eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › internet kablowy w domu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 11. Data: 2020-06-21 13:51:15
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21-06-2020 o 13:38, Jarosław Sokołowski pisze:
    > yabba napisał:
    >
    >>>> Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
    >>>> płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
    >>>> zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.
    >>>
    >>> Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już
    >>
    >> To było kilka lat temu.
    >>
    >>> nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
    >>> odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
    >>> albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się
    >>
    >> Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
    >
    > Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    > z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    > dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    > że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    > Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    > kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).
    >

    Obie sytuacje z Warszawy. Jedna to osoba prywatna, a druga to firma.
    Awarie trwały już po kilka tygodni.

    >>> zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
    >>> ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
    >>> usterek.
    >>
    >> Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie
    >> to nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.
    >
    > Nie naciska, ale musi zgłosić, żeby rozpocząć procedurę odszkodowawczą.
    > A dla Orange większym obciążeniem finansowym jest awaria abonenta
    > Netii, niż własnego. To pozwala wnioskować, które łącze powinno być
    > bardziej bezawaryjne. Oczywiście przy założeniu, że Orange daiała
    > racjonalne. Tylko nie wiem, czy takie założenie jest racjonalne.
    >

    yabba


  • 12. Data: 2020-06-21 13:58:57
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-06-2020 o 22:55, ks pisze:
    > W dniu 2020-06-20 o 20:36, yabba pisze:
    >> W dniu 20-06-2020 o 20:17, ks pisze:
    >
    >
    >>> Pytanie jest jak Orange podchodzi do takiego tematu?
    >>> Dociągniecie kabla to rozkopanie 50m drogi z kostki.
    >>
    >> Inwestycja na 6 - 12 miesięcy: projekt, zgody w urzędach.
    >
    > To długo. Pytanie czy to tylko kwestia czasu czy mogą odmówić bo mało
    > opłacalne?

    Zawsze mogą odmówić.
    Domyślam się, że ta droga z kostki, to droga wewnętrzna na osiedle
    domków. Szkoda, że inwestor nie pomyślał o zrobieniu swojej kanalizacji
    do każdego domku przed położeniem kostki.

    >
    >>> Pani na infolini nic nie wie wg niej mogą podłączyć,
    >>
    >> To dobrze. Ktoś oznaczył już Twój adres jako aktywny do podłączenia.
    >
    > No może i tak ale wiem na 100% że do studzienki mam te 50m więc rozumiem
    > że te 6-12 mcy nie do przeskoczenia?

    Jeśli Twój adres jest w systemie jako "gotowy do podłączenia", to
    znaczy, że Orange chce Cię podłączyć od razu. Może postawią słupy, może
    radiowo, może "poszli do lasu".
    Musisz umówić się na montaż i dopiero wtedy po przyjeździe montażysty
    może się okazać, że jest pomyłka w systemie i "Brak Możliwości
    Technicznych".

    >
    >>> lokalny dostawca netu mówi że ma umowe z orange i ogólnie to mógłby
    >>> wykorzystując ich infrastrukturę dociagnac mi kabel ale mu sie nie
    >>> oplaca i wg niego Orange też pewnie nie bedzie chciał dla jednego
    >>> domu. Więc jak to jest?
    >>
    >> Złóż zamówienie i czekaj na odpowiedź.
    >
    > Tak pewnie zrobię.

    Inaczej nie ma szans się dowiedzieć bez znajomości u lokalnego
    podwykonawcy Orange

    >>
    >>> Mógłbym niby "zamówić" takie podłączenie w Orange ale chciałbym
    >>> wiedzieć czy podłączą, bo jak nie to będę cos innego szukał a podobno
    >>> oni po otrzymaniu zlecenia analizują czy są warunki techniczne czy
    >>> sie opłace itd a to trwa ponoć trochę trwa.
    >>
    >> Sprawdzenie warunków technicznych w Warszawie trwało ostatnio kilka dni.
    >>
    > Szczerze nie wiem ile to trwa (okolice Wrocławia). Z rozmowy z tym
    > lokalnym dostawcą wynikało że dłużej.
    >
    >
    > Dzieki za pomoc.
    >

    yabba


  • 13. Data: 2020-06-21 14:03:46
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    >>> Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
    >>
    >> Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    >> z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    >> dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    >> że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    >> Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    >> kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).
    >
    > Obie sytuacje z Warszawy. Jedna to osoba prywatna, a druga to firma.
    > Awarie trwały już po kilka tygodni.

    Orange udostępniło informacje, ile ma par w kablu, które są uszkodzone,
    a które dobre, i ile z nich jest wykorzystane komercyjnie?! No to szacun,
    ja takiej siły persfazji nie mam.

    --
    Jarek


  • 14. Data: 2020-06-21 14:05:14
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    >>> Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
    >>
    >> Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    >> z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    >> dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    >> że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    >> Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    >> kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).
    >
    > Obie sytuacje z Warszawy. Jedna to osoba prywatna, a druga to firma.
    > Awarie trwały już po kilka tygodni.

    Orange udostępniło informacje, ile ma par w kablu, które są uszkodzone,
    a które dobre, i ile z nich jest wykorzystane komercyjnie?! No to szacun,
    ja takiej siły perswazji nie mam.

