  • Data: 2020-06-28 12:22:22
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/06/2020 11:59, Budzik wrote:
    > Tak tylko głosno mysle, z czego miałoby wynikac ewentualne
    > niedziałanie, skoro panele to takie specyficzne obciazenie ze mogaw
    > danym momencie dac zarówno 100% mocy jak i 0,1%.

    Panele w pewnym momencie generują za niskie napięcie. Więc tego 0.1%
    możesz już nie odzyskać.

    Zobacz:

    https://drive.google.com/file/d/1ioOQoY9USY_cqK52UG5
    7h3jwHydxenPk/view?usp=sharing

    To moje wczorajsze napięcie z jednej nitki PV. Widać cutt-off przy 300V.
    Innymi słowy panele muszą dać minimum 300V aby falwonik rozpoczął
    działanie. Takie napięcie pojwiło się u mnie wczoraj o 4:55 rano i
    spadło poniżej 300V o 20:55. Gdybym miał w łańcuchu więcej paneli
    zaczęło by kilka minut wczesniej, ale ryzyuje że przekrocze max napiecie
    (ono co prawda, przez obciązenie falownika, jest obniżane, ale chodzi o
    moment włączenia PV na pełną moc wyłacznikiem, nie może przekroczyć
    bodaj 800V).

    Falwonik dalej nawet i 25W w tym ostatnim tchnieniu, ale to nie jest
    wszystko co można z paneli uzyskać, to tylko graniczenie technologiczne.

    Przy czym nie ma o co walczyć ... więcej zabierze epwnie kilka minut
    chmur niż te obcinki z końców.