  • 11. Data: 2015-07-31 12:54:05
    Temat: Re: Absurd - garaz obudowany blokiem
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 31 Jul 2015 11:05:08 +0200, Ergie napisał(a):

    > Trza by dorwać KW. Gdybyśmy mieli prawdziwych dziennikarzy a nie pismaków to
    > któryś by się pofatygował - ostatecznie rolą prasy jest chyba wyjaśnianie
    > wątpliwości a nie szukanie sensacji, prawda?

    A są jeszcze takie?

    KW można dość łatwo namierzyć, tylko trzeba wyłożyć 30zł. Jeśli komuś się
    chce, to śmiało ;)

    > Że co? Pracownika na umowie na rok można tak samo zwolnić jak tego co ma
    > bezterminową. Różnica tylko taka że okres wypowiedzenia krótszy.

    Ale przy umowie krótszej, niż 6 miesięcy masz związane ręce.

    http://kadry.infor.pl/wypowiedzenie/okresy-wypowiedz
    enia/684400,Okresy-wypowiedzenia-umowy-na-czas-okres
    lony.html

    "Umów zawartych na okres krótszy niż 6 miesięcy nie można wypowiedzieć."

    > Owszem nie jest łatwo bo trzeba to uzasadnić np. likwidacją stanowiska, ale
    > co do zasady da się.

    W tym przypadku to za mało. Chyba jedynie dyscyplinarka lub wręcz upadłość
    pracodawcy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2015-07-31 14:06:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    > KW można dość łatwo namierzyć, tylko trzeba wyłożyć 30zł. Jeśli komuś się
    > chce, to śmiało ;)

    Wiem i dlatego mnie dziwi że żadnemu pismakowi się nie chciało. Za byle
    plotkę płacą 500-1000 a 30zł im szkoda wydać na dojście do faktów. A pewnie
    obyło by siębez płacenia bo mają znajomych zarówno w urzędach jak i w SM czy
    policji więc ktoś by im numer KW sprawdził.

> [...]

    lony.html

    > "Umów zawartych na okres krótszy niż 6 miesięcy nie można wypowiedzieć."

    Masz rację dlatego firmy zatrudniają na 7 miesięcy :-)

    > W tym przypadku to za mało.

    Masz rację.

    > Chyba jedynie dyscyplinarka lub wręcz upadłość
    > pracodawcy.

    Możesz też po prostu zwolnić z obowiązku świadczenia pracy. Musisz
    oczywiście zapłacić za cały okres ale nie blokuje Ci stanowiska i możesz od
    razu zatrudnić kogoś innego.

    Pozdrawiam
    Ergie