    --
    Jarek


  • 15. Data: 2020-06-21 15:24:46
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21-06-2020 o 14:05, Jarosław Sokołowski pisze:
    > yabba napisał:
    >
    >>>> Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
    >>>
    >>> Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    >>> z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    >>> dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    >>> że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    >>> Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    >>> kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).
    >>
    >> Obie sytuacje z Warszawy. Jedna to osoba prywatna, a druga to firma.
    >> Awarie trwały już po kilka tygodni.
    >
    > Orange udostępniło informacje, ile ma par w kablu, które są uszkodzone,
    > a które dobre, i ile z nich jest wykorzystane komercyjnie?! No to szacun,
    > ja takiej siły perswazji nie mam.
    >

    Nie, Orange nie informowało o ilości i zajętości par w kablu. Teorię o
    uszkodzeniu kilku żył podałem tylko jako jedną z możliwości.
    O długich awariach usług Netii na kablach Orange słyszałem od dwóch
    abonentów z Warszawy. Netia informowała ich tylko o awarii po stronie
    Orange i konieczności cierpliwego czekania.

    yabba


  • 16. Data: 2020-06-21 16:08:29
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    >> Orange udostępniło informacje, ile ma par w kablu, które są uszkodzone,
    >> a które dobre, i ile z nich jest wykorzystane komercyjnie?! No to szacun,
    >> ja takiej siły perswazji nie mam.
    >
    > Nie, Orange nie informowało o ilości i zajętości par w kablu. Teorię
    > o uszkodzeniu kilku żył podałem tylko jako jedną z możliwości.

    Jednak krańcowo mało prawdopodobną.

    > O długich awariach usług Netii na kablach Orange słyszałem od dwóch
    > abonentów z Warszawy.

    Aha, czyli jedna pani drugiej pani. Ja sam jestem jestem abonentem
    Netii, znam czas usuwania awarii *kabla* (i opisałem). Byłem też
    abonentem TPSA, mam porównanie (i opisałem). Ale i tak ponad swoje
    (i innych) jednostkowe doświadczenia przedkładam poznanie rozumowe.

    Skoro za usuwanie awarii odpowiedzialny jest zawsze Orange (realizuje
    to TP Teltech lub podobna firma), skoro dzienny przestój w natywnej
    linii kosztuje kilka złotych, a w wydzierżawionej Netii kilkadziesiąt,
    to które awarie będą usuwane w pierwszej kolejności?

    > Netia informowała ich tylko o awarii po stronie Orange i konieczności
    > cierpliwego czekania.

    Może nie chodzi o awarie kabli po nieboszczce tepsie czy infrastruktury
    WRL/BSA, tylko o coś całkiem innego? Netia to bardzo marnie zarządzna
    firma, która prowadzi gospodarkę ekstensywną i sobie po prostu nie radzi.

    Ja mam świetne warunki techniczne dla BSA, dające możliwość maksymalnej
    teoretycznej prędkości łącza. Ale po latach używania coś zaczęło się
    kisić. Złożyłem reklamację, i to nie jedną. Za każdym razem odpisywali,
    że to "przestarzała centrala TP i do jej modenizacji brak możliwości
    poprawy". To bzdura wierutna -- raz, że wcześniej działało, a dwa, to
    sam skonsultowałem rzecz z TP, oni nawet nie planują modernizacji, bo tam
    wszystko nowe. Przedstawiłem im więc wyniki swoich pomiarów, dowiodłem ich
    winy (overbooking łącza Natii do centali TP). Reakcja była błyskawiczna --
    dali 20% bonikikaty na fakturze "do czasu usunięcia przeszkód po stronie
    TP". Co jak wiadomo nie jest nawet w planach, więc korzystam już piąty rok.

    --
    Jarek


  • 17. Data: 2020-06-21 16:43:15
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z powietrza nie musi być kablowy. Na jakiej wsi żyjesz że tego nie wiesz?


  • 18. Data: 2020-06-21 18:04:36
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jun 2020 12:56:04 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > A kto oferuje kablowy internet z powietrza?

    Ja nie pytałem o kablowy ale z powietrza, czego w pytaniu nie
    rozumiesz?

    --
    Marek


  • 19. Data: 2020-06-21 21:30:45
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 12:15, Marek pisze:
    > On Sat, 20 Jun 2020 20:17:24 +0200, ks <b...@b...pl> wrote:
    >> Powoli mój dom staje sie zdatny do zamieszkania i chciałbym mieć
    >> dostęp do internetu kablowego.
    >
    > A co z internetem z powietrza w Twojej lokalizacji?
    >
    No jest jakiś moze i nie jeden ale jakos nie mam przekonania.
    Słyszałem od jednego gościa który miał w okolicy radiowy i przeszedł na
    światłowód bo nie był zadowolony z jakości.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com


  • 20. Data: 2020-06-21 22:24:12
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 13:58, yabba pisze:

    >
    > Zawsze mogą odmówić.
    > Domyślam się, że ta droga z kostki, to droga wewnętrzna na osiedle
    > domków. Szkoda, że inwestor nie pomyślał o zrobieniu swojej kanalizacji
    > do każdego domku przed położeniem kostki.
    >

    To droga gminna. Pytanie co się dzieje po "zamówieniu" przyłaczenia?
    Przyjdzie ktoś do mnie z informacją kiedy podłączą itd i czy będę tyle
    czekał?
    Istnieje możliwość samodzielnego wykonania kanalizacji kablowej do
    studzienki Orange? Jak to by wtedy wyglądało?

    K.S.



    >


    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1