  • 61. Data: 2019-04-19 19:21:01
    Temat: Re: Choinka
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 18:58:40 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Chmielowski. A jak już mówimy o psach, to polecam książkę Elizabeth
    > Marshall Thomas "Tajemne życie psów":
    > http://lubimyczytac.pl/ksiazka/82542/tajemne-zycie-p
    sow
    > Ale może ona zachwiać Twoją wiarę w swoją boskość okiem psa.

    https://scr.pgr.pl/2019/04/2019-04-19_19-20-46-45980
    .png

    Swój do swego ciągnie.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2019-04-19 20:03:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2019 o 18:58 collie <c...@v...pl> pisze:

    > i na dodatek niecnie wykorzystuje dobrodusznego wodołaza do zachowań
    > sprzecznych z jego charakterem.

    Na podstawie czego taki wniosek?
    Ty wiesz jaki charakter ma nowofundland, mój kurier z dhl wie, ale jehowi
    nie wiedzą. Dla przeciętnego człowieka duży pies to duży pies, lepiej mu
    nie wchodzić w drogę :-)

    Niejedną książkę o psach przeczytałem. Mądrzejszy przez to niestety nie
    jestem...

    TG

  • 63. Data: 2019-04-19 20:05:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 19 Apr 2019 17:31:04 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > No, ale ja przecież to samo mówię...
    > Nie oznacza to jednak, że mamy się "zamykać" na nowe odkrycia/fakty.

    A to źle zrozumiałem przekaz - myślałem że kolega należy do tych
    szurniętych :) (co nieco mnie zdziwiło, bo nigdy nie zauważyłem takiej
    tendencji u kolegi, pomyślałem jednak że to być może wskutek jakiejś
    nagłej choroby).

    Ciekawostki to swoją drogą, zawsze fajnie poczytać - co prawda rośliny w
    ogóle mnie nie rajcują. Natomiast kilka miesięcy temu trafiłem na perełkę
    w podobnym temacie: https://bit.ly/2hVqt1F

    Mateusz

  • 64. Data: 2019-04-19 20:28:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2019 o 20:05 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Ciekawostki to swoją drogą, zawsze fajnie poczytać - co prawda rośliny w
    > ogóle mnie nie rajcują. Natomiast kilka miesięcy temu trafiłem na perełkę
    > w podobnym temacie: https://bit.ly/2hVqt1F

    To to ja wiedziałem bez żadnych eksperymetów. Każdy kto ma psa/kota(no
    może trochę przesadzam z tym kotem ;_)) wie to samo, a owca to trochę
    większy pies :-).

    To to jest perełka:
    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C32800%
    2Cryby-rozpoznaja-swoje-odbicie-w-lustrze.html

    Jak pomyslę o tych wszystkich karpiach, które za gówniaka pływały u mnie w
    wannie...

    TG

  • 65. Data: 2019-04-19 22:53:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 19:19, Adam Sz. pisze:

    > To po prostu czysty przypadek, do którego dopisana została legenda.

    No popatrz bardzo dziwne te przypadki. Poza tym przypadek to coś
    jednostkowego/jednorazowego, no może 2  czy 3 przypadki.

    Wyobraź sobie, że zobaczył byś motocyklistę. No przypadek. Wszak
    motocykliści jeżdżą po drogach i można zobaczyć ich pojedynczo, czasami
    grupkami. Ale zaraz widzisz następnego motocyklistę, a za nim następny,
    a za nimi kilku innych, a za tymi kilkoma jeszcze kilkudziesięciu, a za
    nimi kilkuset. Jadą z różnych stron w jedno miejsce. Będziesz twierdził,
    że to przypadek? Czy raczej stwierdzisz, że jest to zjazd motocyklistów?

    Widzisz, rzecz w tym, że tych jak to nazywasz "przypadków" było zbyt dużo.

    > Owszem - jednym rosną w domu piękne okazy, innym wszystko zdycha. Ale
    > nie przez to że mają magiczną aurę którą rośliny wyczuwają tylko po prostu
    > o nie lepiej dbają, nawożą, podlewają regularnie etc. Może też mają lepszy
    > mikroklimat panujący w mieszkaniu/domu (dlatego kwiatek zdychający u kogoś
    > - zaczyna nowe życie u kogoś innego kto ma "dobrą rękę" (czyt. np. bardziej
    > odpowiednią wilgotność i temperaturę w mieszkaniu ;))

    Przeczytaj dokładniej co ja napisałem, bo póki co to tylko niepotrzebnie
    bijesz pianę.

    Nie chodzi tylko o to, że moja mam lepiej dbała, ale o tysiące jak to
    nazwałeś "przypadków", które się powtarzały przez wiele lat. Ludzie,
    którym obumierały rośliny i nie chciały rosnąć, przychodzili do mamy i
    prosili, żeby do nich przyszła i podotykała te rośliny. Dziwnym jak to
    nazywasz "przypadkiem" rośliny te po wizycie mamy zbierały się w sobie i
    zaczynały pięknie rosnąć.

