  • 181. Data: 2009-11-19 09:58:04
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:he2trc$5h2$1@news.onet.pl...

    > Maniek to raczej Ty nie rozumiesz idei trollingu ;-) Tu byc moze jest
    > nieswiadomy ale jest, jest.

    Adam wierzy, ze jest dobrze. W sumie pewnie zle nie jest i dzialac bedzie,
    ale tak calkiem proste to to nie jest. :-)

    Pozdro.. TK

  • 182. Data: 2009-11-19 22:07:51
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Lis, 08:57, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> [...]

    Jak otworzysz okna i wyziebisz pomieszczenie do 15st C , to pustak
    rozgrzany do 20st C bedzie, czy nie bedzie oddawal cieplo do
    srodka ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 183. Data: 2009-11-20 00:19:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jak otworzysz okna i wyziebisz pomieszczenie do 15st C , to pustak
    > rozgrzany do 20st C bedzie, czy nie bedzie oddawal cieplo do
    > srodka ? :)

    No ale Ty masz miec wentylacje mechaniczna jak pamietam. Ta podobno te
    wyjatkowo upierdliwa czynnosc dla niektorych calkowicie znosi. Bywa ze ci
    niektorzy nawet sobie na to konto fixy montuja, bo taniej i na reku starcza.
    :-DD Byly tez pomysly nie budowania w ogole kominow, no ale nie o tym. Jak
    by nie bylo pustak stygnie szybciej niz powietrze w srodku domu. Ja zima
    okna mam przewaznie zamkniete.

    Pozdro.. TK

  • 184. Data: 2009-11-20 00:40:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Lis, 01:19, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > No ale Ty masz miec wentylacje mechaniczna jak pamietam.

    Mam. Ale Ghost wyrwal z kontekstu zdanie - to byla dyskusja z marko1a
    o akumulacji ciepla - on wogole w akumulacje nie wliczal scian
    zewnetrznych, a wedlug niego - podlogowka ma bezwladnosc 1h :D Wobec
    tego zakladam, ze albo ma dupiate ocieplenie zew. albo wszystko
    wyciaga mu wentylacja. Pustak ceramiczny rozgrzany do 20stC przez
    gruba zewnetrzna izolacje nie jest w stanie oddac tyle ciepla, zeby
    jego temperatura spadla ponizej temperatury, ktora rzekomo ma byc po
    godzinie od wylaczenia u Marka (18st). Nie wiem jak ale w takim
    wypadku ten pustak MUSI zaczac oddawac temperature do srodka pokoju
    (bo panuje w nim dziwnym zbiegiem okolicznosci nizsza temperatura).

    Ghost znowu zalozyl, ze domek to tylko szescian zlozony ze scian i
    cieplo ucieka tylko scianami - w zwiazku z czym nie ma mozliwosci zeby
    temperatura w srodku spadla ponizej temperatury pustaka (a wiec
    ponizej temperatury, w ktorej ten pustak zacznie oddawac cieplo takze
    do srodka). Przy mroznej zimie, spieprzonej wentylacji i dobrym
    ociepleniu scian - taki pustak MOZE zaczac oddawac cieplo do srodka! I
    to jest caly czas "jedna" fizyka ;)

> [...]
    > :-DD Byly tez pomysly nie budowania w ogole kominow, no ale nie o tym. Jak

    Ja nie mam kominow. Mam jeden spalinowy do kominka + dwa wentylacyjne
    - jeden to dolot powietrza do kominka, a drugi to kanal na kable z
    anten :D Wiecej kominow nie mam - szkoda kasy - to jest koszt rzedu
    min. 2-3k pln za komin - faktycznie dwa takie i mam z wyzszej polki
    rekuperator :)

    > by nie bylo pustak stygnie szybciej niz powietrze w srodku domu. Ja zima
    > okna mam przewaznie zamkniete.

    Nawet jak masz 20cm styro na tym pustaku ? :) Wystarczy policzyc
    zakumulowane w nim cieplo, porownac z U styropianu i stratami ciepla w
    domu przez inne przegrody. Ale mi sie juz nie chce :) Ale np. u mnie
    przez sciany przenika tylko ok 12% ciepla. Czyli prawdopodobnie
    wystapi sytuacja, ze cieplo bedzie uciekac innymi przegrodami i
    wychlodzi sie ponizej temperatury pustaka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 185. Data: 2009-11-20 01:29:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    n.googlegroups.com...

