  • 81. Data: 2019-02-26 21:19:39
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 21:04:42 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ale co do ochrony srodowiska sie zgadzam.
    > Jakby "rzadowi" zalezalo to by akcyze na gaz obnizyli. vat na piece tez. Albo by
    ulge podatkowa dali jakby sie unja czepiala obnizonego podatku.

    dzisiaj sie przyglądałem wskaznikowi EP (energia pierwotna) dla mojego budynku.
    Poniewaz nie emituję NIC bo ogrzewam prądem mój współczynnik jest tak do d.. ze
    bardziej sie nie da :)
    Prądem grzać nie należy (mimo ze rząd chciał takie taryfy zorganizował). To się z
    żadnej strony nie spina.

    b.

  • 82. Data: 2019-02-26 21:31:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale mozesz zostac wyborca pisu. Nikt o tym z wyjatkiem Ciebie wiedzial nie bedzie.
    Nie musisz ze wszystkim sie z nimi zgadzac zeby na nich glosowac. Mnie pasuja ze
    cztery punkty z ich programu, takie ktorych nie ma jelopozycja. Interesuje mnie
    nizszy wiek emerytalny. Brak najezcow z Afryki. Jak najwyzsza minimalna emerytura bo
    za cztery lata mnie czeka. I pewno jeszcze by sie cos znalazlo. Bede glosowal za
    pisem bo mi to odpowiada, i nie wstydze sie tego. Co mnie obchodzi jakis sad i jakas
    prezes. Bardziej mi pasuja starania o sciagniecie Michnika bo uwazam ze bandyte
    trzeba osadzic. Nawet jak proby beda nieudane bo pies zdechnie wczesniej. Potrzebne
    jest uczciwe rozliczenie wojny. Nie moge sie kolegowac z kims kto zbudowal po wojnie
    bogate panstwo zlotymi zebami wybitymi moim rodakom. Po rozliczeniu moglbym opcje
    tolerowania brac pod uwage.

  • 83. Data: 2019-02-26 21:38:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze bezposrednio pradem z gniazdka grzac sie nie powinno. Sprawnosc
    elektrowni w porywach dochodzi do czterdziestu procent a sprawnosc kotla na
    ekogroszek do osiemdziesieciu procent. Sprawnosc kotla gazowego i na pellet ociera
    sie o 100%. Z tym ze ten na pellet pracuje na paliwie odnawialnym. Ale grzanie
    elektryczna pompa ciepla juz jest ok.

  • 84. Data: 2019-02-26 22:14:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 21:38:33 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Oczywiscie ze bezposrednio pradem z gniazdka grzac sie nie powinno.

    elektrownie i tak w nocy muszą pracować, więc poniekad korzystam z tego co zbędne - w
    100% jadę w II taryfie.

    b.

  • 85. Data: 2019-02-26 22:44:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ocenialem w kategoriach moralnych tylko ekonomicznych. W nocy robia prad z
    ograniczona moca i maja jeszcze mniejsza sprawnosc. Jak ktos wyznaje religie co cie
    CO2 nazywa powinien grzac metoda w ktorej powstaje go jak najmniej. Najmniej powstaje
    jak grzac u siebie w domu odnawialnym paliwem w kotle o duzej sprawnosci. I taki
    model powinien byc w Polsce w jakis sposob promowany. Lasow mamy do oporu. Odpadow z
    przetworstwa drewna tez mamy do oporu. Spaliny z mojego pieca na pelet nie maja
    zadnego zapachu. To chyba o czyms swiadczy.

  • 86. Data: 2019-02-27 02:31:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-26, Budyń <b...@g...com> wrote:
    > szukam sperawiedliwości, to nie jest sprzeczne z wiarą. Gdy jeden
    > nawet juz pomysłów nie ma co z kasa zrobić, a drugi z głodu umiera -
    > to nie jest w porządku. Co do sposobu wyrównania szans to się w ogóle
    > nie wypowidziałem - nie powiedziałem ze trzeba ukraść. Moze trzeba
    > opodatkować - podatki to chyba nie kradzież?

    Nie Twoja kasa, prawda? Podatki, owszem, ale nie tak, że ustanawiasz
    jakies wyłącznie z powodu, że ktoś zarabia więcej. Tak zresztą przeciez
    niestety już jest, co na chłopski rozum samo w sobie nie do końca
    sprawiedliwe (z małą poprawką na korzystanie z infrastruktury). Ale jest
    pula pochodzaca z podatków i z tych pieniedzy coś na wyrównanie szans
    pójść powinno*. Z tym, że nie nalezy mylić wyrównania szans z dawaniem
    zasiłków.

    *) długofalowo wszyscy na tym zyskają.

    --
    Marcin

  • 87. Data: 2019-02-27 07:41:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 lutego 2019 02:31:13 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie Twoja kasa, prawda? Podatki, owszem, ale nie tak, że ustanawiasz
    > jakies wyłącznie z powodu, że ktoś zarabia więcej.

    panowie, spokojnie - chodzi mi o teoretyczne pogdybanie. Mój zaproponowany
    quasikomunizm jest równie mozliwy do wprowadzenia jak całkowity kapitalizm.
    Mozna sie pozastanawiac nad różnymi wariantami swiata który jest lepszy. Nawet nad
    definicją lepszy - komu ma sie polepszyć itp.

