  • 181. Data: 2016-09-29 21:35:57
    Temat: Re: [off-topic] Re: grzejecie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > To już chyba ustaliliśmy.
    > Kiedyś pewien debil o nicku Lawa mnie probował etykiety uczyć sam ją notorycznie
    łamiąc.

    usiłujesz widać do nie równać zmieniając po raz kolejny temat

    > Pewnie z racji tego że google używam to już złamanie ale raczej z tego powodu
    uciążlwości dla innych nie ma.
    > Zresztą dinozaury usenetu w swych usenetowych czytnikach(a w ktorym roku ostatni
    program/aktualizacja programu do newsow powstał?) mają tzw plonkownice i mogą mnie
    odfiltrować bez problemu. Więc moja szkodlwość bliska zeru.

    > Znaczy nie ma?

    skoro nie znalazłeś

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 182. Data: 2016-09-29 22:25:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-29 o 20:26, masti pisze:

    > bo miałbys jakieś doświadczenie zanim napisałeś:"A kilkanaście/dziesiąt
    > lat temu to jak długo działało?"

    Napisałeś, że coś jest standardem, bo działa od kilkudziesięciu lat, ale
    zawsze jest ten początek od którego coś się zaczyna a potem kończy.
    Gdyby ludzie nie patrzeli w bok i nie szukali czegoś nowego, a przede
    wszystkim nie próbowali ułatwić sobie życia, to nadal byśmy siedzieli na
    drzewach.

    > to po co tu piszesz?

    Puki istnieje, to piszę, jak przestanie istnieć, to może przerzucę się
    na coś innego. Masz coś przeciwko?

    > jedzcie gówno. Miliardy much nie mogą się mylić.

    Ładny slogan, ale są jeszcze inne bajki jak chociażby o Galileuszu czy
    Koperniku.

    > Ty wolisz kolorowe mrugające strony ja prosty interfejs tekstowy.

    Tekstowe też nie sprawiają mi problemu, ale zauważam trend, który
    promowany jest przez wszechobecne dziś urządzenia dotykowe. Choć sam ich
    póki co unikam, to wygląda na to, że to one wyznaczają i będą wyznaczać
    nowe standardy. Czy to się komuś podoba czy nie.

    > Ale możemy się rozstać. bez żalu z mojej strony

    A to myśmy się kiedyś zbliżyli?

  • 183. Data: 2016-09-29 22:35:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nigdy takich czasów nie było. Te protokoły bez problemu mogą działać
    > równolegle w jednej sieci. I bardzo często działały. Niejednokrotnie
    > obsługiwane przez ten sam serwer.

    No może nieprecyzyjnie się wyraziłem, protokoły działały i chyba nadal
    mogą działać równolegle, choć nie widzę na przykład żeby można było od
    reki dodać IPX pod moim Windowsem 10.
    Ale pamiętam jak ze dwie dekady temu boksowaliśmy się w jednej firmie z
    NT 3.51 i jakimś NetWare bo coś tam nie działało jak trzeba.
    Albo jakieś gierki po LAN, jedna bardziej preferowała TCP, inna IPX,
    dziś to są nieznane problemy.

  • 184. Data: 2016-09-29 22:59:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir pisze:

    > No może nieprecyzyjnie się wyraziłem, protokoły działały i chyba nadal
    > mogą działać równolegle, choć nie widzę na przykład żeby można było od
    > reki dodać IPX pod moim Windowsem 10.

    No proszę, czyli zupełnie odwrotnie! Kiedyś sobie te dwa protokoły hulały
    obok siebie, można było równolegle robić to samo na obu -- jak kto mógł
    albo jak komu było wygodniej. A dzisiaj? Jak ktoś ma Windowsa 10, to
    choćby się skręcił -- nie podłączy się do serwera usług działającego na
    IPX.

    > Ale pamiętam jak ze dwie dekady temu boksowaliśmy się w jednej firmie
    > z NT 3.51 i jakimś NetWare bo coś tam nie działało jak trzeba.

    Może nie umieliście jak trzeba?

    > Albo jakieś gierki po LAN, jedna bardziej preferowała TCP, inna IPX,
    > dziś to są nieznane problemy.

    Jak to nieznane?! A jak ktoś chce taką gierkę, co to preferuje IPX, a ma
    Windows 10? Te problemy wręcz zataczają coraz szersze kręgi -- jak ktoś
    ma nowy sprzęt i soft, a na stary nie chce nawet patrzeć, to nie tylko do
    jakiejś gierki nie będzie miał dostępu, ale też na przykład do Usenetu.
    Powinien to zrozumiec i pogodzić sie z tym.

