  • 31. Data: 2009-11-29 20:31:41
    Temat: Re: taram pam pam (fanfary) odpalilem kotlownie!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Mam jedna, brzydka fotke fragmentu mojej kotlowni (w dodatku z troche
    zalanymi scianami, wiec sie chwale:

    http://szyna.civ.pl/kotlownia.jpg

    Z lewej bufor, na gorze wymiennik ciepla z kominka, na dole glowny
    rozdzielacz z podlogowki (jeszcze wisza wolne wyjscia na rury na
    poddasze i do piwnicy).

    :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2009-11-29 20:31:51
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wylewki robilem na poczatku maja i tego problemu nie mialem, raczej staralem
    > sie zachowac wilgoc maksymalnie wewnatrz polewajac posadzki i nie otwieralem
    > okien. Pozniej przyszedl mokry czerwiec, lipiec i posadzki schly w sumie 3
    > miesiace nawet przy permanentnie otwartych oknach. :-)

    Mokre miesiące, ale ciepłe. Gdyby był to wrzesień/październik to miałbyś
    mokre okna. :-)

    A jak było z tynkami?

    M.

  • 33. Data: 2009-11-29 20:49:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mokre miesiące, ale ciepłe. Gdyby był to wrzesień/październik to miałbyś
    > mokre okna. :-)

    Kto wie, moze tak, ale po tygodniu praktycznie mozna zaczac juz wietrzyc.
    Kiedy suszylem posadzkii to bylo tak mokro, ze wilgoc doslownie byla
    wszedzie. W firmie dostawalem rozklejajace sie pudelka z towarem od wilgoci
    gdzies na magazynie. Pamietasz, ze ryby zbierali z pol po rozlewiskach?

    > A jak było z tynkami?

    Z tynkami nie mialem problemu. Byly robione od poznej jesienie przez zime z
    przerwami do wiosny. Wyobraz sobie, ze okna nie byly zarosiale mimo czesto
    mrozu na zewnatrz. Natomiast kominy wentylacyjne przy wylotach byly
    oszronione. Dom nie byl ogrzewany i moze to sobie schlo jakos tak
    sukcesywnie. Fakt, ze drzwi zewnetrzne to pozbijane deski byly, wiec
    przewiew ze hoho.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-11-29 20:56:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    m.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Z lewej bufor, na gorze wymiennik ciepla z kominka, na dole glowny
    > rozdzielacz z podlogowki (jeszcze wisza wolne wyjscia na rury na

    Pompy dla estetyki zamknalem w szafce wtynkowej.
    Te wskazniki na rurach to termometry czy manometry?

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-11-29 21:02:02
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > gdzies na magazynie. Pamietasz, ze ryby zbierali z pol po rozlewiskach?

    Część osób o tym zapomina, tzn. o tym, że miesiące letnie mogą być
    wilgotniejsze (i z reguły są) niż zimowe. W zimę podgrzewasz zewnętrzne
    powietrze, które ma ok. 0C do 15C i jest sucho. W lato masz 30C i
    wilgotność ok. 100% (tak bywało np w lipcu tego roku). Niby można
    podgrzewać do 40C i wietrzyć ale jeszcze nie spotkałem się z tym, by
    ktoś tak robił.

    > Z tynkami nie mialem problemu. Byly robione od poznej jesienie przez zime z
    > przerwami do wiosny. Wyobraz sobie, ze okna nie byly zarosiale mimo czesto

    póóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóół roku :-) Miały kiedy sukcesywnie
    schnąć. Nie dziwota. Ciekawe jak by było, gdyby ci położyli w tydzień.
    :-) A potem w dwa dni wylewki. :-)

    M.

  • 36. Data: 2009-11-29 21:16:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > póóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóół roku :-) Miały kiedy sukcesywnie
    > schnąć. Nie dziwota. Ciekawe jak by było, gdyby ci położyli w tydzień. :-)
    > A potem w dwa dni wylewki. :-)

    Dokladnie 7 miesiecy. Te tynki to moja najwieksza porazka na tej budowie.
    Nie ze sa jakies zle, ale bylem glupi i nie policzylem zaliczek. Nie mialem
    czasu na liczenie i sprawdzanie ile zrobili, za to mialem dobra reke zeby 6
    tysiecy dac jak sie okazalo na konto przyszlych prac. Efekt byl jaki byl.
    Nie chce mi sie nawet tego wspominac. Budowa uczy pokory nie ma co.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-11-29 22:08:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Lis, 21:56, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Pompy dla estetyki zamknalem w szafce wtynkowej.

