  • 41. Data: 2013-02-15 13:01:13
    Temat: Re: zuzycie pradu na CO - pompa ciepla, nowe wyniki ;)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:63b19a3c-22f9-49cd-b8a1-d0680d1986b7@googlegrou
    ps.com...

    >OK ale nie napiszesz mi ze w lutym codziennie solar Ci laduje CWU do
    >50stC - sam pisales ze "przedwczoraj tyle miales".

    W czym problem. Tak napisałem. Ale w lutym 2012 bywało że przez 3-4 dni
    bywało słoneczko.

    >Zakladajac ze co dwa dni da Ci 15kWh to masz 15 * 15 = 225kWh. W lutym 2012
    >pompa na potrzeby CO+CWU zuzyla mi 1343kWh, czyli wyprodukowala ok 4700kWh
    >energii. 225kWh to niecale 5% - gdzie te 60% o ktorych pisales wczesniej !?
    >:)

    Dlaczego ty liczysz wziąż moje zapotrzebowanie do twoich danych. Adam wróć
    do początku. Ja tam pisałem że 60% to 60 % mojego letniego zapotrzebowania
    na CWU. Adam zacznij w końcu czytać nie po łebkach.
    U mnie w lecie na CWU potrzebuję około 400kWh. Z tego 60% to jest 24kWh.
    Przy czym to wszystko liczone na "około" czyli może i być 55% jak 65%.
    Pogoda zmienna jest
    Teraz nie dam rady, ale potem podejdę do sterownika i sprawdzę dokładnie ile
    w lutym zeszłego roku było. W samym styczniu pamiętam było ponad 120kWh więc
    myślę że w lutym ponad 200kWh może być.

    Marek

  • 42. Data: 2013-02-15 13:04:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 12:51:43 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A o kosztach inwestycji zapomniał?

    Te juz liczylem - w przypadku pompa VS gaz wychodzi ze zwrot po 5 latach. W przypadku
    pompa VS gaz+solary wyjdzie gdzies po 3 latach. Na korzysc pompy oczywiscie.. Teraz
    licze czy oplaciloby mi sie dokupic w tym momencie solary (tak jak Ty dokupiles je do
    gazu). Nie oplacilo by sie.

    > Tak więc ty masz PC za 22tysiące zł, która na potrzeby CWU grzeje tą wodę w
    > baniaku ze sprawnością COP góra 2,0 (optymistycznie) a ja mam solary za

    Przy CWU grzeje z COPem 3. COP2 to pompa powietrzna osiaga dla CWU ;)

    > 4,5tysiąca zł które grzeją z COP prawie 50. To 25x wyższa sprawność niż u
    > ciebie, a ty zaklinasz rzeczywistość i twierdzisz że jest inaczej.

    Ja tylko licze czy w moim przypadku by sie oplacilo. I stwierdzam ze nie :) I
    zadowolony jestem ze mam jedno urzadzenie wielkosci pralki ktore zalatwia mi cale
    cieplo w domu - nie musze latac z miotelka co rano i odsniezac solara :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2013-02-15 13:09:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 13:01:13 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Dlaczego ty liczysz wzi�� moje zapotrzebowanie do twoich danych. Adam wr��
    > do pocz�tku. Ja tam pisa�em �e 60% to 60 % mojego letniego zapotrzebowania
    > na CWU. Adam zacznij w ko�cu czyta� nie po �ebkach.

    Gdzie tak napisales? Cytuje:

    "Co rok mniej wi�cej w pierwszej po�owie kwietnia wy��czam kocio�
    gazowy i przypominal sobie o nim dopiero gdzie� w listopadzie. Miesi�ce
    luty, marzec mam oko�o 60% zapewnione z solar�w, najgorzej w grudniu i
    styczniu, oko�o 30%. "

    Jezeli nawet wziac, ze SUMA tego co daje solar w lutym i marcu daje 60%
    zapotrzebowania to i tak to jest wierutne klamstwo. Policzmy raz jeszcze. U mnie luty
    i marzec 2012 poszlo (http://www.mojeco.pl/2011) - 2380kWh * 3,5 = 8330kWh. Ty masz
    ok 60% nizsze zuzycie czyli u Ciebie powinno pojsc ok. 5 tys kWh. Twierdzisz, ze w
    lutym i marcu solary daly Tobie 60% tego, czyli 3 tys kWh? Piszac wczesniej, ze w
    lutym miales 200kWh, a w marcu bodaj 400kWh? No przepraszam ale zaczynasz odwracac
    kota ogonem, a moim zdaniem palisz w tym kominku jak szalony i raczej blizej 5-8mp
    niz 2 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2013-02-15 14:04:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Trująca czy co? Przecież brakujące stopnie dogrzeje mi kocioł gazowy i już
    > się nadaje.

    Innymi slowy nie zapewni 60% pokrycia w lutym.

