  • 91. Data: 2019-02-27 10:43:36
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 lutego 2019 08:42:01 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Tzn. chcesz robotom wypłacać minimalne pensje? Nowatorski pomysł, nie
    > powiem.

    fakt, tylko ze nie moj

    A może chcesz każdemu płacić X, niezależnie od tego czy pracuje
    > czy baluje?

    wlasnie o tym, mozna zlikwidowac wszystkie zasilki, wiekszosc systemu emerytalnego, a
    urzedasow zapedziec do produktywnej pracy

    Taki kretynizm akurat istnieje już - we Francji - pod nazwą
    > RMI (teraz chyba RSA).

    kazdy system mozna sprowadzic do absurdów, francja jest mistrzem

    b.

  • 92. Data: 2019-02-27 10:44:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 lutego 2019 09:16:59 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 27 Feb 2019 08:50:08 +0100, quent

    > Kłamie. :P To jako pierwszy obiecywał PiS,
    > tylko że standardowo obietnicy nie spełnił.

    mnie sie wydawalo ze jesli chodzi o spelnianie obietnic to pis jest raczej liderem, a
    nie w standardzie

    b.

  • 93. Data: 2019-02-27 11:23:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-27, Budyń <b...@g...com> wrote:
    > a pensja minimalna gwarantowana? Wydaje sie ze w dobie robotyzacji
    > produkcji to jest to zrobienia. Potrzebne, niepotrzebne, szkodliwe?

    Zależy jak reszta systemu jest ustawiona, ale MZ co do zasady nie jest
    to potrzebne. Jeśli stworzy się warunki, że każdy będzie w stanie (jeśli
    zechce) konkurowac na rynku pracy (edukacja, późniejsza praca), to po
    co? To jest oczywiście uproszczenie, ale stawki minimalne powodują to,
    że w określonych warunkach istnieje grupa ludzi, którym nie bedzie się
    chciało dobrze czegoś robić. Rolę państwa upatrywałbym raczej w
    tworzeniu warunków, że jest pewna nadprodukcja pracodawców, którzy biją
    się o pracowników. W takiej sytuacji sytuacja wyzysku z bardzo niską
    stawką nie powinna grozić i nie trzeba tego regulować.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2019-02-27 13:43:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Feb 2019 01:44:55 -0800 (PST), Budyń

    > mnie sie wydawalo ze jesli chodzi o spelnianie obietnic
    > to pis jest raczej liderem, a nie w standardzie

    Poprzednią kampanię oparli właśnie na obietnicy pińćset na KAŻDE dziecko i
    tej obietnicy nie spełnili. Już wiadomo dlaczego, żeby mieć kiełbachę
    wyborczą na kolejne wybory. A wiadomo, ciemny lud to kupi -- jak to mawia
    czołowy propagandzista pisu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2019-02-27 14:11:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Feb 2019 12:31:44 -0800 (PST), w
    <e...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Ale mozesz zostac wyborca pisu. Nikt o tym z wyjatkiem Ciebie wiedzial nie bedzie.
    Nie musisz ze wszystkim sie z nimi zgadzac zeby na nich glosowac. Mnie pasuja ze
    cztery punkty z ich programu, takie ktorych nie ma jelopozycja. Interesuje mnie
    nizszy wiek emerytalny. Brak najezcow z Afryki. Jak najwyzsza minimalna emerytura bo
    za cztery lata mnie czeka. I pewno jeszcze by sie cos znalazlo.

    Czyli znamy cenę Zenka za jaką sprzeda kraj :)

  • 96. Data: 2019-02-27 14:12:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nie moge sie kolegowac z kims kto zbudowal po wojnie bogate panstwo zlotymi zebami
    wybitymi moim rodakom.

    Dasz sobie radę z faktem, że większość rodaków się z tobą nie zgadza?

  • 97. Data: 2019-02-27 14:16:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 27.02.2019 13:43, Myjk wrote:
> [...]
    > tej obietnicy nie spełnili. Już wiadomo dlaczego, żeby mieć kiełbachę
    > wyborczą na kolejne wybory. A wiadomo, ciemny lud to kupi -- jak to mawia

    Te obietnice były połączone z tą najważniejszą, że nie podniosą podatków.
    Powtarzam - oni wszyscy między sobą różnią się detalami, będą się smażyć
    w piekle razem ze swoim elektoratem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 98. Data: 2019-02-27 14:34:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 lutego 2019 13:43:24 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > tej obietnicy nie spełnili. Już wiadomo dlaczego, żeby mieć kiełbachę
    > wyborczą na kolejne wybory. A wiadomo, ciemny lud to kupi -- jak to mawia

    "na konwencji PiS i Zjednoczonej Prawicy z 4 lipca 2015 r. przyszła premier mówiła
    coś innego. - Trzeba przyjrzeć się budżetowi i umiejętnie określić priorytety i
    określić, co dla nas jest najważniejsze, gdzie szukać pieniędzy - mówiła wiceprezes
    PiS - 500 zł na każde drugie i kolejne dziecko "(http://www.tvn24.pl)

    b.

  • 99. Data: 2019-02-27 15:07:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Feb 2019 05:34:41 -0800 (PST), Budyń

> [...]
    > określić priorytety i określić, co dla nas jest najważniejsze, gdzie
    > szukać pieniędzy - mówiła wiceprezes PiS - 500 zł na każde drugie i

    Borze, nie smaruj co oni sobie tam dzamgali między wierszami jak słuchali
    ci najbardziej wytrwali, tylko jaki przekaz trafiał do wyborców poprzez
    media z ich udziałem, ich konwencje, spoty reklamowe itd. którymi
    bombardowali ludzi. Tutaj zdaje się z jakiejś debaty tuż przed wyborami:
    https://www.youtube.com/watch?v=t--RKc07SKU i ani słowa że to KAŻDE dziecko
    będzie "dotowane" dopiero po "umiejętnym określeniu priorytetów". No ale
    domyślam się, że zaraz znajdziesz jakieś ciekawe wyjaśnienie, że tego nie
    można traktować dosłownie, bo to tylko skrótowiec, bo mało czasu było w TV
    (no, a na WOŚP to mają czas!), bo 8 lat żondóf peło...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2019-02-27 15:17:20
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 15:06, Myjk pisze:
    > Fri, 22 Feb 2019 18:43:25 +0100, Janusz

    > Po co? Przecież przy obecnej cenie węgla i sprawności kotłów (nawet tych
    > nowoczesnych, szczególnie w nowych domach, a zazwyczaj standardowo
    > przewymiarowanych 2-3x żeby przypadkiem nie zabrakło ciepła jak przyjdą
    > mrozy -50sC, o śmieciuchach nawet nie wspomnę, szczególnie jak zasypowo
    > opalane) już przy cenie 1000zł/tona (a dobry jakościowo groch kosztuje już
    > ponad to) i średniej sprawności kotła na poziomie 60% węgiel już jest
    > droższy od gazu, a przy sprawności 70% niewiele tańszy.

    Dokładnie tak. Też cały czas nie mogę zrozumieć tłumaczenia, że ktoś
    jedzie na węglu, bo taniej. Bo albo różnica jest bardzo mała albo wręcz
    gaz według mnie wychodzi taniej. A po stokroć bardziej komfortowo i
    mniej obsługowo.

    Pzdr

    --
    /__/_* /