  • 21. Data: 2009-11-29 18:49:39
    Temat: Re: taram pam pam (fanfary) odpalilem kotlownie!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Lis, 17:34, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Ku mac, a mi wczoraj padl nowiutki kociol. Po prostu nie odpalil i wyswietla
    > kod bledu. Co za szajs. Od poczatku nie wskazuje prawidlowo temp. CWU a
    > teraz to. Zaprogramowalem by nagrzal z rana zanim rodzinka przyjedzie a tu
    > kicha, w chalupie 11C.
    > Ale gratuluje trudnego to trudnego, ale jednak postepu. :-)

    Dzisiaj z rana rozpalilem troche bardziej "agresywnie" w kominku - tj.
    mniejszymi szczapami, po 6h bufor rozgrzal sie do sredniej ok ~40st C.
    Ale przez caly czas smiga pompa z podlogowki (jeszcze dalej na III
    biegu) - zasilanie 20st, powrot 15st. Biorac pod uwage ze pompa na III
    biegu przy moich oporach instalacji powinna pompowac ok 2m3/h to przy
    takiej roznicy temp. w godzine zuzywam.. ok 11,5kWh. Kominek ma 15kW
    wiec wszystko by pasowalo :) Pozostale 3,5kW w 6h powinno 1000l
    podgrzac o ... ~21 stC czyli do ~32-35st C. Mozna wiec powiedziec, ze
    wszystko poki co dziala z iscie aptekarska dokladnoscia ;-)

    > Przy tych temp. prawie nie widac spadkow. :-)

    Jezeli utrzymujesz w srodku 21 stC, a na zew. jest srednio ~7-8, to
    roznica wynosi 14 st C. Przy -20 roznica bedzie wynosila 41st C, czyli
    pomieszczenia beda sie wychladzac zaledwie 3 razy szybciej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-11-29 18:51:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku okien drewnianych wymogiem technologicznym jest zrobienie
    > najpierw wylewek.

    No to podlogowkarze powinni ustalic cos z okniarzami drewnianymi. :-)

    > O ile wylewki można zabezpieczyć przed szybkim wysychaniem (np. folia) o
    > tyle okien nie da się zabezpieczyć przed wilgocią od tynków i wylewek.

    Latwiej powiedziec, trudniej zrobic. :-)

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-11-29 19:04:59
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No to podlogowkarze powinni ustalic cos z okniarzami drewnianymi. :-)

    To jest trochę okazja do zabrania gwarancji przez okniarzy. Zwykle okna
    robi się wcześniej, coby całej chaty okoliczni nie wynieśli.

    > Latwiej powiedziec, trudniej zrobic. :-)

    Piszesz o zabezpieczaniu okien, czy zabezpieczaniu wylewek.

    Zawsze wyjściem są okna plastykowe. Tutaj rygor jest mniejszy,
    zwłaszcza, że dużo wody to mają tynki, w wylewkach jest jej niedużo,
    więc i niedużo do odparowania.

    M.

  • 24. Data: 2009-11-29 19:20:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Piszesz o zabezpieczaniu okien, czy zabezpieczaniu wylewek.

    Wylewek. Po swierzych wylewkach latwo sie nie chodzi, do tego przeciagi
    folie moga, no wiadomo, wiec trzeba by czyms dociskac a to kolejne
    chodzenie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-11-29 19:22:09
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    >
    > Wylewek. Po swierzych wylewkach latwo sie nie chodzi, do tego przeciagi
    > folie moga, no wiadomo, wiec trzeba by czyms dociskac a to kolejne

    Po świeżych chodzi się po styropianie :-) (który zwykle zostaje z wylewek).

    M.

  • 26. Data: 2009-11-29 19:35:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Po świeżych chodzi się po styropianie :-) (który zwykle zostaje z
    > wylewek).

    No tak wiem, ale dalej to nie latwe, technicznie wbrew pozorom nie bedzie to
    szybkie i proste, ze sie da to ja nie watpie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-11-29 19:36:56
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No tak wiem, ale dalej to nie latwe, technicznie wbrew pozorom nie bedzie to
    > szybkie i proste, ze sie da to ja nie watpie. :-)

    Można też folią (która została z wylewek) zakleić otwory okienne :-)

    A co można zrobić z oknami?

    M.

  • 28. Data: 2009-11-29 19:41:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Można też folią (która została z wylewek) zakleić otwory okienne :-)

    I to pewnie najlepsze.

    > A co można zrobić z oknami?

    Zamknac. :-)

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-11-29 20:00:49
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Zamknac. :-)

    No i zbierać szmatą wodę z okien i wyżymać na zewnątrz :-)

    M.

  • 30. Data: 2009-11-29 20:21:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No i zbierać szmatą wodę z okien i wyżymać na zewnątrz :-)

    Wylewki robilem na poczatku maja i tego problemu nie mialem, raczej staralem
    sie zachowac wilgoc maksymalnie wewnatrz polewajac posadzki i nie otwieralem
    okien. Pozniej przyszedl mokry czerwiec, lipiec i posadzki schly w sumie 3
    miesiace nawet przy permanentnie otwartych oknach. :-)

    Pozdro.. TK