> [...]
    > pula pochodzaca z podatków i z tych pieniedzy coś na wyrównanie szans
    > pójść powinno*. Z tym, że nie nalezy mylić wyrównania szans z dawaniem

    a pensja minimalna gwarantowana? Wydaje sie ze w dobie robotyzacji produkcji to jest
    to zrobienia. Potrzebne, niepotrzebne, szkodliwe?

    b.

  • 88. Data: 2019-02-27 08:42:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Feb 2019 22:41:45 -0800, Budyń wrote:
    > a pensja minimalna gwarantowana? Wydaje sie ze w dobie robotyzacji
    > produkcji to jest to zrobienia. Potrzebne, niepotrzebne, szkodliwe?

    Tzn. chcesz robotom wypłacać minimalne pensje? Nowatorski pomysł, nie
    powiem. A może chcesz każdemu płacić X, niezależnie od tego czy pracuje
    czy baluje? Taki kretynizm akurat istnieje już - we Francji - pod nazwą
    RMI (teraz chyba RSA). A może o minimalnym wynagrodzeniu myślisz? Ale to
    przecież już jest (i też jest głupotą, no ale powiedzmy - mniejszą).

    Mateusz

  • 89. Data: 2019-02-27 08:50:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2019 18:30, Zenek Kapelinder wrote:
    Co zrobic w sytuacji jak jest na elektrownie, autostrady i jeszcze
    troche zostaje zeby ludziom rozdac?

    Nic nie zostaje bo państwo jest zadłużone w ch...j.
    Wypisując takie brednie w ogóle nie dziwi mnie, że głosujesz na PiS czy
    tam inne PO.

    Cały tekst od Dr. Sławomira Mentzena

    Politycy reprezentujący PiS i PO są ostatnio jeszcze śmieszniejsi niż
    zwykle. Ci pierwsi od kilku dni krzyczą, że PiS spełnia marzenia Polaków
    poprzez wprowadzenie 13 emerytury i 500+ na pierwsze dziecko. Platforma
    odpowiada, że PiS postanowił przekupić wyborców, nie dba o stan finansów
    publicznych, zadłuży nas i jest nieodpowiedzialny. Ale to przecież
    Grzegorz Schetyna wymyślił i zaproponował trzynastą emeryturę i 500+ na
    pierwsze dziecko. To były propozycje Platformy. PiS najzwyczajniej w
    świecie ogłosił, że jeszcze przed wyborami zrealizuje program Platformy
    Obywatelskiej.

    Nowe programy socjalne, zaproponowane przez PO i wdrożone przez PiS,
    mają nas kosztować nawet 40 mld zł rocznie. Moglibyśmy za te pieniądze w
    kilka lat opleść całą Polskę siecią autostrad i dróg ekspresowych,
    wybudować kilka elektrowni atomowych, mogliśmy mieć szybką kolej.
    Mogliśmy wreszcie zostawić te pieniądze w kieszeniach ciężko pracujących
    Polaków. Zamiast tego po prostu te pieniądze przejemy.

    Zrobimy dokładnie to samo, co zrobiła przed nami Grecja. Politycy PO i
    PiS dali wyraźny sygnał młodym Polakom: zrobimy z Polski biedny,
    zadłużony, duszony wysokimi podatkami kraj. Gdy tylko młodzi, zaradni i
    przedsiębiorczy poddadzą się już i zrozumieją, o ile łatwiej będzie im
    się żyło poza Polską, dojdzie do drenażu mózgów na niespotykaną dotąd
    skalę. Pozostaniemy państwem bez perspektyw, skazanym na wegetację poza
    grupą rozwiniętych państw europejskich.

    Ten scenariusz zrealizuje się niezależnie od tego, czy Polacy zagłosują
    na PO czy na PiS. Obie partie postanowiły już obrać kurs na wielką górę
    lodową. Jeżeli ich nie powstrzymamy, jeżeli nie zatrzymamy tego
    szaleństwa, stracimy wielką dziejową szansę na dogonienie Zachodu. Nikt
    jeszcze nie zbudował silnej gospodarki dzięki zasiłkom, nam też się to
    nie uda. Rozwój gospodarczy tworzą pracowitość, oszczędność,
    przedsiębiorczość i pomysłowość, czyli wszystkie te cechy, które obecna
    władza ma w głębokiej pogardzie. Jeżeli Polacy jesienią postanowią
    ugrzęznąć na lata w państwie socjalnym, jeżeli porzucą marzenia o dumnej
    i bogatej Polsce w zamian kolejne dodatki, zasiłki i świadczenia,
    pretensje po latach będą mieć mogli tylko do siebie. To nie będzie wina
    Niemców, Rosjan, Żydów czy Amerykanów. To będzie wina Polaków i to
    Polacy poniosą wszystkie konsekwencje własnych wyborów.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 90. Data: 2019-02-27 09:16:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Feb 2019 08:50:08 +0100, quent

> [...]
    > pierwsze dziecko. To były propozycje Platformy. PiS najzwyczajniej w
    > świecie ogłosił, że jeszcze przed wyborami zrealizuje program Platformy

    Kłamie. :P To jako pierwszy obiecywał PiS,
    tylko że standardowo obietnicy nie spełnił.

    --
    Pozdor
    Myjk