  • Data: 2012-10-31 12:52:36
    Temat: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:139db6c1-6a1b-4e08-b956-2a6dff3144d2@go
    oglegroups.com...

    > Może ten Drzymała płacił tak jak tu u mnie niektóre firmy.
    > Gdzieś tam piszesz że ogłoszenia że szukają pracowników ciągle widzisz i
    > wnioskujesz na podstawie tego że bezrobocia niema.
    > W moim mieście ciągle są ogłoszenia że szukają pracowników ochrony(kilka
    > różnych firm ochroniarskich. Najlepiej z grupą inwalidzka ale to inny
    > temat.
    > I ciągle szukaja chetnych niewielu to znaczy że bezrobocia nie ma?
    > Wiesz ile płaca?- 5zł za godzine jakas umowa o dzieło czy inne zlecenie.

    Pisałem konkretnie np. o pracy w biurze i magazynie Tesco. W biurze około
    średniej krajowej w magazynie kilka stów mniej. Umowa o pracę o od
    pierwszego dnia. Chętnych szukali kilka miesięcy.

> [...]
    > To dochody moich tesciów z ostatniego pół roku. Mieszkanie mają komunalne,
    > komornik ich nie nachodzi, prąd i gaz nie odłaczony jakoś tam sobie
    > radzą(cuda w tej
    > Polsce się dzieją) ale nie takie życie chyba chodzi.
    > Powiedz mi jak oni(55lat i 60lat) maja być teraz "mobilni" i jechać na ten
    > Twój Śląsk chociażby. Na bilet na pociag to jeszcze większy probloem by
    > nie był ale tam
    > mieszkanie wynająć trzeba( pewnie z 1000zł) jedzenie darmowe na Śląsku też
    > nie jest a prace nawet jak od razu by znależli)(zawsze byłem optymistą) to

    Tak samo jak to robią ludzie emigrujący za pracą do Anglii, Skandynawii czy
    USA. Sprzedajesz co masz, kupujesz bilet i jedziesz/lecisz. Znajdujesz
    mieszkanie / lub na początek tylko jakiś pokój i do czasu znalezienia pracy
    żyjesz z tego co ze sobą przywiozłeś.

    A przy okazji obecnie mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu w Gliwicach (ponad
    60m2) i płacę obecnie niecałe 500zł z wodą i śmieciami. Do tego dochodzi
    tylko gaz i prąd, więc pisanie o mieszkaniu za 1000zł to manipulacja. A ci
    co tu przyjeżdżają za pracą (ciągle są tacy) przez pierwsze miesiące zwykle
    wynajmują tylko pokój.

    Kilka lat temu często spotykanym opisem na allegro był tekst w stylu
    "wyprzedaż wszystkiego bo wyjeżdżam - sprawdź inne moje aukcje" Ludzie
    sprzedawali naprawdę wszystko od mebli i sprzętu AGD, przez biżuterię i
    ubrania po książki i bibeloty. I o dziwo na wszystko byli chętni. Przed
    poprzednią przeprowadzką stwierdziłem, że nie chce mi się przenosić starych
    gratów których się trochę nazbierało i też spróbuję. Wszystko co wystawiłem
    się sprzedało. Od książek po złotówce aż po jakiś pozłacany zegarek po
    dziadku za kilka stów. W sumie zebrało się tego ponad tysiąc, a nie
    sprzedawałem sprzętów ani mebli tylko jakieś nieużywane drobiazgi, które się
    nagromadziły. Dlatego uważam, że praktycznie każdy ma coś co może sprzedać
    by mieć pieniądze na podróż i życie przez pierwszych kilka miesięcy w nowym
    miejscu.

    > Nie wspomne o tym że tu mieszkają ich córka która pracuje więc wnuczke oni
    > pilnuje. Więc jak oni mobilni się stana to kłopot ma córka i tak to jest w
    > życiu niestety.

    A tu się zgodzę. Trzeba wziąć pod uwagę wszystkie koszty i korzyści. W
    praktyce najczęściej sprawdzają się dwa scenariusze: 1. Jedna osobo wyjeżdża
    i przysyła kasę rodzinie - dla mnie nieakceptowalne bo rodzina jest
    najważniejsza - ale najprostsze w realizacji. 2. Wyjeżdża _cała_ rodzina i
    pisząc cała mam na myśli również dziadków itp.

    Pozdrawiam
    Ergie