    No co Ty - przeciez to kotlownia, ja to bym je na ornamencie
    wyeksponowal jakby sie dalo - to najwazniejsze komponenty i takie
    ladne kolorki maja he he ;D

    > Te wskazniki na rurach to termometry czy manometry?

    Dwa termometry (zasilanie / powrot) i manometr. Ten na zasilaniu
    troche nieprzemyslany - zadzialal dopiero po odpowietrzeniu
    (poluzowanie gwintu i az powietrze zeszlo), jak sie woda odgazuje to
    problemu byc nie powinno ale przypuszczam ze przez pare nastepnych dni
    moze byc jeszcze problem z jego zapowietrzaniem :-) Choc moze nie,
    zobaczymy ;) Narazie pokazuje prawidlowo. Jakby co temperature na
    zasilaniu mam jeszcze na wyswietlaczu sterownika (tego co wisi w samym
    srodku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2009-11-29 22:27:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    c.googlegroups.com...

    > No co Ty - przeciez to kotlownia

    No wlasnie, dla tego pochowalem. :-) Wole widok drzwiczek w scianie niz
    rurologie przeplatana z kablologia. Niektorych rzeczy nie dalo sie, jak
    przylacze wodne z wodomierzem i reduktorem, ale reszte upycham jak tylko
    moge. :-) Wiem kopniety jestem.

    , ja to bym je na ornamencie
    > wyeksponowal jakby sie dalo - to najwazniejsze komponenty i takie
    > ladne kolorki maja he he ;D

    Mi wystarczy sprzeglo i mieszacz na scianie by przestac lubic te widoki. :-)

> [...]
    > zobaczymy ;) Narazie pokazuje prawidlowo. Jakby co temperature na
    > zasilaniu mam jeszcze na wyswietlaczu sterownika (tego co wisi w samym

    A no wlasnie, chcialem Ci napomknac bys obcial te fjuty jakie sobie z wielka
    pieczolowitoscia pozgrzewales, bo inaczej beda Ci pokazywac temp. nie wiem w
    sumie czego. Nie wspominajac juz o odpowietrzeniu z czym juz miales
    problemy. :-)
    Termometry montuje sie w trojnikach GW wkrecajac tak rurke, by nie dlawila
    przeplywu i jednoczesnie "odczytywala" rzeczywista temp. tego co mierzy.
    Czasami niezbedne sa przedluzki dystansujace do wkrecenia na odpowiednia
    dlugosc tulejki oslonowej termometru.
    Wiem znow sie czepiam, ale to w dobrej wierze.:-)

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-11-29 22:39:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Lis, 23:27, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pieczolowitoscia pozgrzewales, bo inaczej beda Ci pokazywac temp. nie wiem w
    > sumie czego. Nie wspominajac juz o odpowietrzeniu z czym juz miales

    Ale pokazuja jak trzeba - tylko kwestia zeby sie nie zapowietrzaly i
    bedzie git :) Specjalnie dzisiaj zmienialem recznie ustawienie
    mieszacza i obserwowalem szybkosc zmian - temp. na termometrze
    zmieniala sie prawie tak samo szybko jak z czujnika elektronicznego.

    > Termometry montuje sie w trojnikach GW wkrecajac tak rurke, by nie dlawila
    > przeplywu i jednoczesnie "odczytywala" rzeczywista temp. tego co mierzy.

    Ta kapilara w trojniku GW na pewno blokowalaby przeplyw :) Na powrocie
    jest odpowiednio - trojnik i do niego dopiero przejscie na GW.
    Kapilara swoim denkiem "licuje sie" z jakby hm, powierzchnia rurki :-)
    Ale spoko - woda ma dobra przewodnosc cieplna, a wahania temperatur w
    tym ukladzie sa w koncu baaardzo niewielkie. Jak pisalem - nawet ten
    gorny termometr oddalony o ~10cm mierzy prawidlowo temperature i to
    praktycznie bez zadnego opoznienia :)

    > Czasami niezbedne sa przedluzki dystansujace do wkrecenia na odpowiednia
    > dlugosc tulejki oslonowej termometru.

    Szkoda roboty i kominowania ;) A moze poprostu miales krotsze kapilary
    w tych termometrach niz ja :)

    > Wiem znow sie czepiam, ale to w dobrej wierze.:-)

    No wiem wiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2009-11-29 23:21:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Szkoda roboty i kominowania ;) A moze poprostu miales krotsze kapilary
    > w tych termometrach niz ja :)

    Prawdopodobnie, moje maja nie wiecej jak 5cm, dluzsza mam w zasobniku na oko
    ok. 10cm.

    Pozdro.. TK