    > Nie ja tylko sterownik. Z poprzedniego dnia wody ciepłej przeważnie
    > zostaje, więc jak widzisz na drugi dzień kolektor tylko część pracy
    > poświęci na baniak wyrównując do 50stC a resztę na podłogę.

    Rozgrzewajac sie do 70C w otoczeniu ponizej zera?
    Ja jak mam 300 litrow wody o temp. 50C, to rano z poprzedniego dnia wiele
    nie zostaje.

    > podłogówka. W miesiącach marzec-kwiecień przeważnie jest to do 60-65stC

    Marzec, kwiecien to i przez chmury sporo nagrzeje.

    > A ja mam w ogrodzie i jak są opadu i rano odśnieżam podjazd to przy okazji
    > miotełką 30 sekund i solar odśnieżony.
    > Często gdybym tego nie robił to bym miał cały dzień zaśnieżony albo sam by
    > się oczyścił dopiero w południe a tak to od zaraz może podjąć pracę.

    Na dwa sloneczne dni w miesiacu to prawde mowiac olewam ten temat.

    > U mnie kocioł gazowy czuwa. Nic nie robię, nie pilnuję. Nie przejmuję się
    > że jednocześnie z solarami włączy się kocioł i na współkę będzie grzał
    > podłogę.

    No dokladnie. Wymiennik wpiety w powrot podlogowki.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2013-02-15 15:45:36
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-13 16:48, Adam pisze:
    > Hellou!
    >
    > W zeszlym roku pokazywalem wyniki, w tym jakos zapomnialem :) A dzieki temu ze
    sporo rzeczy w domu i samej instalacji poprawilem sa calkiem ladne. I tak wychodzi mi
    (uwaga - dane mam dopiero od 25-go listopada, trzeba doliczyc do calego sezonu
    jeszcze ok 200 pln, bo w pazdzierniku to trzy razy w kominku napalilem i bylo cieplo
    na pare dni do przodu :)

    > SUMA: 2409.95 kWh (tania: 1721.65 kWh, droga: 688.30 kWh)
    > KOSZT: 965.28 PLN (tania: 547.48 PLN, droga: 417.80 PLN)
    > SREDNIA / DZIEN: 29.75 kWh (tania: 21.25 kWh, droga: 8.50 kWh)
    > SREDNI KOSZT / DZIEN: 11.92 PLN (tania: 6.76 PLN, droga: 5.16 PLN)
    > PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 71.44% / droga: 28.56%
    >
    > I poszczegolne miesiace (w styczniu regulowalem instalacje i wyniki sie poprawily;)

    Altherma 8kW, WLKP, ok. 140mkw powierzchni użytkowej.

    U nas jak na razie nieco ponad 2630kWh/sezon, ok. 700kWh w drogiej taryfie.
    W kominku spalone 6 worków brykietu dębowego (każdy po 37kg), do tego
    choinka (najlepsza skrytka na choinkę jaką znalazłem) ;)
    Zima jest dużo cieplejsza od poprzedniej, ale prawie nie ma słońca za oknem.
    Oby tak dalej.

    yarecky.

  • 46. Data: 2013-02-15 19:16:52
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 15 lutego 2013 12:51:43 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Teraz licze czy oplaciloby mi sie dokupic w tym momencie solary (tak jak Ty
    >dokupiles je do gazu). Nie oplacilo by sie.

    Jasne że by się nie opłaciło. Adam to oczywiste przecież.

    > Tak więc ty masz PC za 22tysiące zł, która na potrzeby CWU grzeje tą wodę
    > baniaku ze sprawnością COP góra 2,0 (optymistycznie) a ja mam solary za

    >Przy CWU grzeje z COPem 3. COP2 to pompa powietrzna osiaga dla CWU ;)

    Pobożne życzenia z COPem 3. Poczytaj grupę zapaleńców na elektrodzie którzy
    siedzą w tym po uszy zawodowo.
    Zresztą Nawet COP 3 jest niczym nie istotnym do mojego COP 50.

    > Ja tylko licze czy w moim przypadku by sie oplacilo. I stwierdzam ze nie
    > :)

    Tobie nie! Mnie tak. Juz to pisałem wielokrotnie.

    > nie musze latac z miotelka co rano i odsniezac solara :)

    Adam ty dalej jak dziecko odpisujesz. Nie co rano i nie latam bo nie
    uczęszczałem do Hogwardu i te dwa ruchy miotłą przy okazji konieczności
    odśnieżenia 140m2 podjazdu to jest jak wiązanie butów przy strojeniu się na
    zabawę.
    No ale argument masz. Co nie?

    Marek

  • 47. Data: 2013-02-15 19:29:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Poczytaj grupę zapaleńców na elektrodzie którzy
    >
    > siedzą w tym po uszy zawodowo.

