalnego potwierdzenia faktu prowadzenia
    śledztwa zostanie o nim bezzwłocznie powiadomiona Krajowa Rada
    Sądownictwa, która zgodnie z treścią art. 186 ust. 1 Konstytucji stoi na
    straży niezawisłości i niezależności Sądów" - poinformował w specjalnym
    komunikacie sędzia Michał Tomala, rzecznik prasowy szczecińskiego sądu
    okręgowego

    CBA zatrzymuje

    Prokuratura Regionalna w Szczecinie od kilkunastu miesięcy prowadzi
    śledztwo w sprawie domniemanych nieprawidłowości w Zakładach Chemicznych
    "Police" (należących do państwowej Grupy Azoty).

    ,,Afera policka" od początku miała polityczny charakter. Bo to nowy
    zarząd, powołany już za rządów PiS, doniósł na stary zarząd z czasów
    rządów PO-PSL.

    20 czerwca agenci Centralnego Biura Antykorupcyjnego zatrzymali
    dziesięciu byłych menadżerów ,,Polic", w tym były zarząd zakładów. W tej
    sprawie nie chodzi jednak o korupcję ani malwersacje. Podejrzanym
    zarzuca się tzw. przestępstwa menadżerskie, czyli podjęcie decyzji
    gospodarczych, które zdaniem prokuratury, wyrządziły szkodę państwowej
    fabryce. Prokuraturze chodzi np. o zakup ilmenitu kenijskiego (produkuje
    się z niego biel tytanową), który miał nie spełniać wymagań technicznych
    (prezesi tłumaczą, że z prób wynikało, iż spełniał wymagania).

    Podejrzani w tej sprawie menadżerowie przedstawieni zostali przez
    rządową machinę propagandową (m.in. w TVP i ,,Gazecie Polskiej"), jako
    przykład ,,złodziejskich rządów Platformy Obywatelskiej".
    Sąd wypuszcza, Ziobro grozi

    22 czerwca Sąd Rejonowy w Szczecinie nie uwzględnił prokuratorskich
    wniosków o areszty dla wszystkich podejrzanych (decyzje podejmowały
    cztery składy sędziowskie), uznając, iż nie ma ku temu podstaw, a
    zarzucane im przestępstwa są mało uprawdopodobnione. Sąd uznał też, że
    nie istnieje groźba matactwa, o której mówiła prokuratura. Za część
    podejrzanych poręczenia osobiste składały osoby zaufania publicznego,
    m.in. naukowcy i arcybiskup Andrzej Dzięga, metropolita
    szczecińsko-kamieński.

    Do sprawy odniósł się publicznie, oburzony decyzją sędziów,
    minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, który przed kamerami mówił, że
    sąd ,,nie zrozumiał istoty przestępstwa". A nawet sugerował, że sędziowie
    działają na szkodę śledztwa.

    Jednak również zażalenia prokuratury, rozpatrzone przez trzyosobowe
    składy sądu okręgowego, zakończyły się klęską śledczych. ,,W ocenie sądu
    II instancji zebrane przez prokuratora dowody nie pozwalają obecnie na
    przyjęcie, iż zachodzi duże prawdopodobieństwo popełnienia przez
    podejrzanych zarzuconych im czynów" - informował w lipcu sędzia Michał
    Tomala, rzecznik prasowy Sądu Okręgowego w Szczecinie.

    Teraz okazało się, że Prokuratura Regionalna wszczęła śledztwo w sprawie
    sędziów. Według naszych, nieoficjalnych informacji, polecenie przyszło z
    Prokuratury Generalnej.
    Prokuratura podejrzewa sędziów

    O wszczęciu śledztwa, które może się skończyć zarzutami dla sędziów
    rozmawiałem z pięcioma adwokatami, w tym dwoma broniącymi w ,,aferze
    polickiej". Żaden z nich nie chciał w to uwierzyć, dopóki nie pokazałem
    im maila z prokuratury, która odpowiadając na moje pytania, przyznaje
    się, iż ,,prowadzone jest śledztwo w sprawie przekroczenia uprawnień
    przez sędziów odpowiedzialnych za wyznaczenie składów sędziowskich - w
    celu rozpoznania wniosków i zażaleń składanych przez prokuraturę".
    Prokuratura objęła więc śledztwem nie sędziów, którzy odmówili
    aresztowania, ale ich przełożonych.

    - To nie ma znaczenia, według mnie chodzi o zastraszenie
    środowiska: ,,Nie będziecie robić, jak chce władza, to i wy możecie mieć
    kłopoty" - mówi szczeciński sędzia z sądu okręgowego.

    Sąd oficjalnie o wszczęciu śledztwa nic nie wie, więc we wtorek sędzia
    Michał Tomala, rzecznik prasowy szczecińskiego sądu okręgowego,
    poinformował, że prezes sądu zwróci się do prokuratury o potwierdzenie
    tej informacji. Sędziowie nie rozumieją dlaczego prokuratura podejrzewa,
    że sposób wyłonienia sędziów, którzy nie aresztowali prezesów ,,Polic",
    nastąpił ,,niezgodnie z zasadami".

