  • Data: 2011-09-21 11:10:31
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Amir napisał:
    > w każdym bądź razie miałem podobny problem.

    I toż samo było u mnie.
    Założenie było - dom dla rodziny 2+2 i skromne miejsce do pracy.
    Garaż... a gdzie tam !
    Przecież samochód nie potrzebuje domu, zwłaszcza że jak się w bloku
    mieszkało, to stał pod chmurką.

    Przy założeniach, że za metr wykończonego domu koszt budowy wychodzi
    średnio jakieś 2000 zł licząc bardzo skromne wykończenie, to mam
    powierzchni mieszkalnej z gospodarczą ok 175 m2 x 2 kzł/m2 - powinienem
    na dom wydać bez garażu 350 tys.
    Zmieściłem się w 300 z garażem.

    Teraz biorąc pod uwagę fakt, że im mniejszy dom, tym taniej wychodzi
    powierzchnia 1 m2, to okazuje się, że stumetrowy dom da się wybudować za
    200 tys, ale już za 150 byłoby ciężko - chyba że wszystko 'tymi rencami' :-)

    Zresztą toczyły się tu już nie raz dyskusje o opłacalności budowy małych
    domów i okazuje się, że mały wychodzi w sumie drożej... i pewnie gdyby
    domek miał mieć w sumie sto metrów, to garaż byłby znaczącą jego
    częścią, zatem wychodziłby drożej, niż w domu większym...

    No wiem... chodzi o to, że ktoś zakłada sobie budżet i chce się w nim na
    siłę zmieścić.

    Ja też zakładałem na wstępie 200 tys.

    Wszystkie argumenty rozumiem, jednak życie często weryfikuje wstępne
    założenia, a na budowie trzeba zawsze szacować wydatki z 20-30
    procentowym marginesem, bo jak nie, to można popłynąć. :-)

    pozdrawiam
    Robert G.