    --
    Jarek

  • 185. Data: 2016-09-29 23:39:20
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > albo jak komu było wygodniej. A dzisiaj? Jak ktoś ma Windowsa 10, to
    > choćby się skręcił -- nie podłączy się do serwera usług działającego na

    A dziś nadal podobno się da, choć nie sprawdzałem osobiście.
    http://www.solemnwarning.net/ipxwrapper/

    > Może nie umieliście jak trzeba?

    Może?

> [...]
    > jakiejś gierki nie będzie miał dostępu, ale też na przykład do Usenetu.
    > Powinien to zrozumiec i pogodzić sie z tym.

    Jak ktoś ma dziś Windows 10, to gry ma przez Sklep czy Steama i sobie
    zabytkami zbytnio głowy nie zawraca.

  • 186. Data: 2016-09-30 00:40:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-29 o 17:54, Kris pisze:

    > Może ja sprobuję wytlumaczyć na sobie
    > Na grupy piszę naprzemiennie z 3-4urządzeń(kompy, laptop, tablet)
    > Nic wygodniejszego w takiej sytuacji od google nie ma.

    Ale mi wcale nie przeszkadza w ogole metoda komunikacji. Chcesz google
    to pisz z google. Problem jest w czyms innym.

    > Pełna synchronizacja, to co przeczytam a tablecie jest oznaczone od razu jako
    przeczytane na kompie itp
    > Może i są programy co tak działają ale musiałbym je wszedzie instalować a nie chcę.
    > Coraz więcej osob korzysta z googlegroups to i chyba problem większym nie jest aby
    ci zatwardziali tradycjonalisci usenetu rak przestawili swoje czytniki aby prawidłowo
    odczytywały posty. Nie wierzę ze się nie da.
    > Pomijam kwestie nie cytowania jak kogutek robi bo na to żaden czytnik i ustawienia
    nie pomogą.

    Ale wlasnie w tym problem. Mozna kazdy post spitolic piszac z czego
    kolwiek. Sek w tym, ze ogolnie ma sie w doopie wszystko. Cytowanie i
    kodowanie. To nie jest sprawa czytnika, tylko redagowania. A to juz
    lenistwo. Na grzeczna uwage o kodowaniu nastepuje zjebka i teksty o
    nowoczesnosci. Gdzie tu nowoczesnosc jak kazdy bedzie pisal jak chce?

    > Nieprzycinanie cytatow to też chyba marginalny problem- dla użytkownikow google
    groups nieistotny bo google sobie ładnie z tym radzi. Dla tych co programowe czytniki
    mają pewnie też się da ustawić zeby urywało cytaty- Jarek pisał np że się da. Więc
    problemow zostaje niewiele jak nie wcale.

    Po pierwsze to po kiego wywalac do neta cale wczesniejsze posty, kiedy
    np. odnosisz sie tylko do jednej kwestii?
    Po drugie, automatyczne wycinanie cytatow sprawia, ze nie wiesz o czym w
    ogole jest dyskusja. A mozna po prostu wyciac niepotrzebne kawalki i
    zostawic te istotne. Nie trzeba wtedy nic ukrywac. Wszystko jest
    przejrzyste i czytelne. Kogutek wycina calosc i chu wie czesto o co mu
    chodzi. Trzeba siegac do wczesniejszych postow, i wracac znow do
    poprzedniego zeby odpisac. To oczywiscie sie da, ale chyba nie o to w
    tym chodzi zeby sobie utrudniac, tylko ulatwiac. Sa tez tacy co kasuja
    przeczytane posty i wtedy w ogole nie ma do czego siegnac i nie wiadomo
    o co autorowi chodzi. Dziwne, ze mozna pisac z zamiarem kompletnego
    niezrozumienia.

    > A co do netykiety to chyba wszyscy regularnie jej paragrafy łamiemy.

    Nie chodzi o to zeby sztywno sie trzymac kazdego paragrafu. Chodzi o to
    zeby sobie nie utrudniac. To sie nazywa szanowaniem wspoluczestnikow
    dzieki zasadom ustalonym lata temu. One nie sa po to zeby nas
    ograniczac, tylko po to by ulatwiac.

    > Jak coś nieprzystaje do rzeczywistości to lepiej to zmienić niż na siłę
    rzeczywistość naginać.

