  • 21. Data: 2017-04-27 21:50:34
    Temat: Re: więźba na dach klasy C27
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Drewno się suszy co najmniej 9 miesięcy. Gość Ci nawija makaron na uszy, w
    > sierpniu to ono będzie może trochę suchsze z wierzchu.

    Tak tylko znowu nadmieniam, że na suszenie drewno ma jego grubość.Wystarczy, żeby
    drewno było (przełożone, pod dachem) miesiąc na jeden centymetr grubości, a jest
    dobre do budowy.Bo do całkowitego wyschnięcia potrzeba mu powyżej kwartał za
    centymetr.A jeszcze sezonowanie...
    pozdro.abomito

  • 22. Data: 2017-04-27 22:22:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 21:29:55 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Drewno się suszy co najmniej 9 miesięcy. Gość Ci nawija makaron na uszy, w
    > sierpniu to ono będzie może trochę suchsze z wierzchu.

    jaki makaron? przeciez on nie mówi ze bedzie robil z suchego tylko dokladnie
    odwrotnie - zrobi zanim zdązy zacząć schnąć. I tak ma być. Robi sie albo z suchego
    albo świezego. Ta druga wersja jest znacznie tansza a równie dobra.

    b.

  • 23. Data: 2017-04-27 23:28:36
    Od: abomito <a...@w...pl>

    odwrotnie - zrobi zanim zdązy zacząć schnąć. I tak ma być. Robi sie albo z suchego
    albo świezego. Ta druga wersja jest znacznie tansza a równie dobra.

    Dodatkowo większość cieśli woli robić z mokrego, bo tak się nauczyli .
    Odwrotnie: trudno znależć fachowca, który woli podsuszone- bo się krzywi.Jasne,
    lepiej bo wiadomo jak kłaść, ale ile roboty gdy kantówka śmiglasta...
    Bo na suchym drewnie to i dzieci mogę...

  • 24. Data: 2017-04-28 14:44:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Apr 2017 21:35:29 +0200, Borys Pogoreło

    > nie sposób kupić lepszego drewna, bo wszyscy chcą najtańszy
    > paździerz, który zniknie pod dachówką.

    Skoro zniknie, to czemu się dziwić? ;)
    Sam będę brał paździerz. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-04-28 18:40:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 Apr 2017 14:44:19 +0200, Myjk napisał(a):

    > Skoro zniknie, to czemu się dziwić? ;)
    > Sam będę brał paździerz. ;P

    A pod fundament gruzu nasypiesz? ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2017-04-28 20:19:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Dach ma 330m2 (dwuspadowy nad parterówką)

    Przy 30*, to poddasze "nieużytkowe" będzie tylko z nazwy ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2017-04-28 21:04:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Apr 2017 18:40:42 +0200, Borys Pogoreło

    > A pod fundament gruzu nasypiesz? ;)

    Nie zawibrowałem betonu na ławach. :P
    Gruz się sam zrobi. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2017-04-28 21:05:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 08:30:28 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > tak 14,5m3 to sama wieźba, do tego pełne deskowanie.
    > Dach ma 330m2 (dwuspadowy nad parterówką)

    az wlazłem w moje archiwum na mój dom o pow. użytkowej 143 poszło:
    struganego suszonego na konstrukcję szkieletora 6,3m3
    świeżego mokrego na strop 2,3m3
    świeżego mokrego na więźbę6,7m3 (dachu mam ok 200m2)

    b.

  • 29. Data: 2017-05-29 16:21:25
    Od: Kwinto <j...@w...pl>

    W dniu 26.04.2017 o 22:10, uciu pisze:
    > W zadnym z okolicznych tartaków nie oferują C27 na więżbe....

    Trzeba było zapytać, czy drewno było ścinane w styczniu przy ubywającym
    księżycu. Na pewno byłoby mocne.
    Wyobrażam sobie minę kierownika tartaku :).

    polecam:
    http://www.justwoodit.com/thoma_holz_100/drewno_ze_s
    cinki_w_odpowiedniej_fazie_ksiezyca_tzw_drewno_ksiez
    ycowe-22.html

    Niedawno był o tym film w TV, przekonujący.

    pozdrawiam, K

  • 30. Data: 2017-05-29 16:23:10
    Od: Kwinto <j...@w...pl>