    Początkowo naśmiewałem się z mamy i byłem nastawiony do tego bardzo
    sceptycznie. Ale po setkach takich przypadków przestałem krytykować to
    co robiła, bo działo się to na moich oczach. Co ciekawe mama nie znała
    się na uprawach, a przychodzili do niej ludzie, którzy z dziada
    pradziada żyli z roli. Raczej mieli większe pojęcie o uprawach.

  • 66. Data: 2019-04-20 04:33:40
    Od: l...@g...com

    Chłopi nie zajmowali się hodowlą kwiatów. Niektóre z gospodyń miały ładne ogródki i
    tyle.

  • 67. Data: 2019-04-20 10:51:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-20 o 04:33, l...@g...com pisze:
    > Chłopi nie zajmowali się hodowlą kwiatów. Niektóre z gospodyń miały ładne ogródki i
    tyle.

    Jak nie? Jak tak. Brokuł, kalafior :)

    Praktycznie każdy gospodarz miał przydomowy ogródek, a w nim drzewa
    owocowe, krzewy, warzywa i zioła. Tak, tak kiedyś się nie kupowało
    kucharków czy innego świństwa w którym jest więcej konserwantów i soli
    jak ziół. Każdy gospodarz robił kopce (i nie chodzi tu o kopiec kreta) w
    których przechowywano przede wszystkim ziemniaki oraz warzywa. Na
    strychu zaś porozwieszane na sznurkach zasuszone zioła, które służyły
    jako przyprawy.

    Wtedy nie sadzono drzew czy krzewów ozdobnych jak obecnie tylko takie,
    które mogły dać jakieś plony czy to owoce czy jagody czy też właśnie
    kwiatki. Np. z kwiatków róży robiło się soki do picia, a z owoców wino.
    Każdy gospodarz miał w swoim ogródku poza drzewami owocowymi, krzewy:
    porzeczka (czarna, czerwona, biała), agrest, głóg, czarny bez,
    winorośla, róże, jeżyny, maliny, czasami ktoś miał borówki i czarne
    jagody itp.

    Jak więc widzisz masz błędne wyobrażenie tego o czym piszę, bo nie
    chodziło tylko i wyłącznie (jak to nazwałeś) o "hodowle" kwiatków
    prowadzoną przez gospodarzy, ale o uprawę takich właśnie przydomowych
    ogródków w których każda gospodyni miała to po co Ty teraz
    zapierdzialasz do marketu. O kwiatki w doniczkach też, bo w tamtych
    czasach była taka moda i zwyczaj. Poza tym spora część tych kwiatków
    także była wykorzystywana w celach leczniczych czy też spożywczych. Np.
    aloes, hibiskus, mięta itd.

    Teraz ludzie na podwórkach uprawiają kostkę brukową i tuje. Czasami
    jakieś krzewy ozdobne i kwiatki. Rzadko ktoś obecnie ma warzywa, krzewy
    czy drzewa owocowe.

    Wtedy podwórka były bardziej kolorowe, bo każdy skrawek ziemi był
    uprawiany i coś tam rosło i kwitło w przeróżnych kolorach.

    Dzisiaj z rabatkę z kwiatkami maku zaliczyłbyś nalot CBŚP i parę lat do
    odsiadki, a w tedy każda gospodyni w swoim ogródku uprawiała, aby na
    święta móc upiec makowca.

  • 68. Data: 2019-04-20 12:08:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 10:11, collie pisze:

    > Bo? To jest grupa dyskusyjna a nie ambona do obwieszczania, że moja
    > racja jest mojsza i nie ma gadania. Napisz o swoich racjach i zostaw
    > czytającym do przyjęcia, kto ma rację. Gdyż inaczej przyjdzie Zenek K.
    > i powie jak ten rabin ze szmoncesu: "collie, masz rację i ty, Budyniu
    > też masz rację. I moja żona też ma rację".

    Tylko, że grupa dyskusyjna jest po to, ab y wymieniać się wiedzą i
    ewentualnie poglądami, a ty tu przyłazisz i pieprzysz od rzeczy jak
    głupek, co ci ślina na ten twój niewyparzony jęzor przyniesie.

    "I takim skrytojebcom mówimy stanowcze - Nie!"

  • 69. Data: 2019-04-20 12:23:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-18 o 21:01, collie pisze:

> [...]
    > to nie byłoby szkoda drzewka. Gdybyś Ty to drzewko zerżnął i spalił,
    > bo było Ci zimno, to nie byłoby szkoda drzewka. Gdybyś Ty to drzewko
    > zerżnął i zrobił z niego papier, bo nie miałeś na czym pisać, to nie
    > byłoby szkoda drzewka. Ale gdy Ty to drzewko rżniesz tylko dlatego,
    > że jest przesilenie zimowe, to szkoda drzewka. Także tego ze szkółki.
    > Bo przyroda jest jedna i nic nie ma za darmo: by wyprodukować drzewko,
    > zubożasz ziemię i pobierasz zawartą w niej wodę. I tę cząstkę przyrody
    > marnujesz z tak błahego powodu jak przesilenie zimowe. Kumasz czacze?