    No wiec to jest tak: zaczynasz korzystac z usenetu to starasz sie
    zachowac panujace i wypracowane zwyczaje. Braki wiedzy uzupelniac z
    korzyscia dla wszystkich. Ale jak w kazdej spolecznosci zdarzaja sie
    prawdziwki majace to gleboko w posladkach i uwazaja, ze jako pepki
    swiata nalezy im sie specjalnie traktowanie i naginanie do nich zasad,
    bo im sie nie chce nic z tym zrobic. Teraz niech takich prawdziwkow
    bedzie polowa to juz po prostu nie bedzie sie chcialo tego w ogole
    czytac. Czlowiek zwykle unika debili i nie zawraca sobie nimi glowy. Ot
    zyja sobie i tyle. Skutek czesto jest taki, ze upadaja calkiem ciekawe
    projekty. To jest tak samo jak z wejsciem do sklepu. Przed wejsciem
    otrzepujesz buty z goowna, otwierasz drzwi i mowisz dzien dobry.
    Szanujesz czyjas prace i chcesz po sobie zostawic dobre wrazenie. Nie
    roznosisz goowna po posadzce, nie drzesz japy na caly sklep i nie srasz
    po katach. Bo tak nas wychowano. W szacunku do innych mam nadzieje. Nie
    dokladamy im pracy specjalnie i oczekujemy, ze nastepnym razem
    przywitaja nas z usmiechem. Takie sa ogolne zwyczaje i dobrze jak uda
    sie przenosic je na inne plaszczyzny.

    > O przepisach drogowych pisałeś- w 1969 to na drogach większość furmanek była i
    pewnie legalnie. Teraz na takie choćby wojewodzkiej drodze czy innej expresowce to
    raczej furmanka nie pojedzie.
    > Więc tą netykiete z 1969 roku trzeba do dzisiejszych realiow adoptować a nie że
    posiadacze furmanek protestują że na autostradzie im niekomfortowo jechać.

    No OK, ale nie przeganiasz pieszych na przejsciu, nie jezdzisz przez
    miasto ile fabryka dala i nie zajezdzasz specjalnie mam nadzieje drogi
    wiedzac, ze to kogos wqr.. Takie sa zwyczaje, takie jest prawo i wszyscy
    do tego sie stosuja. Kierowcow BMW to oczywiscie nie dotyczy i stad
    takie o nich mamy zdanie. Wiec usnetowych kierowcow BMW grzecznie
    prosimy by szanowali nasze zasady. Ostatecznie wcale nie musza tu pisac.
    Jest wiele mozliwosci internetowego okazywania specyficznych form
    socjologicznych.
    Nie chce tu prawic madrosci Cezarego dziadka. Jestem chyba ostatnim
    wyznawca netykiety, ktory nie robi problemu z wiekszosci niedociagniec w
    pisaniu. Kiedys na grupach pisali ludzie sila rzeczy obeznani z branza.
    Dzis mozna sie nie znac i korzystac. No i dobrze. Nie ma co sie
    przejmowac pierdolami, ale to nie znaczy, ze mozna tak sobie wprowadzac
    wlasne zwyczaje majac wszystkich za nic. Ogolnie mowiac, na uwagi lepiej
    reagowac ze zrozumieniem i w miare mozliwosci braki uzupelniac. Nie
    wychodzi, nie da sie - trudno. Ale po co wprowadzac komentarze obrazonej
    primadonny to nie rozumiem. Jak ktos sie nie zna to jego problem i
    sprawa co z tym zrobi. Albo sie dostosuje do grupy, ktorej sam wybral,
    przy okazji czegos sie uczac, albo bedzie takim idiota bez przejmowania
    sie. Prawdopodobnie tylko dlatego, ze twarzy nie widac.

    Pozdro.. TK

  • 187. Data: 2016-09-30 01:05:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-29 o 18:58, nadir pisze:

    > Co znaczy uznanych? Większość, którzy używają fejsbuka i gugla uznaje
    > ich "standardy", i uważają je za najlepsze.

    Piszesz w usenecie a nie na facebooku. Chcesz facebooka to go masz. Tak
    samo jak np. fan bigosu nie jezdzisz do Grecji i nie wciskasz Grekom, ze
    ich owoce morza smakuja jak goowno, tylko je co daja, albo ciagnie w
    walizie ze soba. Do dzungli tez nikt nie ma pretensji, ze w glebi trzeba
    jesc malpy. Tylko ma sie pretensje do grupy, ze broni sie przed kretynami.