    > Mam. Ale Ghost wyrwal z kontekstu zdanie - to byla dyskusja z marko1a
    > o akumulacji ciepla - on wogole w akumulacje nie wliczal scian
    > zewnetrznych, a wedlug niego - podlogowka ma bezwladnosc 1h

    1C na godzine, pamietam doklanie. Tak tez widze u siebie do momentu
    zrownania temp. posadzki i pomieszczenia.

    > Ja nie mam kominow. Mam jeden spalinowy do kominka + dwa wentylacyjne

    Czyli masz komin. :-))

> [...]
    > anten :D Wiecej kominow nie mam - szkoda kasy - to jest koszt rzedu
    > min. 2-3k pln za komin - faktycznie dwa takie i mam z wyzszej polki

    Nie wiem skad bierzecie takie marketingowe ceny kominow. Ja mam 4 szt. i
    wszystkie pewnie tyle kosztowaly.

    > Nawet jak masz 20cm styro na tym pustaku ? :)

    A i metr nawet. Pobaw sie kiedys i zmierz temp. scian zewnetrznych i
    powietrza.

    > Wystarczy policzyc
    > zakumulowane w nim cieplo,

    To cieplo w scianach sprawia tylko tyle, ze najpierw ono zostanie oddane na
    zewnatrz opozniajac studzenie pomieszczenia nic poza tym.

> [...]
    > wystapi sytuacja, ze cieplo bedzie uciekac innymi przegrodami i
    > wychlodzi sie ponizej temperatury pustaka :)

    Tylko ze ten pustak prawie nigdy nie ma wyzszej temp. jak pomieszczenie a
    zatem nic nie odda do srodka. Grubsze ocieplenie tylko spowolni ten efekt i
    sprawi, ze pozostale czynniki nabiora wiekszego znaczenia. A widac to
    rowniez na wykresie temp. sciany. Jakby nie patrzyl ta im blizej zewnatrz
    jest nizsza. Wniosek nasuwa sie tylko jeden. Co dzieje sie z temp. blizej
    ocieplenia i czemu jest nizsza jak w srodku tlumaczyc raczej nie trzeba.
    A swoja droga ciekawe ktoredy ucieka Ci pozostale 88% ciepla. Dach masz
    ocieplony dobrze jak pamietam, posadzke tez. Oknami? :-) Zaraz dojdziemy do
    momentu dawnych dyskusji jaka gruboscia styropianu warto ocieplac sciany.
    Skoro to tylko 12% to i tak bardzo malo. Zakladajac rachunki na poziomie
    3000zl to przez sciany ucieknie Ci 360zl w ciagu roku. Jak do ocieplenia
    dolozyles powiedzmy 1000zl (oby) a roznica miedzy rachunkami przy cienszym
    ociepleniu bedzie rzedu 150zl za sezon, to ocieplenie zwroci sie po ok. 7
    latach. A pozniej to i tak tylko 150zl (zakladam stalosc cen, bo cos zalozyc
    trzeba) za sezon, czyli jakies 50 Tyskich i srednio ok. 22zl/miesiac po 7
    latach. Bo ja wiem, czy rzeczywiscie warto, grzejac do tego pompa ciepla,
    gdzie zakladane rachunki maja byc jeszcze nizsze? Ostatnio lansowac sie
    zaczyna 30cm styro. Umozliwi to obnizenie rachunkow pewnie do 20zl/mies. z
    ocieplenia sciany po 20 latach. Rewelacja.
    Ide spac. Dobranoc.

    Pozdro.. TK

  • 186. Data: 2009-11-20 07:14:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

    > Jak otworzysz okna i wyziebisz pomieszczenie do 15st C , to pustak
    > rozgrzany do 20st C bedzie, czy nie bedzie oddawal cieplo do
    > srodka ? :)

    Ojej, i znow kolega wystawia wlasna manipulajca jak dowody na trollizm -
    bylo: "I jak tylko w pomieszczeniu temp. spadnie ponizej 20st C to pustak
    zacznie oddawac energie takze do srodka domu." a po niezgrabnej manipulacji
    mamy "Jak otworzysz okna i wyziebisz pomieszczenie do 15st C".

