  • 11. Data: 2019-02-22 18:43:25
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-22 o 15:58, Kris pisze:

    > Kto wg Ciebie więc powinien się wziąć za walkę ze smogiem?

    Oczywiście że rząd bo ma dbać o obywateli, tyle że nie w ten sposób,
    np obniżka cen gazu by dużo dała, potem można wdrażać inne programy.
    Tyle że to wszystko kosztuje, a jak widać to rząd jak na razie cały czas w
    trakcie kampanii wyborczej, dużo obiecuje a jak już coś robi to udaje że
    robi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2019-02-22 19:47:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gaz tez nie jest super rozwiazaniem. Z gazu jest tylko o 1/3 mniej CO2 niz z wegla.
    Rozwiazaniem sa elektrownie atomowe. Drogie w budowie ale dajace najtansza
    kilowatogodzine. Mnie ocieplenie pasuje. Przy takich temperaturach jak sa teraz za
    oknem zuzywam worek pelletu na cztery dni.

  • 13. Data: 2019-02-22 21:08:47
    Od: l...@g...com

    A ile waży ten worek pelletu?

  • 14. Data: 2019-02-22 21:18:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    15 kilo.

  • 15. Data: 2019-02-23 08:42:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > np obniżka cen gazu by dużo dała,

    Nie wiem czy wiesz, ale od 2004 jesteśmy w UE. Napisz proszę jak Twoim
    zdaniem rząd miałby obniżyć cenę gazu? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2019-02-23 10:37:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie wiem czy wiesz, ale od 2004 jesteśmy w UE. Napisz proszę jak Twoim
    > zdaniem rząd miałby obniżyć cenę gazu? :-D
    Może Ci przypomnę że u nas ceny gazu i energii są regulowane przez
    państwo to po 1
    a po 2 na cenę końcową składa się nie tylko sama cena gazu ale też
    opłaty przesyłowe, obsługa i VAT, jak popatrzysz na rachunek to
    zobaczysz że to prawie drugie tyle co gaz
    kosztuje.
    Zamiast bezsensownie wyrzucać pieniądze w błoto na durne programy np
    elektromobilności czy podobne, obniżka spowodowałaby że duża część ludzi
    wróciłaby do gazu, efekt na pewno byłby lepszy i szybszy niż z innych akcji.
    Teraz doszło do takich paradoksów że np Szczyrk który został
    zgazyfikowany chyba w
    latach 70 lub 80 teraz jest jednym z najbardziej zatrutych miast, bo
    ludzie wrócili do węgla jak gaz poszedł do góry.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2019-02-23 10:56:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Srutu tutu peczek drutu. Ludzie pamietaja co sie stalo z cena oleju opalowego. Dasz
    sobie kutasa w talarki pociac ze jesienia wygra pis a przegra po? Albo ze nie wygra
    czerwona banda?

  • 18. Data: 2019-02-23 11:50:58
    Od: l...@g...com

    Czerwona jako taka pewnie nie wygra ale w symbiozie z POKO kto wie.
    Co do cen oleju opałowego, to pamietam czasy, gdy litr kosztował poniżej 2 zł. Ludzie
    budowali kotłownie olejowe. Teraz to rzadkość.

  • 19. Data: 2019-02-23 12:21:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawa chwilowo zalatwiona. Slucham transmisji z konwencji pisu. Od lata 500+ na
    kazde dziecko a nie tylko od drugiego i obnizenie podatkow. Mozna isc w gaz.

  • 20. Data: 2019-02-23 14:54:44

    Fri, 22 Feb 2019 10:47:55 -0800 (PST), w
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Gaz tez nie jest super rozwiazaniem. Z gazu jest tylko o 1/3 mniej CO2 niz z wegla

    Następny "geniusz". CO2 nie odpowiada za zanieczyszczenie PM2,5, PM10 itd.