    > Moja matka nadal wysyła karki pocztowe na święta, czasem list papierowy
    > napisze, bo to uznany przez nią i jej pokolenie standard. Czy mamy się
    > wrócić z tego powodu do gołębi pocztowych?

    Ale co to za przyklad? Chcesz to piszesz na papierze, nie chcesz to nie
    piszesz. Tu tez nie musisz jak Ci zasady nie pasuja. Przymusu nie ma.
    Przyszedles sam do spolecznosci, ktora uznala pewne zasady to sie do
    nich stosuj. Bez obrazy, nie pasuja to pisz facebooka a nie wymagasz, ze
    wszyscy dopasuja sie do Twoich wymagan, wymagan Kogutka permantnie
    piszacemu jak tylko jemu sie podoba i wymagan kazdego kolejnego z
    osobna, wpadajacego na coraz oryginalniejsze pomysly. Tak ma byc lepiej,
    przejrzysciej, wygodniej? Ciecie cytatow naprawde tyle sprawia wysilku,
    ze trzeba pisac elaboraty na tak oczywiste sprawy jak kultura?

    > Internet i jego usługi nie jest i nigdy nie był sztywny, i dlatego
    > ciągle ewoluuje a razem z nim, mniej lub bardziej uznane, standardy.

    Jasne jest, ze np. ogranicznie przepustowosci dzis praktycznie nie
    istnieje. Ale przestrzeganie zasad ulatwiajacych nam wszystkim
    korzystanie chyba nie jest niczym zlym? Lepiej siedziec jak w sianie,
    czy lepiej miec porzadek? Ostatecznie o to w tym chodzi.

    Pozdro.. TK

  • 188. Data: 2016-09-30 01:14:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > A dziś nadal podobno się da, choć nie sprawdzałem osobiście.
    > http://www.solemnwarning.net/ipxwrapper/

    404

    > Jak ktoś ma dziś Windows 10, to gry ma przez Sklep czy Steama i sobie
    > zabytkami zbytnio głowy nie zawraca.

    I te gry ze steama umiom po ipeiksie? Może choć przez jakiś wrapper?
    Albo bramkę webową? Jeśli czegoś nie potrafi się robić dobrze, najlepiej
    w ogóle dać sobie spokój. Android świetnie radzi sobie z fejsbukiem
    i twitterem, więc najlepiej na tym poprzestać. A jeśli z Usenetem ma mu
    wychodzić jak temu Waszemu Windowsowi NT z IPX, to lepiej sobie darować.

    --
    Jarek

  • 189. Data: 2016-09-30 01:21:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-29 o 18:51, nadir pisze:

    > A czemuż to miałbym próbować?

    > Ale mamy XXI wiek i usnet chyli się ku upadkowi, i może to konserwatyści
    > się to tego przyczynili?

    E tam konserwatysci. Usenet wymaga minimum wiedzy a dzis chec wiedzy to
    deficyt. Nie kazdy wie, ze cos takiego w ogole istnieje. Sa tez tacy co
    nie wydorosleli jeszcze i obrazeni przeniesli sie na fora, czy chu wie
    do jakiej jeszcze piaskownicy. A konserwatysci sami rezygnuja na konto
    ciekawszych zajec w realu, widzac jakie siano robi sie z fajnego kiedys
    internetu. Dinozaurom nie chce sie juz kopac z koniem. Wiekszosc domy
    pobudowala i wiedzy takowej juz nie potrzebuja. Zamiast dzielic sie
    wiedza wola siedziec na tarasie i saczyc trunek, zamiast tracic czas na
    odrzucanie smieci. Pewnie dla dobra grupy. O to chodzi?

    Pozdro.. TK

  • 190. Data: 2016-09-30 08:23:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    > 404

    Może nie umiesz jak trzeba?

> [...]
    > i twitterem, więc najlepiej na tym poprzestać. A jeśli z Usenetem ma mu
    > wychodzić jak temu Waszemu Windowsowi NT z IPX, to lepiej sobie darować.

    Bo "kilka" osób chce pograć w stare gierki? Jest między innymi Steam,
    PS, XBOX tam sobie nikt dupy nie zawraca czy to działa pod IPX, TCP czy
    przez gołębie. Dziś klient ma dostać prostą usługę i dostaje bo z tego
    jest kasa, reszta prędzej czy później i tak umrze.

    P.S.
    Wybacz ale poszło też na priv.