    Dałeś kiedykolwiek swojej kobiecie lub swojemu homo-kochankowi kwiatka?
    Np.  z okazji imienin?

    Kosisz trawę? Przycinasz drzewka? Usuwasz z ogródka chwasty? One też
    chcą żyć!

    Tępiłeś kiedyś myszy, muchy czy inne paskudztwo nie zjadając ich?

    Odkażałeś kiedykolwiek kibel zabijając bakterie?

    Wg twojego głupiego toku myślenia każdy powinien żyć w dziczy. Nie
    powinno się betonować podwórek, a nawet stawiać domów, bo aby to zrobić
    ileś żyjących istnień trzeba zabić.

    Wybacza, ale w tej materii podzielam zdanie większości, że jesteś
    pierdolnięty.

  • 70. Data: 2019-04-20 13:13:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-18 o 22:48, collie pisze:

    > A ja kumam, że masz chłopską mentalność w odniesieniu do przyrody,
    > oddziedziczoną po wstępnych, którzy zawartość szamba wywozili na
    > pole a potem żarli zebrane z tego pola ziemniaki i kapustę. Skutki
    > takiej diety musiały się odbić także na możliwościach umysłowych
    > ich zstępnych. Jak widać.

    Ty zaś odżywiasz się tylko i wyłącznie roślinami hodowanymi
    hydroponicznie, nawożonymi tylko i wyłącznie nawozami sztucznymi?

    Jak widać tak produkowana żywność ma bardzo destrukcyjny wpływ na mózg.

    Jeżeli zaś chodzi o pożywienie hodowane na na własnych gównach to były
    wielokrotnie zdrowsze od obecnego pożywienia hodowanego na sztucznych
    nawozach.

    Po pierwsze człowiek kiedyś zjadał zdrową żywność bez konserwantów i
    całej tej chemii. Nie było domestosów i innego ścierwa, które obecnie
    leje się do kibli.

    Środkami czystości było zwykłe mydło - produkt najbardziej przyjazny
    środowisku i najbardziej ekologiczny. Nawet płyny do mycia naczyń nigdy
    nie były i obecnie także nie są szkodliwe czy dla środowiska czy
    człowieka w sensie jego zatruwania. Wręcz przeciwnie - są świetnym
    nawozem, który wzmaga wzrost roślin. Niestety z powodu tej właściwości
    oraz faktu, że kiedyś szamba były nieszczelne i wypłukiwane przez wody
    podskórne, a co niektórzy wprost wypuszczali do rowów melioracyjnych i
    rzek, a te z kolei do różnych akwenów wodnych - powodowało intensywny
    wzrost roślin wodnych, a te z kolei zabierały rybom tlen. W ten sposób
    detergenty zaburzały równowagę pomiędzy fauną i florą w rzekach i
    akwenach wodnych. Szkodliwe są natomiast środki czystości zawierające
    żrące substancje oraz niektóre składniki obecnych proszków do prania.

    Reasumując:

    Kiedyś gówna zwierząt czy też ludzkie były świetnym, ekologicznym i
    zdrowym dla ludzi nawozem. Obecnie nawozy sztuczne oraz herbicydy
    zatruwają żywność. Różnica pomiędzy nawozem naturalnym, a sztucznym
    polega na tym, że nawozy naturalne wytworzone są ze składników
    wielokrotnie przetwarzanych przez organizmy żywe, zwłaszcza bakterie,
    które potrafią je rozkładać do postaci przyswajalnych dla roślin, a
    jednocześnie nie zatruwających tych roślin. Nawozy sztuczne w
    bezpośredniej postaci są nierzadko trujące dla ludzi, a ze względu na
    zbyt duże dawkowanie, rośliny i bakterie nie potrafią ich wszystkich
    przetworzyć i ich nadmiar przedostaje się do roślin w niezmienionej
    postaci. Człowiek obecnie wraz z pożywieniem zjada część tych związków i
    się nimi zatruwa. Nie tylko nawozami sztucznymi, ale przede wszystkim
    używanymi na masową skalę herbicydami czyli środkami ochrony roślin. W
    przypadku nawozu naturalnego daje się bakteriom bardzo dużo czasu na
    przetworzenie szkodliwych substancji do postaci nieszkodliwej zarówno
    dla roślin jak i ludzi.

    Wtedy ludzie, którzy podlewali uprawy gnojówką nie używali nawozów
    sztucznych, ani herbicydów.

    W tym względzie masz bardzo mylne pojęcie.