  • 11. Data: 2016-07-19 13:27:51
    Temat: Re: Fundamenty, a wielkosc budynku
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 10:30:11 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Uciu nim wezmiesz sie za budowlanke to doucz sie troche, bo ekipom bedziesz
    > przeszkadzal :) Beton nie schnie tylko wiaze.

    przejęzyczenie:-) a mazidło było jakies zwykłe bo płatami łuszczyło się z wieńca i
    robili poprawki przed wyjazdem. Mimo wszystko wolałbym jakieś przerwy technologiczne
    :-)

    uciu

  • 12. Data: 2016-07-19 13:34:21
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 10:33:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A tego nie rozumiem - skoro wylali chudziaka (bardzo dobrze - przynajmniej
    > zbrojenie nie topilo sie w blocie) to potrzebowali jeszcze wiecej desek
    > zeby to pozniej zaszalowac?). Nie wiem tez co masz na mysli piszac
    > "lawy robic przez krzyze" ?

    w projekcie mieli zwykłe ławy i zbrojenie krzyżowe
    http://www.bocianek83.mojabudowa.pl/pliki/bocianek83
    /image/p1010037.jpg
    chudziak miał iść na spód tylko w miejscach fundamentów.
    Nie mieli wystarczająco desek do szałunku to zrobili tylko ramke i zalali chudziakiem
    po całości, na to wrzycili zbrojenie i zalali kolejną porcją betonu po całości.
    Kierbuda nie było wiec kto to sprawdzi jak jest?
    A ze inwestor płacił za beton... w sumie prawie 60m3 z chudziakiem:-)

    uciu

  • 13. Data: 2016-07-19 13:38:30
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 10:38:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > " Podłoże może być zarówno suche, jak i wilgotne."

    nie wiem czy to był dysperbit bo z tego co pamietam to był czarny a oni malowali
    czymś brązowym, Zresztą nie wazdne czym, w kazdym razie odpadał od mokrego wieńca.

    Ale dzięki już wiem coś więcej :-)

    uciu

  • 14. Data: 2016-07-19 13:39:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:34:22 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    całości. Kierbuda nie było wiec kto to sprawdzi jak jest?
    > A ze inwestor płacił za beton... w sumie prawie 60m3 z chudziakiem:-)

    Ah o to chodzi.. No to faktycznie - tzn. pod wzgledem wytrzymalosci to spoko
    - to bedzie mocniejsze i duzo lepsze dla inwestora niz same lawy, bo odrazu
    ma "chudziaka" pod podlogi :-) Kwestia jak sie inwestor umowil - czy za
    robote na gotowo na dana kwote (np. umowil sie na 100k pln do stanu surowego
    otwartego - robocizna + materialy), czy placi osobno za beton :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-07-19 13:40:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:38:31 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > nie wiem czy to był dysperbit bo z tego co pamietam to był czarny a oni malowali
    czymś brązowym, Zresztą nie wazdne czym, w kazdym razie odpadał od mokrego wieńca.

    Dysperbit jest brazowy, a wysychajac robi sie czarny ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-07-19 13:47:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:39:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > ma "chudziaka" pod podlogi :-) Kwestia jak sie inwestor umowil - czy za
    > robote na gotowo na dana kwote (np. umowil sie na 100k pln do stanu surowego
    > otwartego - robocizna + materialy), czy placi osobno za beton :)

    Jeszcze dodam, ze jezeli domek jest tak maly jak wkleiles wczesniej fotke
    to mogloby sie okazac, ze wylanie "po calosci" wyjdzie taniej, niz robocizna
    i bawienie sie w ukladanie szalunkow w srodku. Bo oprocz samego rozebrania tego
    trzeba pozniej uzupelnic braki piaskiem - zageszczajac warstwami co 10cm, a na
    tym pozniej wylac chudziaka. A samo zalanie "po calosci" nie jest zadnym bledem
    - taka monolityczna plyta wytrzyma wiecej niz jakby "wydzielic" lawy
    szalunkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2016-07-19 13:54:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:47:46 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > trzeba pozniej uzupelnic braki piaskiem - zageszczajac warstwami co 10cm, a na
    > tym pozniej wylac chudziaka. A samo zalanie "po calosci" nie jest zadnym bledem

    Przemyslalem sobie to ;) i w sumie to zalezy czy znajomy robi piwnice, czy nie?
    Jezeli robi piwnice to spoko. Jezeli nie, to i tak bedzie trzeba te
    przestrzenie zasypac piaskiem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-07-19 14:04:15
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:54:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przemyslalem sobie to ;) i w sumie to zalezy czy znajomy robi piwnice, czy nie?
    > Jezeli robi piwnice to spoko. Jezeli nie, to i tak bedzie trzeba te
    > przestrzenie zasypac piaskiem ;)

    piwnic brak a dom ma 15 x 9,5 a przestrzenie też musi zasypać:-)

    Z firmą był tylko ugadany na robote wiec nadmiarowe m3 betonu płacił extra.

    W sumie trzeba było kopać głębiej i piwnice byłyby w gratisie:-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 19. Data: 2016-07-19 18:12:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jul 2016 10:06:32 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Jeden, Ukrainiec, krzyknął 50 tys. netto. za SSO (z dachem). Drugi

    Gdzie takIch się bierze? Nasi za robocizne same fundamenty żądają 20
    tys

    --
    Marek

  • 20. Data: 2016-07-20 09:30:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jul 2016 18:12:08 +0200, Marek

    > Gdzie takIch się bierze?
    > Nasi za robocizne same fundamenty żądają 20 tys

    Mazowieckie, konkretnie Wawa.

    --
    Pozdor
    Myjk