    - W sądzie rejonowym przydział ma charakter losowy - informuje sędzia
    Tomala we wtorkowym komunikacie [obowiązują, wyznaczone wiele tygodni
    wcześniej dyżury aresztowe i nikt nie wie, jaka sprawa mu się trafi -
    przyp. az.]. - Także na poziomie Sądu Okręgowego, który rozpoznaje
    zażalenia, wyznaczanie składów orzekających ma charakter losowy (dwa
    miesiące wcześniej sędziowie znają dni, w których będą rozpatrywać
    zażalenia prokuratury, jeśli takie się trafią).

    Zdaniem sędziego Tomali ,,powyższe reguły nie zostały naruszone". Prok.
    Anna Jóźwiak, pełniąca obowiązki rzecznika prasowego szczecińskiej
    prokuratury regionalnej, nie podaje szczegółów. Na moje pytanie, o
    inspirację do wszczęcia takiego śledztwa, odpowiedziała: ,,Przedmiotowe
    śledztwo zostało wszczęte na skutek oceny materiału dowodowego,
    zebranego w sprawie dotyczącej nieprawidłowości w Grupie Azoty Zakłady
    Chemiczne Police S.A., dokonanej przez prokuratorów Prokuratury
    Regionalnej w Szczecinie".

    - To niemożliwe - śmieją się adwokaci. - W materiałach żadnego śledztwa
    nie ma ani słowa o procedurze wyłaniania sędziów na posiedzenia aresztowe.
    Bronią ich adwokaci

    Doświadczony szczeciński adwokat komentuje: - Sędzia to nie carski
    urzędnik, nad którym można powiesić nahajkę i kazać mu wykonywać
    polecenia. Sędziowie są niezawiśli.

    I już same wypowiedzi ministra Ziobry grożące sędziom, iż ,,mogli
    zaszkodzić śledztwu", były niestosowne. To obecne śledztwo w sprawie
    sędziów to nic innego, jak próba ich zastraszenia.

    Prokuratura wszczęła śledztwo z art. 231 § 1 kk mówiącego o nadużyciu
    uprawnień.

    - Każdy adwokat wie, że 231 to artykuł-worek, do którego można włożyć
    wszystko i każdego, kto ma jakieś uprawnienia - mówi adwokat Włodzimierz
    Łyczywek.

    Problem w tym, że według tego przepisu z przestępstwem mamy do
    czynienia, kiedy nadużycie uprawnień wiąże się z ,,działaniem na szkodę
    interesu publicznego bądź prywatnego".

    Jaką szkodę mógł wyrządzić ,,niezgodny z zasadami", jak twierdzi
    prokuratura, sposób wyłonienia sędziów, którzy nie aresztowali prezesów
    ,,Polic"?

    - W tej sprawie mamy tylko do czynienia ze szkodą wizerunkową -
    żartuje mec. Łyczywek. - Na wizerunku prokuratora generalnego i
    prokuratury, która przedstawiła tak uzasadnione wnioski o areszt, że
    wszystkie zostały odrzucone przez sąd.

    --
    Pete

  • 369. Data: 2017-08-23 13:03:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 12:54:54 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    ",,Afera policka" od początku miała polityczny charakter. Bo to nowy
    zarząd, powołany już za rządów PiS, doniósł na stary zarząd z czasów
    rządów PO-PSL. "

    Rotfl. Ot i wyborcza. Rozumiem, że nowy zarząd miał olać sprawę kradzieży
    30 mln pln i wtedy wszystko by pasowało :-) Mam nadzieję, że sprawa zostanie
    doprowadzona do końca (rzetelnie) i sędziowie którzy (jeżeli) brali w
    łapę też pójdą do pierdla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 370. Data: 2017-08-23 13:24:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-08-23 o 13:03, Adam Sz. pisze:
> [...]
    >
    > Rotfl. Ot i wyborcza. Rozumiem, że nowy zarząd miał olać sprawę kradzieży
    > 30 mln pln i wtedy wszystko by pasowało :-)

    Problem (?) w tym, że zaczyna wychodzić na to, że żadnej kradzieży nie
    było.

    > Mam nadzieję, że sprawa zostanie
    > doprowadzona do końca (rzetelnie) i sędziowie którzy (jeżeli) brali w
    > łapę też pójdą do pierdla :)

    ROTFL

    > pozdr.

    'Dajcie mi człowieka a znajdzie sie paragraf'
    'Jeśli fakty temu przeczą, to tym gorzej dla faktów'

    itede itepe.

    Wkrótce się okażę, że wszyscy sędziowie RP to łapownicy i złodzieje a
    tylko proku(s)rator generalny jak don kichot samotnie walczy z układem.

    --
    Pete