  • 11. Data: 2018-04-20 13:46:03
    Temat: Re: zabezpieczenie studni płytą OSB
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2018 13:28:59 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > U mnie taki wlaz byl zrobiony na obreczy z kola z furmanki.
    > Troche betonu (5-7cm) plus troche siatki do zbrojenia. To pancerne nie musi byc.

    Taki sam właśnie dziadek (chyba) zrobił w latach 60tych i jest do dzisiaj. Kilka razy
    jak czyściłem stuydnię tyo go zdejmowałem
    Dzisiaj sa gotowe betonowe włazy i tez spokojnie samemu na wysokość tego jednego
    krega ułożyć mozna.

  • 12. Data: 2018-04-20 13:52:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2018 12:48:01 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > Prawdę mówiąc to taka płyta by mi najbardziej pasowała, ale sam jej nie
    > wtargam. Opcja z metalowym włazem mi bardzo by pasowała (to co teraz
    > robie to rzeźbienie - płyta będzie przecięta na 1/3 lub 1/2 na zawiasie
    > i z zamkiem na kłódkę by dzieci nie otworzyły.
    >
    > a ta emaila nie odpadnie od płyty OSB? Nigdy takiego czegoś nie
    > malowałem....
    http://kinbet-krakow.pl/pokrywy-betonowe/

    Kup coś takiego, na złomie poszukaj grubej blachy, dotną Tobie na miejscu palnikiem.
    Przykręć zawiasy jakiś skobel do kłódki i będzie ok
    Ps
    Gotowce sa do kupienia jak widze
    https://sprzedajemy.pl/oslona-pokrywy-szamba-zabezpi
    eczenie-studni-dreny-lodz-2-a1d299-nr54044562

  • 13. Data: 2018-04-20 13:54:19
    Temat: Re: zabezpieczenie studni OSB
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >m.in. pitnej w
    bylo tak od razu...
    to nie, oczywiscie ze nie. cholera wie co sie tam zacznie wydzielac.
    ale w takiej sprawie to ia samo osb nie za szczesliwe.
    bedzie obciekac. diabli wiedza czym to sie klei, o ile ogolnie nie ma sprawy
    to jak sie podkruszy i powpada do studni?

  • 14. Data: 2018-04-20 13:57:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2018 13:46:40 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    raz na zewnatrz. Farby nie zaluj bo nie jest bardzo droga.

    > jakaś nazwa? nie pokruszy się to na OSB?

    Za namowa Zenka tez w tym roku epoksydową farba bede malował pierdoły w ogrodzie
    Kupiłem taka
    http://allegro.pl/farba-emalia-epoksydowa-epoksylak-
    1l-kolory-i7274340527.html
    Do tego
    http://allegro.pl/utwardzacz-do-emalii-epoksydowej-s
    kladnik-b-1l-i7274355542.html
    i jutro planuje malowanie
    Tańszej epoxydowej nie znalazłem

  • 15. Data: 2018-04-20 14:00:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2018 13:52:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Gotowce sa do kupienia jak widze
    > https://sprzedajemy.pl/oslona-pokrywy-szamba-zabezpi
    eczenie-studni-dreny-lodz-2-a1d299-nr54044562

    Albo takie
    https://www.olx.pl/oferta/pokrywa-betonowa-zbrojona-
    dekiel-nakrywa-przykrywa-CID628-IDmg8KY.html#ae27352
    4d2

  • 16. Data: 2018-04-20 15:57:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od dawna uzywam farb epoksydowych firmy Rafil. Maja epoksydowe dopuszczone do
    kontaktu z zywnoscia. Ostatnio kupilem betonmal tej firmy. Drewno nia malowalem,
    laminat szklano epoksydowy z niej zrobilem. Nie bedzie odpadala ani sie luszczyla bo
    mam inna epoksydowa pomalowane okna i od kilkunastu lat nic sie nie dzieje.

  • 17. Data: 2018-04-20 16:06:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz ze rozrabia sie tyle ile zamierzasz uzyc. Lepiej dorobic niz zeby zostalo. Ze
    dwie doby da sie zmieszana z utwardzaczem w lodowce przetrzymac w szczelnym
    opakowaniu. Teraz cieplo sie zrobilo, na puszce bedzie napisane ze po zmieszaniu
    kilka godzin nadaje sie do malowania, ale jak jest cieplo to na wiecej niz cztery
    godziny bym nie liczyl. Nie wiem jak ta co kupiles sie zachowuje ale z rafilu sa
    doskonale. Mozna iloscia utwardzacza zeobic od polysku do matu. Doskonale sie
    rozplywa i nie ma tendencji do sciekania, zacieki trudno sie robia. Zawsze malowalem
    walkami z gabki. Wytrzymuje taki walek od pol godziny do godziny potem zaczyna sie
    rozpadac. Zadnych wypasionych walkow nie polecam bo nie widze mozliwosci umycia po
    malowaniu.

  • 18. Data: 2018-04-20 16:14:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bym mial dac ze sto piecdziesiat zlotych albo malowac plyte to bym sam sobie z
    betonu taka pokrywe odlal. Trzeba wybrac troche ziemi zeby w wymaganym ksztalcie
    dolek sie zrobi. Wylozyl jakas stara folia i zalal betonem. Do tego kilka drutow
    utopil w betonie.

  • 19. Data: 2018-04-20 19:54:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    dolek sie zrobi. Wylozyl jakas stara folia i zalal betonem. Do tego kilka drutow

    Jak mam się pieprzyć w robienie form i posiadanie wieka nierównego +
    niezbyt wytrzymałego to 150pln mnie nie przeraża. Zwłaszcza w
    konfrontacji z utratą życia przez dziecko, że o odpowiedzialności karnej
    za zaniedbanie nie wspominając....

  • 20. Data: 2018-04-20 20:54:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.04.2018 o 11:43, sirapacz pisze:
    > Mam studnię powierzchniową starą jak świat. Chcę ją zabezpieczyć płytą
    > OSB aby ktoś nie wpadł do środka. Wykroiłem sobie koło o średnicy
    > studni, kupiłem okucia by to związać z kręgiem....ale czym zabezpieczyć
    > samą płytę, by woda jej nie zabiła i była dalej wytrzymała mechanicznie?
    >
    > Lub jeśli płyta OSB to słaby pomysł to czym innym to zabezpieczyć biorąc
    > pod uwagę, że muszę być w stanie dźwignąć to sam (więc płyta betonowa
    > raczej odpada).
    >
    > sir

    mam taką dziurę w podłodze garażu, która nazywa się "kanał" Jest on
    przykryty dechami o grubości 3cm, pomalowanymi jakimś tanim
    "drewnochronem" Czy Ty byś nie mógł tak samo zrobić ze studnią?

    ToMasz