  • 187. Data: 2009-11-20 07:15:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    n.googlegroups.com...

    > Mam. Ale Ghost wyrwal z kontekstu zdanie - to byla dyskusja z marko1a
    > o akumulacji ciepla - on wogole w akumulacje nie wliczal scian
    > zewnetrznych

    I jakie to ma znaczenie? W normalnych warunkach sciany zewnetrzne nie oddaja
    ciepla do wewnatrz w okresie grzewczym. Sciany niestety schladzaja dom.

    > Ghost znowu zalozyl, ze domek to tylko szescian zlozony ze scian i
    > cieplo ucieka tylko scianami

    Ojej, a gdzie tak zalozylem, moje Ty sloneczko?

> [...]
    > do srodka). Przy mroznej zimie, spieprzonej wentylacji i dobrym
    > ociepleniu scian - taki pustak MOZE zaczac oddawac cieplo do srodka! I

    Tak, a jak domem bedzie balon to szpilka Ci go zrujnuje - po co takie
    debilne dywagacje a la fizyka przedszkolaka?

  • 188. Data: 2009-11-20 08:07:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomoscinews:d6cad1d2-a201-42f1-9f9f-bbb800dc2ca7@
    g27g2000yqn.googlegroups.com...

    > I jakie to ma znaczenie? W normalnych warunkach sciany zewnetrzne nie oddaja
    > ciepla do wewnatrz w okresie grzewczym. Sciany niestety schladzaja dom.

    Pozwolę sobie się nie zgodzić...
    ;-)

    Najpierw stan ustalony.... grzeje podłogówka, powietrze średnio ma
    trochę niższą temperaturę od podłogi i troszkę wyższą od ścian
    zewnętrznych. Wentylacja grawitacyjna i duża bezwładność cieplna ścian
    (duża akumulacyjność).

    Teraz przestajemy grzać "podłogówką".... i co się dzieje? Chcecie
    (Maniek i Ty) powiedzieć że powietrze będzie cały czas cieplejsze od
    ścian zenętrznych? Że ściany nie będą oddawać ciepła do środka? Że to
    fizyce wbrew?
    ;-)

    W obecnie standardowo ocieplonych domach przez wentylację grawitacyjną
    ucieka 70% ciepła, a przez ściany i okna zaledwie 20%. Wniosek jest
    prosty. Szybko stosunek cieplny się odwróci i ściany będą oddawać
    ciepło do środka, bo powietrze będzie chłodniejsze niż ściany
    zewnętrzne. A co ze ścianami wewnętrznymi? Te w ogóle muszą być
    cieplejsze i to bezsprzecznie, i też oddają wtedy ciepło do powietrza,
    tak samo jak stropy pomiędzy kondygnacjami.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 189. Data: 2009-11-20 09:05:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    >(Maniek i Ty) powiedzieć że powietrze będzie cały czas cieplejsze od
    >ścian zenętrznych? Że ściany nie będą oddawać ciepła do środka? Że to

    Nie beda. Pozwolimy Ci sie nad tym jeszcze zastanowic. Wroc jak znajdziesz
    blad.

  • 190. Data: 2009-11-20 10:06:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    >Teraz przestajemy grzać "podłogówką".... i co się dzieje? Chcecie
    >(Maniek i Ty) powiedzieć że powietrze będzie cały czas cieplejsze od

    Bedzie, widac to na wykresie temp. sciany.

    >Że ściany nie będą oddawać ciepła do środka? Że to
    >fizyce wbrew?

    Nie wbrew fizyce, tylko ich temp. prawie zawsze bedzie nizsza od otoczenia
    bo na zewnatrz jest znacznie chlodniej.

> [...]
    >prosty. Szybko stosunek cieplny się odwróci i ściany będą oddawać
    >ciepło do środka, bo powietrze będzie chłodniejsze niż ściany

    Sugerujesz, ze w srodku zrobi sie szybciej chlodniej niz jest na zewnatrz?

    > A co ze ścianami wewnętrznymi? Te w ogóle muszą być
    > cieplejsze i to bezsprzecznie, i też oddają wtedy ciepło do powietrza,
    > tak samo jak stropy pomiędzy kondygnacjami.

    Ale sciany wewnetrzne prawie w ogole nie oddaja temp. na zewnatrz i o nich
    szkoda gadac.

    Pozdro.. TK