    Adamowi radzisz czytać grupę zapaleńców a sam nie czytasz grupy zapaleńców solarów.
    A wyniki o których Ty nam piszesz raczej nieosiągalne są dla ogółu.
    Gdzie nie spojrzeć ludziska narzekają ze ta zima dla solarów porażka(pojedyncze
    słoneczne dni) a Ty piszesz 60% zapotrzebowania;)
    Gazu zużywasz mniej jak podobni Tobie zapaleńcy z innych grup,
    Solary zwróciły się Tobie po 4 latach, zapaleńcom po min 8latach.
    Masz po prostu chłopie szczęście;)

  • 48. Data: 2013-02-15 19:40:37
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 15 lutego 2013 13:01:13 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Gdzie tak napisales? Cytuje:

    No i gdzie tam jest mowa o tobie???

    > Policzmy raz jeszcze. U mnie luty i marzec 2012 poszlo
    > (http://www.mojeco.pl/2011) - 2380kWh * 3,5 = 8330kWh.

    Ale na co!!!!! Pisz o CWU. O tym mowa. Nie licz CO.
    Rany julek Adam.. Udajesz czy jesteś....

    Daję link do zdjęć na których widać statystyki. Przeczytaj uważnie w nazwie
    pliku jest kiedy mniej więcej było zrobione zdjęcie, w którym miesiącu, bo
    to oznacza ze dany miesiąc nie jest w całości ujęty w statystyce
    ostatecznej.

    http://fotoo.pl/show.php?img=501607_pod-koniec-listo
    pada-2012.jpg.html
    http://fotoo.pl/show.php?img=501608_na-pocza-tku-mar
    ca-2012.jpg.html
    http://fotoo.pl/show.php?img=501609_w-drugiej-poa-ow
    ie-stycznia-2013.jpg.html

    Z mojej strony EOT a ty sobie myśl i uważaj co chcesz.

    Marek

  • 49. Data: 2013-02-15 20:01:17
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >Adamowi radzisz czytać grupę zapaleńców a sam nie czytasz grupy zapaleńców
    >solarów.

    Tak się składa że czytam i pisałem na niej niemal od samego początku.

    >A wyniki o których Ty nam piszesz raczej nieosiągalne są dla ogółu.

    A co mnie to obchodzi? Mowa o tym co jest u mnie.

    >Gdzie nie spojrzeć ludziska narzekają ze ta zima dla solarów
    >porażka(pojedyncze słoneczne dni) a Ty piszesz 60% zapotrzebowania;)

    Jesteś następną osobą która nie umie czytać ze zrozumieniem.
    Pisałem wyraźnie że chodzi o wcześniejsze lata zwłaszcza luty 2012 i że ten
    luty i u mnie słabo.

    >Gazu zużywasz mniej jak podobni Tobie zapaleńcy z innych grup,
    >Solary zwróciły się Tobie po 4 latach, zapaleńcom po min 8latach.
    >Masz po prostu chłopie szczęście;)

    Widocznie mam. A to za sprawą zdrowego podejścia do tematu i poprawnego
    wykonania instalacji.

    Marek

  • 50. Data: 2013-02-15 20:25:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 19:16:52 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Jasne że by się nie opłaciło. Adam to oczywiste przecież.

    Czyli kiedy by sie oplacilo?

    > Pobożne życzenia z COPem 3. Poczytaj grupę zapaleńców na elektrodzie którzy
    > siedzą w tym po uszy zawodowo.

    Tam siedza zapalency ktorzy robia swoje pompy z marnymi COPami. Ja nie musze czytac -
    ja mam podpiety licznik i widze ile pompa zuzywa pradu i w jakim czasie nagrzewa
    baniak 300l. A ze mam pompe mieszajaca w baniaku CWU to moge sobie zamieszac w
    zbiorniku tak ze w 5 minut mam od dolu do gory jednakowa temperature. Potem
    uruchamiam pompe i dogrzewa mi w ciagu okreslonego czasu wode do jednakowej
    temperatury w calutkim zbiorniku (od dolu do gory jest tyle samo stopni). I juz wiem
    jaki mam COP - i mowie Ci ze mam 3 :) Przy grzaniu podlogowki do 30stC mam COP 4,5,
    przy grzaniu do 40stC mam COP 3,6.

    > Tobie nie! Mnie tak. Juz to pisałem wielokrotnie.

    No OK. Ale jeszcze bardziej oplaciloby Ci sie zamontowac pompe ciepla niz instalacje
    gazowa + kociol gazowy + solary :)

> [...]
    > odśnieżenia 140m2 podjazdu to jest jak wiązanie butów przy strojeniu się na

    Jasne :) Tak samo mowia weglowcy ze codzienne czyszczenie kotla to tylko szczotka
    przeleciec i mopem umyc - 15 min roboty, nikt nie wspomina ze z kotlowni wychodzi jak
    murzyn i potem pol godziny jeszcze sie trzeba kapac :)

    Ja w tym sezonie zimowym ani razu podjazdu nie musialem odsniezac wiec dla mnie
    codzienne odsniezanie solarka byloby upierdliwe i niewygodne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.